mateusz321 Napisano 18 Czerwca 2016 Napisano 18 Czerwca 2016 Witam, posiadam amortyzator DT SWISS XMM SINGLE SHOT i od jakiegoś czasu zaczęła szwankować blokada, tzn przy mocniejszym naduszeniu amortyzatora blokada delikatnie puszczała, wydając przy tym dźwięk jakby pisku, mimo tego amortyzator bez większych dociśnięć utrzymywał w miarę dobrą sztywność. Dziś na dłuższym i energicznym podjeździe mając włączoną blokadę coś mi strzeliło. W pierwszym momencie nie wiedziałem skąd dźwięk dochodzi i za bardzo też nie potrafię opisać tego dźwięku, ponieważ słuchałem w tym momencie muzyki na słuchawkach. Po dosłownie chwili pokonałem wzniesienie i zatrzymałem się żeby sprawdzić co się stało. Okazało się, że blokada i regulacja odbicia (czerwone pokrętło i dźwignia) nie stawiają oporu przy przekręcaniu (jak wcześniej), są prawie że luźne a amortyzator chodzi bardzo miękko. Pompowanie amortyzatora nic nie daje, powietrze niby trzyma bo spuszczałem powietrze kilkakrotnie i pompowałem ponownie. Czy bez specjalistycznych narzędzi idzie to naprawić? Nie chce sam zaglądać do środka ponieważ nie bawiłem się nigdy w rozkręcanie amortyzatorów a na problem tego modelu w sieci nie mogę znaleźć rozwiązania. Dziś w jednym serwisie rowerowym odmówiono mi przyjęcia amortyzatora tej marki ale było już za późno żeby objeździć inne serwisy dlatego postanowiłem skorzystać z forum Czy ktoś mógłby doradzić jak sobie z tym problemem poradzić, pomijając wysyłania sprzętu gdzieś w Polskę? Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady. Cytuj
Moorzyn Napisano 19 Czerwca 2016 Napisano 19 Czerwca 2016 Jeżeli nie chcesz go rozbierać sam, to raczej wątpię, że ktoś Ci tak pomoże. Z moich obserwacji wynika, że amorki DT są zdecydowanie rzadsze niż np. RS, gdzie na każdy problem znajdzie się ktoś, kto już to przerabiał, a z DT jednak sprawa ma się gorzej ze względu na małą ilość użytkowników. Więc jeśli nie chcesz go otwierać, to pozostaje latanie po serwisach/odsyłanie do serwisu. Cytuj
mateusz321 Napisano 19 Czerwca 2016 Autor Napisano 19 Czerwca 2016 (edytowane) Jeżeli nie chcesz go rozbierać sam, to raczej wątpię, że ktoś Ci tak pomoże. Z moich obserwacji wynika, że amorki DT są zdecydowanie rzadsze niż np. RS, gdzie na każdy problem znajdzie się ktoś, kto już to przerabiał, a z DT jednak sprawa ma się gorzej ze względu na małą ilość użytkowników. Więc jeśli nie chcesz go otwierać, to pozostaje latanie po serwisach/odsyłanie do serwisu. Dzięki za odpowiedź. Tzn jeżeli ktoś mi tu w miarę dobrze opisze jak się za to zabrać to mogę spróbować go rozebrać. Nie chcę go rozbierać dopóki mi ktoś nie doradzi jak to zrobić. Na YT jest film jak go rozebrać ale nie jak naprawić ten problem. Więc na razie nie widzę sensu rozbierania. Zdaje sobie sprawę z tego, że nie są to tak popularne amortyzatory. Edytowane 19 Czerwca 2016 przez mateusz321 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.