Skocz do zawartości

[Gravel] Ridley X-TRAIL A – jaki rozmiar?


Hammond

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mógłby ktoś mi pomóc w wyborze rozmiaru tego roweru? Wzrost – 178,5; noga – 84. Według tabelek ze stron sklepów oferujących ten model wychodzą mi rozmiary S, M, a nawet M wpadające w L, zależnie od sklepu. Tak przedstawiają się wymiary ramy (a przynajmniej taką mam nadzieję, bo spotkałem się z informacją, że Ridley podawał błędne wartości):

 

 

 

899.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.ridley-bikes.com/us/en/bikes/allroad/x-trail

 

Posiłkując się Ridleyem  stawiałbym na S. Mam praktycznie te same wymiary jak ty, górna rura mojego roweru to 530mm wirtualnie, główka 150mm, podsiodłowa 510mm,  mostek dobrałem 110mm. Jeździ mi się bardzo wygodnie w każdym chwycie kierownicy.

 

L to zdecydowanie za duża rama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Osobiście też skłaniałem się ku rozmiarowi S, ale im więcej czytam tym jednocześnie więcej się zastanawiam czy na pewno. Rowery przełajowe podobno bierze się w mniejszym rozmiarze niż szosowe, a gravele to już w ogóle mają jeszcze inną geometrię i nie znalazłem nic konkretnego na ten temat. Wiem, że to słaby wyznacznik, ale przy rozmiarze M ramę miałbym już niemal na wysokości krocza. To chyba byłaby przesada? Obawiam się też sytuacji, że S byłby trochę za mały, a M już za duży, ale tak to niestety jest gdy nie ma możliwości przymierzenia roweru osobiście.

 

Mam jeszcze pytanie. Różnice pomiędzy modelami A30 oraz A20 to:

 

A30

Klamkomanetki: Shimano 105 5800 2 x11s

Hamulce: TRP Spyre C

 

A20

Klamkomanetki: Shimano RS505 2x11s

Hamulce: Shimano BR-RS505 Hydraulic Disc

 

Warto Waszym zdaniem dołożyć do A20?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd ta opinia o mniejszych ramach przełajowych. Nie potwierdzają tego rowery zawodników.

Myślę że kwestia różnic w geometrii pomiędzy amatorskimi ramami przełajowymi, szosowymi czy typu gravel jest zbytnio demonizowana.

Przełajowo/ gravelowa geometria może okazać się np bardziej nam odpowiadająca do jazdy na szosie niż geometria niejednej szosówki. I na odwrót.

Klucz to dobranie odpowiedniej ramy do naszych wymiarów i preferencji. Ciężko o to kiedy musimy wybrać rower na podstawie suchych danych.

 

Przekrok to istotna informacja, jeśli  "prześwit' jest bliski zeru rama będzie najprawdopodobniej zbyt duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest "przełajowo/gravelowa geometria" skoro przełaje i gravele mają inną geometrię? 

I jak ona " może okazać się np bardziej nam odpowiadająca do jazdy na szosie niż geometria niejednej szosówki" skoro część graveli ma geometrię zbliżoną (a nieraz prawie identyczną) właśnie do rowerów szosowych endurance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze o tym aby nie sugerować się kategoriami a do różnic w geometrii rzędu kliku mm nie przywiązywać zbyt dużej wagi. Kategorie wymyślają  producenci na własne potrzeby, dla jednych rower z dłuższa bazą kół,  główką 15cm i łagodniejszych kątach ramy to szosa endurance dla innych to może być to już gravel  bo zmieści się tam opona 32c. (Czy przestaje być już szosą endurance ?) Jeszcze inny podniesie odrobinę suport i przy podobnych wymiarach wrzuci w szufladę z napisem przełaj.

 

Przełaj europejski, przełaj zza wielkiej wody. A może ten drugi to już gravel z tym swoim obniżonym suportem? ;)

 

Jeżdżę na bardzo wygodnej szosie, rower jest stabilny, sztywny, fajnie przyspiesza, po 200 km nie czuję się jak z krzyża zdjęty.

 

Tylko że według Gianta to  przełaj, stary TCX. na szosowych kołach.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...