Skocz do zawartości

[opony] 80% asfalt, 20% teren, co kupić?


almaster

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Moje kendy karma uległy dziś destrukcji, tj. tylna opona. Na asfalcie jeździło się na nich średnio, a ostatnio jeżdżę non stop asfalt, trasa do mojej dziewczyny z Krakowa do Bochnii :P Rzadziej wybieram się w teren, jak już, to jakiś lekki szuterek, raz na pół roku może lasek. Co byście polecili? Koła 26, dt swiss xr400. Zależy mi na jak najmniejszym oporze. Z góry dzięki!

Napisano

Smart sam się nie nadaje.

 

S-works fast trak/Conti Race King/Schwalbe Hurricane może nawet racing ralph z niską szerokością ma małe opory toczenia.

Napisano

Gdyż, jeździłem na jednych i na drugich i jest duża różnica w oporach toczenia, na minus smart sam.

Najlepsze opony wg. mnie na Conti rk 2.2 albo 2.0.

 

Maxxis Wormdrive też daje rade.

Napisano

Smart sam się nie nadaje.

 

S-works fast trak/Conti Race King/Schwalbe Hurricane może nawet racing ralph z niską szerokością ma małe opory toczenia.

 

Kto ci nagadał takich rzeczy że niska szerokość oznacza mniejsze opory toczenia.?

 

Napisano

Znowu zaczynają się naukowo - forumowe dywagacje o oporach toczenia... Tydzień bez nich tygodniem straconym! Do autora... kupuj Hurricany i będzie Pan zadowolony :-)

Napisano

Nie słucham innych naukowców tylko sam sprawdzam.Opory toczenia nie zależą tylko i wyłącznie od szerokości.Przede wszystkim od mieszanki gumy, wysokości bieżnika, ułożenia klocków, ciśnienia i także szerokości opony, na to składa się dużo aspektów.

 

Jako iż zajmuje się oponami na co dzień, to mam możliwość sprawdzenia, które opony są dobrym rozwiązaniem, a które nie.Wiem o czym mówię i nie powtarzam zasłyszanych opinii.Oczywiście miałem w rękach ułamek opon dostępnych na rynku, dlatego polecam te, na których jeździłem.

 

@edit

 

Tak jak pisałem wcześniej i alsew pisał, hurricany to całkiem bezpieczny wybór.

Napisano

 

 

Opory toczenia nie zależą tylko i wyłącznie od szerokości.Przede wszystkim od mieszanki gumy, wysokości bieżnika, ułożenia klocków, ciśnienia i także szerokości opony, na to składa się dużo aspektów.

 

Prawda!

 

 

 

Szersza opona to niższe opory toczenia.

 

Fałsz!

Napisano
Fałsz!

No i się zaczyna...

 

 

Szersza opona to niższe opory toczenia.

To ciekawe dlaczego np Race King 2,2 jest wolniejszy na asfalcie od Race Kinga 2,0 przy takim samym ciśnieniu??? Kup sobie Smart Samy 2,1 i sprawdź na własnej skórze jak to wygląda w porównaniu do Twoich 2,25... Z tego co wiem to podstawą Twojej teorii jest porównanie dwóch różnych opon...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...