Skocz do zawartości

[Kaseta] slx m7000 a xt m 8000


BulletTime

Rekomendowane odpowiedzi

Nikt nie używa słowa "tragiczna". Jest po prostu gorzej co było do przewidzenia. Do jakiego stopnia to zależy gdzie to ma być i jak użytkowane. Jednak czy kaseta czy blaty korby nie są na tyle drogie by od razu rezygnować. 

Dla mnie 2x11 to typowo górski układ i jak to nie ma być tam użytkowane to zainwestował bym w 2x10. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obecnie 2 x 10 i jest za malo nie ma moekkich przelozen 0.6-0.5 . Nie mam ochoty dziergac 11-42 z xt dlugim wozkiem.kaseta 36 nie daje rozwiazania. Chyba ze zamiast 36 byloby 40 ale 10 rz przezutka xt noe da rady ,bez modyfikacji kasety ,+duzy przeskok 1 i 2 biegu.

 

Wiec zdecydowalem sie na 2x11 ale nie mam ochoty zmieniac kasety za 300 zl co 3 miesiace.

 

Beda wypady do Wisly, Konikowa ,Czestkowic,i innych miejsc wiec miekko musowo byc musi ,z drugiej strony ta jakosc made in Japan niepokoi. Wg was jaka jest roznica czy duza na niekozysc 2x 11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym 2x10 miałeś korbę 36/22 z kasetą 11-36? To było za twardo? Zmiękczenie biegu do 24:42 raczej wiele ci nia da, bo to oznacza taką ścianę, pod którą podjazd bez wywrotki jest wręcz niemożliwy. Ja bym tylko z tego powodu nie pchał się w 2x11, bo cena obsługi takiego napędu (kasety za 250zł) jest chora, już w 10rz najtańsze kasety to nie małe 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze taki myk ze odsylam manetke 11 rz,zostaje przy manetce 10 rz ale zamieniam przezutke na 11 rz m8000. Do tego kaseta sunrace 11-42 10 rz .bedzie to dzialac tj. Manetka 10 rz z przezutka 11 rz?

 

Korbe mam 32/24 a obecna kaseta 11-34. Po terenie jakim sie poruszam i w gory jest za malo aby jezdzic wysoka kadencja.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie, choć o ideale mówić nie można. Po pierwsze tak jak kolega w innym temacie będziesz przerabiał korbę 3rz na 2rz, a to oznacza, zmianę linii łańcucha korby na 46,8mm. Oryginalne korby 2rz od 10 i 11s mają ją 48,8mm czyli różnica wynosi 2mm. To może powodować problemy z poprawnym ustawieniem przedniej przerzutki, bo ta może nie chcieć się tak bardzo złożyć, by poprawnie obsłużyć przełożenia 1x1/2 i dojdzie do ocierania łańcucha.Tutaj łańcuch 11s będzie pomocny, ale może być niewystarczająco.

Cały czas uważane jest, że to co dało się robić z 9s jest możliwe z 10/11s. Nie, tamte oryginalne napędy (2x9) miały właśnie przerabiane korby 3rz na 2rz poprzez najzwyklejsze odkręcenie blatu i tak zostały ustawione zakresy pracy przednich przerzutek (na 46,8mm). Dziś, by ludzie przestali kombinować, wymyślili sobie prosty zabieg czyli zmianę linii łańcucha korb 2rz, a zarazem zmianę zakresu pracy przerzutki 2 rzędowej. To prawdopodobnie wystarcza, by ludzi zniechęcić do takich przeróbek, bo nie da się tak ustawić, by nie dochodziło do ocierania łańcucha o wodzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

kupuj dwa x11.93 lub poszukaj x11e

 

Czym się te dwa łańcuchy różnią od siebie. Ceną to widzę na pierwszy rzut oka. W sumie jeszcze dochodzi KMC X11L i KMC X11EL.

 

No kurde, więcej tych wersji nie było :D?

 

edit. Dobrze co nieco już wiem:

 

KMC X11L - Leight weight

KMC X11EL - Extra Light

KMC X11SL - Super Light

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...