krawiec91 Napisano 7 Września 2006 Udostępnij Napisano 7 Września 2006 Dzisiaj jadąc na krótką przejażdzkę spotkała mnie bardzo dziwna sytuacja, mianowicie zatrzymałem się aby zwrócić uwagę rodzince maszerującej całą szerokością ścieżki rowerowej. Następnie ruszyłem, przejechałem strasznie nierówny kawałek (cała ściezka powykrzywiana od korzeni) i zatrzymując sie na swiatłach zauwazyłem, że lekko się kierownica obraca. Przejechałem kawałek, i widząc, że kierowncia zaczyna się kręcić coraz bardziej zsiadłem z roweru, załatwiłem co miałem załatwić w mieście i pojechałem do najbliższego miejsca z kluczem imbusowym 5 (w tym przypadku był to serwis samochodowy ) I teraz pytanie: Co mogło być przyczyną odkręcenia się tych śrub? Ostatnio (5 dni temu) zmieniłem mostek na minus, śruby był dokręcone do oporu, więc na pewno nie była to kwestia zbyt słabego przykręcenia. Złośliwość rzeczy martwych, czy ta rodzinka miałą jakieś nadzwyczajne zdolności ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 8 Września 2006 Udostępnij Napisano 8 Września 2006 Potrafią się same odkręcić , dlatego w nowych mostkach śruby pokryte są Srodkiem przeciw odkręcaniu , po każdym wykręceniu śrub powinno się je powlec jakimś "loctite-m" przeciw odkręcaniu , choć ja tego nie robię i wszystko się trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Września 2006 Udostępnij Napisano 8 Września 2006 mozliwe ze odkrecily sie od wibracji i naprezen na polaczeniu mostka z kierownica. moze byc to spowodowane zla jakoscia srub, twoja duza waga (ciagnac - naciskajac kierownice powodujesz powstawanie sil ktore moga odkrecac sruby) jesli zdecydujesz sie na wymiane srub to przede wszystkim musza miec taki sam rozmiar - w tym skok gwintu. i nie moga to byc ot jakies tam sobie sruby. mostek jest skrecany przy kierownicy na dwie trzy lub cztery sruby o duzej twardosci. musza to byc sruby cechowane bo polaczenie mostek kierownica jest to miejsce narazone na obciazenia. sruby cechowane to sruby 5.8 , 8.8. 10.9 i 12.9 5.8 to pierwsze sruby o dobrej jakosciowo twardosci ale nie nadaja sie i tak do roweru - tu zaczynaja sie sruby o twardosci od 8.8 (np sruby mocujace zacisk hamulca tarczowego) dobrze zeby byly ze stali nierdzewnej. wiele firm stosuje do mostkow srub 12.9 np roox. wiec mysle ze wiedza dlaczego tak robic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 8 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2006 W sumie ciężki specjalnie nie jestem, ale lubię sie "położyć" na rogach, a wtedy na kierownicę działa dosyć spora dźwignia. Na razie przeczyściłem dokładnie kierownicę i mostek, podokręcałem na maxa i mam nadzieję, że będzie trzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_l_83 Napisano 15 Września 2006 Udostępnij Napisano 15 Września 2006 Jak sie powtórzy żyj loctite lub nałóż troszke farby i przykreć. Pamietaj nie przykrecaj na maxa bo moze ci kiera strzelić!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.