Skocz do zawartości

[2000] Rower na miasto/fitness


rswd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Męcząc się na moim starym rowerze postanowiłem zakupić coś nowszego bardziej dopasowanego do moich potrzeb - głównie jazda po mieście/ścieżkach rowerowych.

Chciałbym uniknąć w rowerze amortyzatora z przodu (czyli rower może ważyć maz 11-12kg) i opon grubszych niż 40mm (35 to optimum). Wzrost 191, wewnętrzna długość nogi bez buta 91cm.

 

Na warsztat wziąłem dwa rowery:

Kross Pulso 1 2015 (dostępny za ~1800) http://www.kross.pl/pl/fitness/pulso-1

oraz Giant Escape 2 2016 (za 1950pln) https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/escape.2/24491/89285/#specifications

 

Przyznam, że od ponad dwóch tygodni czytam na temat tych rowerów i w zależności od tego którą nogą wstanę to decyzja jest inna :)

 

Kross bardzo podoba mi się 'wizualnie' za to Giant wydaje się być wygodniejszym i solidniejszym rowerem - ma niestety przerzutkę z grupy crossowej zamiast Clarisa (cenowo to chyba podobna półka?)

Mimo kilku wątpliwości co do Krossa znalazłem bloga rowerowego którego autor bez zmian w rowerze przejechał 4000km co dla mnie byłoby więcej niż wystarczające. 

 

Czy jest jakiś oczywisty wybór pomiędzy tymi rowerami - tzn. czy któryś z nich posiada cechę która go eliminuje? Gdybym miał wybierać sercem to wziąłbym Krossa, za to głowa podpowiada, że Giant to lepszy wybór itd.

 

Przepraszam, że tak od pierwszego posta wpadam z pytaniem, postaram się po zakupie dołączyć do społeczności.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma cech przemawiających jednoznacznie za którymś z rowerów . Osprzęt jest właściwie nieporównywalny .

W Giancie napęd jest ledwo akceptowalny , w Krosie to też niska półka . Ja jednak wskazałbym na krosa - wszystkie komponenty napędu od jednego producenta .

Sztyca , kiera , mostek w krossie z alu . Giant milczy i to trzeba by sprawdzić . Natomiast w G kiera jest gięta , w krosie prosta - ja wolę giętą ale tu zdania będą podzielone .

G ma ciensze opony niż K więc powinny łatwiej pomykać po twardym . Z drugiej strony w G są opony firmowane jego logiem więc nie wiadomo jakie , w K masz schwalbe .

Uwagi ogólne co do marek - G to dobra , w miarę lekka rama . Zawsze tak było . Do tej ramy przykręcają ... no różnie :) Koła w G ( piszę na podstawie rowerów MTB ) są mocne ale i ciężkie .

Kross nie ma takiej renomy jeśli chodzi o ramy ( i znowu na podstawie MTB ) są cięższe ,  ale koła powinny być lżejsze . 

Przeglądam test rowerów szosowych ok 4000 czyli 2x droższych niż interesujące Ciebie .

Masa roweru - Kross 9820 g , giant 9510g

Masa kompletnych kół  kross - 3150 g  , giant - 3620g

masa gołych kół  kross 2096g , giant 2532g .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Jestem w pełni świadomy, ze w tym budżecie cudów nie dostanę. Ale szukam czegoś, żeby do czasu do czasu pojechać do pracy czy w weekend przejechać 50km, więc większą inwestycję uważam za bezsensowną. I tak przesiadka ze starego Granda na 26" kołach i przerzutką Shimano której nazwę ciężko stwierdzić to będzie zdecydowana poprawa komfortu.

 

Jeśli chodzi o te elementy w G to też Alu, sprzedawca w sklepie się zarzekał - roweru mi pokazać nie mógł bo sprzedaje 1-2 sztuki rocznie i nie opłaca mu się tego w salonie trzymać...

Różnicy w oponach raczej nie odczuję to jest bieżnikowane 32mm vs slickowe 35mm - raczej dla amatora bez znaczenia. 

 

Tak naprawdę to Kross był moim pierwszym wyborem i gdy miałem go zamawiać to zbyt głęboko szukałem i wyskoczył ten Giant, który chyba nawet jest innym typem roweru. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na Sorę to całkiem fajna propozycja - co prawda dawno brzydszego roweru nie widziałem  :icon_cool:

Pytanie tylko na czym producent tutaj oszczędza, skoro kompletna grupa Sora na pewno sporo kosztuje i jest to raczej stała cena. Słabe opony/obręcze czy to po prostu na tyle stary model, że chcą się go pozbyć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tego Scento podyktowana jest tym , że jest to model 2013 ( w swoim czasie cena katalogowa była 999$ https://issuu.com/silverbacktech/docs/2013_catalogue_lowres_single ) i ograniczonym dostępem rozmiarów. W niczym to mu nie ujmuję i jeśli rozmiar ci pasuje to ta oferta jest bardzo atrakcyjna w porównaniu do Pulso 1 i Escape 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar no właśnie - bo czuję, że jestem pomiędzy i lepiej byłoby przymierzyć co jest nierealne. Ale długość rury podsiodłowej w XL powoduje raczej, że to rower dla osób w okolicach 2m. Dla mnie bardziej 22". 2013 to dosyć stary model - rower i osprzęt podczas 4 lat w magazynie nic nie tracą? No i co z osprzętem ile warta jest Sora z przed 4 lat w porównaniu z obecną?

Na pewno macie rację z tym, że ten rower to będzie dobry wybór, muszę się tylko sam do niego przekonać.

 

Zacząłem się rozglądać za używkami i znalazłem fajnego Specialized, fajnego do momentu tego zdjęcia:

http://5.allegroimg.pl/original/09/62/65/77/55/6265775525_5

Łańcuch i osprzęt mocno zaniedbany - pewnie trzeba by zainwestować w ten rower.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sora zamontowana w tym Scento to jeszcze aktualna wersja (lada moment wejdzie nowy model 2017) , to że przestał gdzieś 4 lata niema większego znaczenia - jest nadal nowy i pełnowartościowy.

Ten używany Specialized nie wygląda na zajeżdżonego tylko na nie dbanego (do zdjęć tylko umyty) , po ewentualnym zakupie kompleksowe przegląd całości wskazany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to moja ostatnia wątpliwość czyli opony - tylko 28mm.

W sumie to jaka jest różnica miedzy nimi a cienkimi 25mm w szosach, bo jak dla mnie to skoro one są tak wąskie to czemu nie kupić jakiejś używanej szosy za ~2000?

Trochę głupio byłby je zmieniać tuż po zakupie na Schwalbe czy Continentala 32-35mm. Siodełko raczej na 100% do zmiany, nie przepadam za takimi modelami.

Jak myślisz z tym rozmiarem? pod 191 wzrostu chyba pchanie się w XL jest bez sensu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosa z barankiem nie każdemu pasuje stąd pojawianie się rowerów fitness/hybryda z prostą kierownicą i wygodniejszą pozycją , masz też możliwość montażu w razie potrzeby szerszych opon (nie ograniczają cię hamulce szosowe tylko szerokość w ramie  widelcu).

Podaj długość nogi (od ziemi do krocza) , ale raczej obstawiam 22" , 24" będzie za duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam około 91 cm. Wydaje mi się po prostu, że rura podsiodłowa 60cm to za dużo. Te 56cm powinno mi dać możliwość dobrego ustawienia siodełka. Znam ludzi wyższych ode mnie i oni na mniejszym Tribanie jeżdżą bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dowiedziałem się tego dzisiaj mierząc Krossa Pulso 1 w rozmiarze 58,5 - to już maksymalna długość rury podsiodsiodłowej aby swobodnie wsiadać/zsiadać z roweru.

Zamówię w takim razie dzisiaj rozmiar L i zobaczymy co ta maszyna będzie warta :)

Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

P.S. Kontaktowałem się również ze sprzedawcą w sprawie jego innych rowerów. Ma całkiem ciekawe rabaty na Fuji - tylko nie może ich wystawiać na allegro. ?

Chociażby ten model ma 500zł taniej http://www.fujibikes.com/eu/bike/details/absolute-17-disc-#bk_desc_tab

Może komuś się przyda taka informacja, jeśli szuka tego typu roweru z 9 biegowym Alivio z tyłu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower dotarł, wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach. Niestety kierownica była odwrotnie zamontowana, ale z odwróceniem każdy sobie poradzi. Pewnie będę musiał wymienić oponki na jakieś grubsze ~35mm ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. Za ta cenę chyba rower naprawdę godny polecenia. Jeśli ktoś potrzebowałby wymiarów których nie ma na aukcji to zawsze mogę zmierzyć. Przekrok w L wynosi ok 84 cm - w sam raz żeby sprzętem nie zahaczać przy moim wzroście :)

 

Dzięki za świetne porady, inaczej skończyłbym z tym Pulso :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...