kemot1974 Napisano 20 Czerwca 2016 Napisano 20 Czerwca 2016 Cześć, Koledze padł bębenek w rowerze Specialized SJ FSR COMP 29 z roku 2013.Opis piasty na stronie www wygląda : Specialized, Hi Lo disc, 4x sealed cartridge bearings, 12mm thru-axle, 28h Czy ktoś z Szanownego grona wie co to za piasta, ewentualnie jaki bębenek będzie pasował ? Z góry dziękuje.
cervandes Napisano 20 Czerwca 2016 Napisano 20 Czerwca 2016 Padł bębenek - dokładniej co to znaczy? Nie wystarczy serwis?
Ychu Napisano 20 Czerwca 2016 Napisano 20 Czerwca 2016 Czy ktoś z Szanownego grona wie co to za piasta, ewentualnie jaki bębenek będzie pasował ? To jest tylko opis piasty. Specialized Producent Hi Lo disc Pod tarcze 4x sealed cartridge bearings, 4 łożyska maszynowe 12mm thru-axle oś 12 mm 28h 28 szprych Trzeba by zdjąć kasetę i zajrzeć pod spód , choć pewnie będzie bębenek "typu" shimano. W każdym razie i tak trzeba to rozebrać , to ogarniesz jaki to.
marcin_ostrów Napisano 20 Czerwca 2016 Napisano 20 Czerwca 2016 Jak piasty są na proste szprychy , to będzie to na 99% DT 350/240 z ratchetem. Jak na zwykłe , to już wyższa szkoła jazdy , bo to mogą być bebechy od jakiegoś DT albo Formula . Najprościej to zdjąć kasetę i szarpnąć bębenek, powinien zejść bez problemu
kemot1974 Napisano 20 Czerwca 2016 Autor Napisano 20 Czerwca 2016 dziękuję Wszystkim za odpowiedzi. Nie do końca dobrze opisałem sytuację, mój błąd. Koledze w rowerze zaczęła się ruszać kaseta ,, na boki,,. Kolega jest w tematach technicznych laikiem, ja osobiście koła nie widziałem. Diagnozę jaką postawiliśmy to uszkodzony bębenek. Kolega oddał do serwisu w Poznaniu , serwis potwierdził bębenek i powiedział, że nie da się naprawić i namawia na zmianę piasty + szprychy + przeplot = 500 PLN. Twierdzą, że to się nie naprawia. Pytanie, czy ktoś z Was wie, czy można to ogarnąć na podstawie mojego opisu piasty ( mam tylko z internetu) i wie co tam za piasta może być zastosowana. Jak DT jak pisze kolega Marcin_Ostrów to ogarniemy . Ewentualnie po czym poznać jaki to rodzaj piasty ?
marcin_ostrów Napisano 20 Czerwca 2016 Napisano 20 Czerwca 2016 Ciekawe na jaką piastę 28h i szprychy chcą zmienić za 500 pln Zdjąć bębenek i dać fotę , to się okaże co to . Albo pytanie , to są Rovale Traverse / Trail czy jeszcze jakieś inne ?
dawid Napisano 20 Czerwca 2016 Napisano 20 Czerwca 2016 jak tam są faktycznie 4 łożyska maszynowe to serwis powinien być łatwy. Najprostszą metodą było by wykręcić oś i wrzucić foty na forum. Jak by się jeszcze udało wyciągnąć bębenek i zrobić jego foty to było by wszystko wiadomo. Możliwe że jest tam bębenek na kulkach, serwis jest bardziej upierdliwy niż jak by tam były maszynowe łożyska, ale jest to odratowania, o ile problem jest w łożyskowaniu
kemot1974 Napisano 21 Czerwca 2016 Autor Napisano 21 Czerwca 2016 dzisiaj mam otrzymać zdjęcia piasty to wrzucę, pozdrawiam
kabe30 Napisano 21 Czerwca 2016 Napisano 21 Czerwca 2016 U mnie w Specu też zaczęła się kiwać kaseta, okazało się, że poleciało jedno łożysko. Początkowo też bałem się, że będzie bębenek do wymiany. Kupiłem nowe łożyska, wymiana 30 zeta, chodzi idealnie
kemot1974 Napisano 22 Czerwca 2016 Autor Napisano 22 Czerwca 2016 W imieniu Kolegi - Dziękuję Wszystkim, serwis wymienił bębenek , wszystko działa poprawnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.