Skocz do zawartości

[pompka] zepsute autom. przełączanie presta / samochodowy


apstryk

Rekomendowane odpowiedzi

Rok temu (gwarancja minęła parę tygodni temu, niestety) kupiłem pompkę SKS Airkompressor 12.0 z głowicą posiadającą dwa otwory na różne rodzaje wentyli i automatycznie przełączającą się na właściwy. Tak było na początku. Po jakimś czasie presta  działąła tylko, gdzy było jakieś choćby minimalne ciśnienie w dętce. Przy pompowaniu pustej nakręcałem przejściówkę na wentyl, parę ruchów przy pompce podłączonej na "dziurkę samochodową", potem już można było dokładnie napompować bezpośrednio, używając "dziurki presta". Teraz nawet 2 atmosfery w dętce nie przełączają pompki na prestę, działa tylko na wentyle samochodowe.

Próbowałem zajrzeć do wnętrza głowicy, ale można dostać się tylko do uszczelek zaciskających się na wentylu, wydaje mi się, że cały środek został zamontowany, przykryty dźwignią zaciskającą i dźwignia zanitowana - więc nierozbieralna.

Czy ktoś miał podobny problem i udało się go rozwiązać? Jak tam się dostać żeby to sprawdzić / wyczyścić / naprawić? Na jakiej zasadzie takie automatyczne przełączanie w ogóle działa?

Czy macie jakieś sprawdzone głowice na wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj przełączanie zaworów w głowicy jest rozwiązane za pomocą kulki gumowej. Nie dostał ci się do głowicy żaden olej albo benzyna? Jeśli posiadasz silikon w spreju do uszczelek gumowych możesz spróbować odblokować tą gumową kulkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...