Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

posiadam amortyzator DT SWISS XMM SINGLE SHOT i od jakiegoś czasu zaczęła szwankować blokada, tzn przy mocniejszym naduszeniu amortyzatora blokada delikatnie puszczała, wydając przy tym dźwięk jakby pisku, mimo tego amortyzator bez większych dociśnięć utrzymywał w miarę dobrą sztywność. Dziś na dłuższym i energicznym podjeździe mając włączoną blokadę coś mi strzeliło. W pierwszym momencie nie wiedziałem skąd dźwięk dochodzi i za bardzo też nie potrafię opisać tego dźwięku, ponieważ słuchałem w tym momencie muzyki na słuchawkach. Po dosłownie chwili pokonałem wzniesienie i zatrzymałem się żeby sprawdzić co się stało. Okazało się, że blokada i regulacja odbicia (czerwone pokrętło i dźwignia) nie stawiają oporu przy przekręcaniu (jak wcześniej), są prawie że luźne a amortyzator chodzi bardzo miękko. Pompowanie amortyzatora nic nie daje, powietrze niby trzyma bo spuszczałem powietrze kilkakrotnie i pompowałem ponownie. Czy bez specjalistycznych narzędzi idzie to naprawić? Nie chce sam zaglądać do środka ponieważ nie bawiłem się nigdy w rozkręcanie amortyzatorów a na problem tego modelu w sieci nie mogę znaleźć rozwiązania. Dziś w jednym serwisie rowerowym odmówiono mi przyjęcia amortyzatora tej marki ale było już za późno żeby objeździć inne serwisy dlatego postanowiłem skorzystać z forum :) Czy ktoś mógłby doradzić jak sobie z tym problemem poradzić, pomijając wysyłania sprzętu gdzieś w Polskę? :)  Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady.

post-198035-0-71787900-1466289310_thumb.jpg

post-198035-0-30352900-1466289311_thumb.jpg

Napisano

Jeżeli  nie chcesz go rozbierać sam, to raczej wątpię, że ktoś Ci tak pomoże. Z moich obserwacji wynika, że amorki DT są zdecydowanie rzadsze niż np. RS, gdzie na każdy problem znajdzie się ktoś, kto już to przerabiał, a z DT jednak sprawa ma się gorzej ze względu na małą ilość użytkowników. Więc jeśli nie chcesz go otwierać, to pozostaje latanie po serwisach/odsyłanie do serwisu.

Napisano (edytowane)

Jeżeli  nie chcesz go rozbierać sam, to raczej wątpię, że ktoś Ci tak pomoże. Z moich obserwacji wynika, że amorki DT są zdecydowanie rzadsze niż np. RS, gdzie na każdy problem znajdzie się ktoś, kto już to przerabiał, a z DT jednak sprawa ma się gorzej ze względu na małą ilość użytkowników. Więc jeśli nie chcesz go otwierać, to pozostaje latanie po serwisach/odsyłanie do serwisu.

 

Dzięki za odpowiedź. Tzn jeżeli ktoś mi tu w miarę dobrze opisze jak się za to zabrać to mogę spróbować go rozebrać. Nie chcę go rozbierać dopóki mi ktoś nie doradzi jak to zrobić. Na YT jest film jak go rozebrać ale nie jak naprawić ten problem. Więc na razie nie widzę sensu rozbierania. Zdaje sobie sprawę z tego, że nie są to tak popularne amortyzatory.

Edytowane przez mateusz321

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...