amidar Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 (edytowane) Cześć... Mój amorek zaczął dzwonić.... w poprzednie weekend częściowo go rozebrałem... i na 90% to coś od strony tłumika... nie wyciągałem go... wyczyściłem za to wszystko bo po kolejnym roku było sporo syfu w środku... Rower jest używany na co dzień, amorek ma za sobą w tej chwili ponad 20000 km... Był serwisoweny, tyle, że to głównie czyszczenie... do tej pory nic się nie działo... Poza dzwonieniem wydaje mi się, że wszystko działa... więc to mnie zaskakuje... trzyma ciśnienie, działa blokada, wydaje mi się, że tłumienie też jest w porządku... Z dokumentacji... wynika, że kartridż jest nierozbieralny. za to gdzieś na necie znalazłem informację, że można w nim wymienić m.in. olej, co oznacza, że jednak jakiś dostęp do środka jest. Pytanie czy nie zostanie mi tylko opcja wymiany całego kartridża... średnio mi się to uśmiecha... bo po prawie 500zł... połowa ceny amora... ale jak nie będzie innej opcji... to... cóż... Być może ktoś na forum miał do czynienia z podobnym problemem i zna przyczynę, bądź wie czy można to zrobić "po kosztach" w domu... Z góry dzięki za wszelkie sugestie Edytowane 14 Czerwca 2016 przez amidar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amidar Napisano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Minął weekend... co prawda nie otrzymałem na forum żadnej odpowiedzi, ale... w sobotę rozebrałem amortyzator... wyczyściłem wszystko... okazało się, że tłumik też jest rozbieralny. Po przeglądzie nie zauważyłem nic co mogło by powodować stuki... Podejrzewam, że mógł dzwonić BOTTOM STOPPER w dokumentacji http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded%20views/2012/SF12-NRX/SF12-NRX-S-DS-RL-700-63-(1).PDF ma numerek 4. Przy okazji czyszczenia, wymieniłem olej w tłumiku/kartridżu. Co prawda nikt nie opisywał tego amora... ale w podobnych zalecano używanie olei 7,5W lub 10W... Miałem ten drugi... to co było w środku... wyglądało już nieciekawie, ale 2 lata zrobiły swoje... Przy przeglądzie nasunęły mi się 2 pytania.... pierwsze odnośnie oleju... ile powinno go być? Starego w środku było około 50ml... nigdzie nie znalazłem informacji ile powinno go być. Wlałem podobną ilość. Druga sprawa na... patrząc na element opisany jako suport TUBE ASSY - (6) w dokumentacji widzę, że można zmienić wielkość skoku... przypuszczam, że do wymiany były by sprężyny.... ale mogę się mylić. Czy ktoś próbował zmieniać skok w tym amorze, lub podobnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Czy aby na pewno dałeś prawidłowy PDF bo kartridż który jest na schemacie jest raczej nierozbieralny (zawalcowany). Rozbieralny wygląda tak ja np. tu: https://www.riteway-jp.com/pa_img/sr-suntour/sonota_sr/2011repair/700c/sf11-nrx-s-p-rld-700.pdf Oleju możesz nalać mniej więcej tyle ile fabryka dała i sprawdzasz czy masz pełen zakres ruchu w tłumiku. Jeśli nie to odlewasz stopniowo aż tłumik zacznie dobijać. Jeśli tłoczysko poruszało się bez tłumienia to znaczy że oleju było za mało. W moim NRX S oleju było około 45ml. Skok zmieniasz wybijając element 6h i przesuwając 6g na inną pozycję. Oczywiście po zmianie wbijasz z powrotem 6h. Sprężyny zostają takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amidar Napisano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 BikerLight - masz rację... nie ten schemat... chyba za bardzo się pospieszyłem... Ilość oleju mierzyłem tak na oko tzn wlałem do kieliszka 50ml i tyle samo wlałem nowego, zastanawiałem się tylko czy nie powinno być go więcej... bo np. pomimo uszczelek gdzieś wycieknie itd... Amor w tej chwili spisuje się o wiele lepiej niż przed przeglądem... Dzięki za informację Jest bardzo przydatna... Co do skoku to być może z ciekawości go ruszę, może się okaże, że odczuję różnicę Po mieście pewnie nie odczuję wielkiej różnicy, ale w terenie, może mieć to znaczenie Sprawdzę to przy kolejnym czyszczeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalD Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 (edytowane) Odkopię temat bo zdaje się problem podobny. Nowy NRX D RL 700C air zdaje się że ten: http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded views/2013/SF13-NRX/SF13-NRX-D-DS-RL-air-700-75,63-(1).PDF po dwóch wyjazdach (w sumie ok. 130km) zaczął dzwonić/stukać. W czasie jazdy niesłyszalne, ale przy prowadzeniu i dużych nierównościach, albo lekki stuknięciu przednim kołem o podłogę coś hałasuje. Na początku myślałem że hamulec lub błotnik, jednak zdecydowanie nie. Przy delikatnym, nawet 0.5cm, ugięciu i zablokowaniu cisza. Po rozebraniu wygląda że jak to prawie dwa lata temu kol. amidar zauważył najbardziej prawdopodobnym źródłem jest "BOTTOM STOPPER" którego wewnętrzny otwór ma kształt lejka i szpilka nie stabilizuje go w pełni na boki. Prowizorycznie szpilkę okleiłem taśmą izolacyjną by nadmierny luz skasować - stuki ustały, jednak czy to było źródłem czas pokarze. Jak będzie OK taśmę zastąpię jakimś silikonem olejoodpornym. Druga sprawa - nowy amortyzator a pod uszczelkami sucho, smaru to tam dali bardzo symbolicznie... Edytowane 6 Marca 2018 przez MichalD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Brak smaru to teraz standard we wszystkich markach amorków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.