Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się do zakupu roweru Ridley X-Trail A30 lub A20. Różnią się one hamulcami.

 

A30

Klamkomanetki: Shimano 105 5800 2 x11s

Hamulce: TRP Spyre C

 

A20

Klamkomanetki: Shimano RS505 2x11s

Hamulce: Shimano BR-RS505 Hydraulic Disc

 

Różnica w cenie roweru to 1200 zł. Warto dołożyć do tych hamulców?

Napisano (edytowane)

W tym Spyre co jest rzadkością w szosie/przełaju masz 2 pracujące tłoczki, a w Shimano tylko 1, nie wiem jak z problematycznością, awaryjnością itp tego hamulca, ale rozwiązanie dużo lepsze niż w innych mechanikach obecnych na rynku.

Edytowane przez phoe
Napisano (edytowane)

Kiedyś takie robili , RST dorado chyba to był , miał dwa ruchome ale podobno był słaby. Tektro jednak robi spoko hamulce , więc może coś z tego być. 

Edytowane przez Ychu
Napisano

Dzięki panowie. Tylko jeśli te mechaniczne są całkiem niezłe, to tym bardziej nie wiem czy warto dokładać do hydraulicznych. Ktoś się pokusi o opinię?

Napisano (edytowane)

Szpec je swego czasu, o ile nie dalej, do droższych rowerów wsadza, o czymś to tam świadczy, by takich zwykłych 1-szych lepszych popierdułek też do roweru za 10-15k zł nie wsadzali, tym bardziej że one w cale nie są tanie.

 

Ale generalnie dobre hydrauliki będą raczej lepsze i pewniejsze.

Edytowane przez phoe
Napisano (edytowane)

Mam te hamulce w Marin Gestalt 1 i uważam że są świetne. Dwa ruchome tłoki przez co siła hamowania jest porządną, bez porównania nawet z tymi najlepszymi 1 tłoczkowymi. Pakują je do drogich rowerów.

Edytowane przez peter_pan
  • Mod Team
Napisano

... co nie zmienia faktu, ze hydraulika, to hydraulika.

 

Przygodzilo mi się gnieść calkiem sporo rozmaitych hebli na linke i jedne hybrydowe - linka ciagu, zacisk hydro - i mechaniki nie majaą wogóle odejścia w porówaniu do hybryd.

 

Założywszy, że pełny hydraulik bedzie bezproblemowy i pozbawiony wad wieku dzieciecego nie zastanawiałbym się ani chwili.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Hamulce jak hamulce, ale z tego co wyczytałem w sieci, klamkomanetki rs505 są słabe. Zmiana przełożeń na poziomie Sory, niezbyt wygodne i przy okazji jeszcze paskudne z wyglądu. Są zupełnie inne niż standardowe z grupy 105, a także inne niż hydrauliczne na poziomie ultegry (rs685), te z ultegry akurat bardzo przypominają standardowe. Szkoda, że w tym przypadku zyskując lepsze hamulce jednocześnie traci się gdzie indziej.

Napisano (edytowane)

wiadomo, fizyki nie oszukam :) ale póki co temat hamulców szosowych hydraulicznych jest cholernie drogi i z tego powodu można śmiało polecić je tym z mniejszym budżetem... hamować hamują :) fakt, te klamko-manetki są okropne z wyglądu, widziałem je ostatnio u jednego przełajowca.

Edytowane przez peter_pan
Napisano

@@3mlgratis,  imbusem 3 mm, tyle, że od strony wewnętrznej koła w moim egzemplarzu musiałem mocno przekręcić, nie bój się użyć siły, ja z początku myślałem, że kurde nie przekręcę ale po mocnym obrocie poszło z kliknięciem.

  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Hamulce jak hamulce, ale z tego co wyczytałem w sieci, klamkomanetki rs505 są słabe. Zmiana przełożeń na poziomie Sory, niezbyt wygodne i przy okazji jeszcze paskudne z wyglądu. Są zupełnie inne niż standardowe z grupy 105, a także inne niż hydrauliczne na poziomie ultegry (rs685), te z ultegry akurat bardzo przypominają standardowe. Szkoda, że w tym przypadku zyskując lepsze hamulce jednocześnie traci się gdzie indziej.

. Widziałeś je w realu?Akurat mam je i z połączeniu z karbonowa rama i wygodna czarna owijką wyglądają bardzo dobrze.
Napisano

Gdybam że nie otrzymasz odpowiedzi od użytkownika który ostatnio był tu pół roku temu :)

Co do wyglądu rzecz względna, wg mnie urocze nie są. Tłoczki w zacisku jak w tanich hydro mtb więc spora szansa na awaryjnosc.

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Jesteście pewni ze rs505 mają tylko jeden tłoczek ? Właśnie mój brat ma je w nowym Giant Defy Adv na 2017 i widać, ze ruszają się dwa klocki. Siła hamowania w porównaniu do moich TRP Spyre C nawet na okładzinach metalicznych lest lepsza, ale nie dwukrotnie.Około 30%.

Edytowane przez maczet190399
  • Mod Team
Napisano
... co nie zmienia faktu, ze hydraulika, to hydraulika.

O to to to ... nie udało mi sie postawić na kole innej szosy niż ta z hydrauliką shimano. I nie mówię tu o duszeniu klamki na pograniczu zerwania linki i jakimś tam podrywaniu laczka tylko ewidentnemu zagrożeniu OTB, jak się nie ma wyczucia.

 

 

Jesteście pewni ze rs505 mają tylko jeden tłoczek ?

Ależ skąd taki pomysł :P stwierdzenie jakie padło w przeciwieństwie do shimano, tyczy sie hamulców mechanicznych, gdzie shimano ma tylko 1 tłok.

 

Zacisk 505 na pewno będzie kapnie słabszy niż rs785 ale na pewno świetnie będzie sobie radził. Mechaniki zaś mają taką przewagę, iż są, nazwijmy to bardziej uniwersalne. Bo zdecydowana większość klamek szosowych to klamki na linkę, wiec jakakolwiek zmiana klamkę będzie łatwiejsza i tańsza.

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
Napisano

 

 

Podepne się...macie jakieś doświadczenia z rs 405?

 

Ja mam i to bardzo dobre. W tym roku na rowerze obładowanym sakwami, zjeżdżałem koszmarnej ulewie z Arłamowa w Bieszczadach. Hamulce nawet przez chwilę nie dały mi odczuć,
że może być z nimi coś nie tak. Więcej napisałem tutaj: https://roweroweporady.pl/giant-anyroad-1-test-roweru-szutrowego/

Pojeżdżę z nimi jeszcze przez jakiś czas, a jak dotąd jestem z nich bardzo zadowolony, nie ma się do czego przyczepić. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...