Skocz do zawartości

[rama] różnice R8 a R8 RIO-kształt ramy.


popio

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czy te ramy r8 i r8 rio rożnią sie kształtem? szczegolnie chodzi mi o tylne widły i mozliwosc zamontowania w ramie R8 zebatki narrow 38 , bo z tego co zdążylem sie zorientować w RIO jest to nie mozliwe . prosze o porade.

Napisano

dzieki Pany za informacje , jeszcze jedna techniczna sprawa czy do ramy R8 wejdzie kolo 29? wiem ze rama jest do 27.5 , ale jezeli ktos ja ogladal to może wie?

Napisano

jeszcze jedno czy w kolejnych rocznikach kształt ramy ramy kross R8 sie zmienil ?

i czy przy 185 wybrac M czy L tj 19 czy 21

Napisano

Kształt ramy R8 jest zbliżony w poszczególnych rocznikach , ale wersja 2016 ma  wewnętrzne prowadzenie linek , sztywną oś , zacisk hamulca wewnątrz tylnego trójkąta i troszkę zmienioną geometrię względem 2014/15.

Podaj długość nogi , ale przy 185cm raczej 19".

Napisano

dziekowac na dniach bede jezdzil na B4 19'' to troche inna rama , ale podobna wiec zobacze jak jest.

czy cena 600pln za rame R8 27,5 to dobra cena?

Napisano

Nie za bardzo podobna. R8 z 2015 efektywnie dłuższa o 2 cm i niższy kokpit o ponad 3 cm - to spora, odczuwalna różnica względem B4 2015.

Napisano

Rulez dzieki ,dobrze wiedziec.

a górna rura w której ramie poprowadzona jest niżej?

czyli rozumiem ze bardziej wyprostowany tułów (sylwetka) bedzie w B4?

Napisano

R8 i B4 to są zupełnie inne ramy i jedyne co je łączy to wizualne podobieństwo , sugerowanie się pozycją na B4 i późniejszy zakup R8 to nie najlepszy pomysł (różnica kół 27,5 a 29 mocno wpływa na odmienność tych ram). Górna rura na pewno niżej będzie poprowadzona w R8 z racji niżej położonej główki (mniejsza średnica koła , krótszy wideł). Porównaj sobie geometrię obu to zobaczysz jak znaczne są różnice między tymi ramami :

R8 http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-275/level-r8

B4 http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b4

 

Napisano

sytuacja jest taka czy ktos mi moze powiedziec cos na temat ramy R8 , nie wiem czy ją zamowic bo piszą ze pękaja .... rama jest z rocznika 2015 , sam juz nie wiem , czy wybrac peaka accenta czy krossa R8.

macie jakies sugestie dotyczace tych dwoch ram , cena jednej i drugiej podobna, ktora wybrac?

mało w necie na temat ramy R8 ,nawet nie moge dobrze geometri obczaić....

Napisano

Wybrałbym Peak'a ze względu na suport (ma BSA a R8 Press Fit) , krótszą główkę przez co można bardziej obniży pozycję no i skoro planujesz zębatkę narrow (czyli napęd 1xX) to ma "gładką" podsiodłówkę (R8 ma mocowanie pod przednią Direct Mount).

Napisano

dzieki gtb . czy jest jakis program graficzny ktory pozwala ''nałożyć'' rame na rame celem porowniania?

akurat te mocowanie w R8 mi nie przeszkadza :)

chcialbym wrocic jeszcze od aspektu niższej pozycji , krótszej główki ,mógłbyś mi to wytłumaczyć ?

bede bardziel pochlony , wyprostowany , wyciągnięty ,troche tego nieogarniam , mowimy tu o tych dwóch ramach.

i jeszcze jedno czy rama Peaka 27.5 podsiodłowke ma wygiętą , pasowalby mi taki zabieg bo generalnie zawsze siedze na koncu siodła i zawsze mi malo miejsca na dupe.

Napisano

Jak można nie ogarniać, niższa główka czyli biker niżej pochylony, bardziej obciążający ręce. Siedzenie na końcu siodełka to albo chęć kręcenia siłowego, albo zbyt krótkie ramy ... czy podsiodłówka jest wygięta czy nie nie ma znaczenia, ważny jest efektywny kąt podsiodłowy.

Kąt podsiodłowy w Kross jest bardziej "pionowy" - o 0,5*, co daje przesunięcie siodełka do przodu o +/- 5 mm.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...