Skocz do zawartości

[bębenek] piasta Specielized


kemot1974

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,
 
Koledze padł bębenek w rowerze Specialized SJ FSR COMP 29  z roku 2013.
Opis piasty na stronie www wygląda : Specialized, Hi Lo disc, 4x sealed cartridge bearings, 12mm thru-axle, 28h

 

Czy ktoś z Szanownego grona wie  co to za piasta, ewentualnie jaki bębenek będzie pasował ?

Z góry dziękuje.

Napisano

 

 

Czy ktoś z Szanownego grona wie  co to za piasta, ewentualnie jaki bębenek będzie pasował ?

To jest tylko opis piasty.

 

 

 

Specialized

Producent

 

 

 

Hi Lo disc

Pod tarcze

 

 

 

4x sealed cartridge bearings,

4 łożyska maszynowe

 

 

 

12mm thru-axle
 

oś 12 mm

 

 

 

28h

28 szprych

 

Trzeba by zdjąć kasetę i zajrzeć pod spód , choć pewnie będzie bębenek "typu" shimano. W każdym razie i tak trzeba to rozebrać , to ogarniesz jaki to.

Napisano

Jak piasty są na proste szprychy , to będzie to na 99% DT 350/240 z ratchetem. Jak na zwykłe , to już wyższa szkoła jazdy , bo to mogą być bebechy od jakiegoś DT albo Formula . Najprościej to zdjąć kasetę i szarpnąć bębenek, powinien zejść bez problemu 

Napisano

dziękuję Wszystkim za odpowiedzi.

 

Nie do końca  dobrze opisałem sytuację, mój błąd.

 

Koledze w rowerze zaczęła się ruszać kaseta ,, na boki,,. Kolega jest w tematach technicznych laikiem, ja osobiście koła nie widziałem.

Diagnozę jaką postawiliśmy to uszkodzony bębenek.

Kolega oddał do serwisu w Poznaniu , serwis potwierdził bębenek i powiedział, że nie da się naprawić i namawia na zmianę piasty + szprychy + przeplot = 500 PLN. Twierdzą, że to się nie naprawia.

 

Pytanie, czy ktoś z Was wie, czy można to ogarnąć na podstawie mojego opisu piasty ( mam tylko z internetu) i wie co tam za piasta może być zastosowana. Jak DT jak pisze kolega Marcin_Ostrów  to ogarniemy . Ewentualnie po czym poznać jaki to rodzaj piasty ?

 

 

 

 

Napisano

Ciekawe na jaką piastę 28h i szprychy chcą zmienić za 500 pln :D 

Zdjąć bębenek i dać fotę , to się okaże co to . Albo pytanie , to są Rovale Traverse / Trail czy jeszcze jakieś inne ? 

Napisano

jak tam są faktycznie 4 łożyska maszynowe to serwis powinien być łatwy.

Najprostszą metodą było by wykręcić oś i wrzucić foty na forum.

Jak by się jeszcze udało wyciągnąć bębenek i zrobić jego foty to było by wszystko wiadomo.

 

Możliwe że jest tam bębenek na kulkach, serwis jest bardziej upierdliwy niż jak by tam były maszynowe łożyska, ale jest to odratowania, o ile problem jest w łożyskowaniu

Napisano

U mnie w Specu też zaczęła się kiwać kaseta, okazało się, że poleciało jedno łożysko. Początkowo też bałem się, że będzie bębenek do wymiany. Kupiłem nowe łożyska, wymiana 30 zeta, chodzi idealnie

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...