Skocz do zawartości

[opony 24] Fat Albert Rear 24 a może coś innego do roweru dziecięcego 24"


chudzik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Cześć
Chcę synowi do roweru 24" wstawić szersze opony ok. 2,4" o rozsądnej wadze (poniżej 800g).
Jak na razie znalazłem Schwalbe Fat Albert 24".
Opony wyglądają dobrze, ale mam jedną wątpliwość.
W rozmiarze 24" jest tylko wersja Rear zaprojektowania na tył.
 
Czy opona ta będzie dobrze sprawować się na przodzie ?
 
A może polecacie coś innego.
 
----
pozdrow'er chudzik

 

Napisano

1. Takie opony zmieszczą się w ramie i amortyzatorze?

2. Obręcz o odpowiedniej szerokości(minimum 21mm)?

 

Ad.1 Amortyzator to używany SID na koło 26", bez problemu przyjmie szerszą oponę, tylne widełki ramy także.

Ad.2 Obręcz niestety ma szerokość wewnętrzną 19mm.

 

Tabelka, którą przedstawił Marcin9 to zapewne wartości optymalne. 

Czy rzeczywiście opony 2,4" nie dam rady założyć na obręcz o szerokości 19mm. 

 

p.s. Z tabelki wynika, że 2,1" to dopiero od szerokości 21mm, a ja bez żadnego problemu założyłem na 19mm.

1. Pytanie tylko po co pakować dziecku oponę enduro/fr.

2. Gdzie młody głównie śmiga?

 

Ad.2 Wybudowane single: suliwoods, zajęcznik, lipowskie, dolne rychleby a i pod domem mam trochę wąskich ścieżek z korzeniami.

A w przyszłym roku: może srebrna RRL.

 

Ad.1 Córka od niedawna jeździ na 2,8" i to jest mega rozwiązanie dla dzieci. Opona klei się do podłoża, przez korzenie i kamienie jedzie jak czołg.

Niestety rower syna nie przyjmie kół 24+ dlatego pomyślałem aby dać jak najszerszą na 24" o rozsądniej wadze.

Ale widzę, że po raz kolejny jedna zmiana musi pociągnąć za sobą inne.

W tym wypadku problemem może być szerokość obręczy.

 

Czy rzeczywiście opony 2,4" nie dam rady założyć na obręcz o szerokości 19mm.

---

pozd'rower chudzik

Napisano

Dasz radę założyć, będzie "żarówa" i tyle, czyli może się wywijać w zakrętach, itp.

Pytanie po co dzieciakowi taka guma zjazdowo-hardkorowa nawet pomimo jazdy na singlach? Co to za rower skoro koła 24" a walisz do tego Sida pod 26"? Pachnie jakimś potworkiem...

Napisano

SID z Dual Air to jedyny amortyzator, który można ustawić do wagi jeźdźca 20 kg.

Amor ten ma skok 80mm i jest jedynie 20mm wyższy od oryginalnego Santura.

Kąt główki zmieniły się zatem na korzyść z 70 na 69 st. 

Kokpit wprawdzie poszedł do góry, ale odwrócony mostek ze wzniosem 45 st. zredukował to.

 

Ale jak patrzę na zachowanie się roweru córki na kołach 24+ (0,8 bara z przodu, 1 z tyłu).

To dla dzieciaka na trasach bez kamieni znacznie lepsze rozwiązanie to szerokie opony niż powietrzny amortyzator. 

---

pozd'rower chudzik

Napisano

Ja miałem w fabryczny setupie na obręcze 19mm założone opony 29x2.4

10 lat temu szerokich obręczy było jak na lekarstwo a w fr się śmigało na oponach 2.5

 

Tabelką tak mocno bym się nie stresował, nawet etrto stwierdziło, że tabelka sobie a rzeczywistość co innego.

Tylko o ciśnieniu pamiętać trzeba, bo faktycznie wywijać może przy zbyt niskim.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...