mick6 Napisano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2016 Cześć, Szukam dobrej jakości roweru trekkingowego do krótkich i dłuższych asfaltowych podróży (bez amortyzatora, z bagażnikiem, hamulce najlepiej v-brake). Rozglądałem się za egzemplarzami używanymi (z reguły można dostać więcej za mniej). Zainteresowały mnie 4 podane niżej modele. Chciałbym zapytać który z nich cechuje się najlepszym stosunkiem jakość/cena. Z góry dziękuję za pomoc. http://allegro.pl/koga-lightspeed-full-lx-stan-doskonaly-198-i6174279963.html http://allegro.pl/wyprawowy-santos-travelmaster-xt-lx-hs33-tubus-57-i6243867911.html http://allegro.pl/stevens-x6-lite-tour-na-pelnym-shimano-deore-i6240447282.html http://allegro.pl/trekking-ortler-geneve-3x10-xt-super-stan-okazja-i6240613431.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2016 (edytowane) 1 na LX czyli wysoko , nie ma prądnicy czyli oświetlenie na baterie , nie wiadomo z jakiej grupy są korby ( ale HT II wiec dobrze ) i kaseta , w sumie ciekawa propozycja , dodatkowo ma przedni bagażnik 2 przerzutki i manetki XT czyli bardzo wysoko , piasty ok , korba deore czyli nadal dobrze ale to nie jest HT II , hamulce hydrauliczne ..... no i dogi 3 niby tylko deore ale to nadal bardzo dobra grupa - wół roboczy , nie bardzo rozumiem specyfikację - 27 biegów , łańcuch do 9 rzędowej kasety i 10 rzędowa kaseta CS HG 62 , tylna przerzutka też do 10tki ???? Trzeba by dopytać sprzedającego . 4 mieszanka XT i Deore , dziwny bagażnik - nie ma dolnego mocowania do sakw , pewnie niektórzy będą się krzywić na piastę i manetki deore , mz są ok , też ciekawa propozycja . Tylko rozmiar dla wielkoluda ! Zresztą wszystkie rowery są bardzo duże ! A tak w ogóle to jesteś pewien że mając do wydania ponad 3 tyś nie znajdziesz sensownego nowego roweru ? Czy do turystycznej jazdy konieczny jest napęd XT ? Każdy napęd kiedyś się zużyje - łańcuch , kaseta , tarcze w korbach . Im wyższa grupa tym droższe serwisowanie , A dlaczego nie chcesz amora ? Aha popraw temat zgodnie z zasadami bo wyląduje w koszu . Edytowane 11 Czerwca 2016 przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mick6 Napisano 11 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2016 Dziękuję bardzo za poświęcony czas i odpowiedź. Tak, próbowałem zmienić tytuł tematu jednak mimo wielu prób nie potrafię tego zrobić... Mam 181 cm wzrostu także 4 propozycja chyba rzeczywiście będzie za duża. Szukam w miarę możliwości roweru o jak najprostszej budowie (na wypadek gdyby coś zaczęło szwankować w trakcie wyprawy) dlatego wykluczyłem amortyzator (obecnie użytkuję Kands'a Maestro, który posiada przednią amortyzację z możliwością blokady i jeszcze nigdy z niej nie skorzystałem). Zastanawiają mnie też te marki (Koga, Santos) chyba nieczęsto spotykane w Polsce. Czy są to renomowani producenci? Znalazłem jeszcze jedną Kogę (link poniżej) w moim rozmiarze. Piszesz o nowym, sensownym rowerze w okolicach 3 tyś. Czy może mógłbyś podać jakąś propozycję? http://allegro.pl/koga-roadrunner-stan-doskonaly-17-i6141754687.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 (edytowane) Ta druga Koga też dobra . Co prawda nie wiem o co chodzi z tym wspornikiem kierownicy . Dziwny . Nowe trekkingi za ok 3 tyś .... o rowerach tej klasy co w linkach oczywiście nie ma co marzyć . Plusem będzie tylko to że nowe , z gwarancją i możliwością sprawdzenia , przymiarki . Niestety będą miały amor albo tarcze , albo jedno i drugie . Propozycje ... sam zobacz , wszyscy polscy producenci robią trekkingi - Romet , Kross , Unibike . Z zagranicznych dostępnych u nas Cube i KTM są mocne w trekingach . Rozmiar . Przy wzroście 181 rama 57cm wydaje mi się za duża ! Wiem że to nie MTB i wybiera się większe rozmiary ale mimo wszystko trochę miejsca nad ramą trzeba mieć . W/g tabelki na stronie sprzedającego 57 cm pasuje od wzrostu 170 cm !? To przecież się chłop zawiesi na ramie ! Chyba że w tych rowerach jest inny system pomiaru ? Tak czy siak byłbym ostrożny tzn bez spr , przymiarki nie kupiłbym . http://www.forumrowerowe.org/topic/90215-rama-jak-dobrac-rozmiar-ramy/ Wewnętrzna długość nogi x 0,63 . To ile Ci wyjdzie ? 52-53 cm . A jaki rower masz teraz 21" ? Edytowane 12 Czerwca 2016 przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mick6 Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Dziękuję za link. Po pomnożeniu długości przez współczynnik 0,63 wychodzi 55 cm czyli tak na granicy między 57 a 53 No tak... niestety nowy w tych pieniądzach będzie gorszy i nie do końca taki jakbym chciał. Pewnie zastanowię się nad dwoma pierwszymi modelami. Koga Lightspeed i Santos. Obydwa mają przednie bagażniki. Santos oświetlenie z prądnicą, trochę lepszy osprzęt i hamulce szczękowe hydrauliczne. Tutaj pytanie o ich awaryjność i ewentualny serwis... no i jest też droższy o 400 zł. Mógłbym zapytać o Twoje subiektywne zdanie? Który z tych dwóch byś wybrał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Cóż .... jak chcę mieć trekkinga to przykręcam do turystycznego MTB bagażnik i jadę Generalnie jestem zwolennikiem kupowania w sklepach , Tzn jeśli ktoś chce używkę to ok ale nie na odległość . Gdybym kupował Kogę to tylko po przymiarce albo dopytaniu o dokładne wymiary - wysokość górnej rury od ziemi , min i max wysokość siodła ( albo lepiej min i max odl. siodła od pedału ) i długość górnej rury . Zresztą pytanie o wymiary dotyczy też Santosa . Gdybym decydował się na Santosa to od razu brał bym pod uwagę możliwość wymiany hamulców .Tobie te mogą odpowiadać ,a wymiana nie zając . . Oba rowery mają i + i - . Koga + Znam nazwę tzn te rowery są od dawna na rynku i mają dobrą opinię . Ma oba bagażniki czyli gotowy na każdą wyprawę . Ma dobry napęd . LX to właśnie grupa do dobrych rowerów turystycznych . Ma normalne Vki . Obręcze mają wskaźnik zużycia . +/- Ma trekkingową kierownicę - umożliwia różne chwyty ale swoje waży . - Nie ma oświetlenia tzn prądnicy . Czyli jesteś skazany na oświetlenie bateryjne ( z tym da się żyć ) . To naprawdę potężny rower ! Popatrz na główkę ramy ! I na górna rurę - jest wspawana prawie na końcu podsiodłówki . Popatrz o ile górna rura jest wyżej od koła , a to koło 28" ! Santos + wygląda na zdecydowanie mniejszy ( niższy ) . Ma prądnicę . Ma bagażniki . +/- napęd jest dobry , aż za dobry bo XT to grupa sportowa . Korba nie jest HT II . Ma normalną kierownicę i rogi . - hydrauliczne V ki ..... Zużywają obręcze jak zwykłe Vki , a wymagają serwisu jak tarczówki . Dodatkowo nie widać czy na obręczach jest wskaźnik zużycia i w jakim stanie one są . To że nie znam nazwy nic nie znaczy . Ja zawsze mówię że dobrze dobrany rozmiar jest ważniejszy niż przerzutka lepsza o klasę czy inne bajery . I właśnie tym tropem radzę Ci pójść . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mick6 Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Dzięki za wyczerpujący opis Zapytałem sprzedawców o wymiary a w międzyczasie znalazłem wymiary tożsamego modelu na stronie Santos'a (na samym dole) chociaż muszę przyznać, że te liczby niewiele mi mówią http://www.santosbikes.com/fietsen/travelmaster-serie/travelmaster-2-8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Jak to nic Ci nie mówią ? Masz prawie całą geometrę . Najważniejszy przedkrok - w rozmiarze 57 to 827 mm ! Czyli tyle ma wysokość górnej rury ramy w miejscu w którym +/- będziesz zeskakiwał z siodełka . Jest też długość ramy i wysokość przy główce . Porównaj ze swoim starym rowerem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mick6 Napisano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 No tak, długość górnej rury się zgadza a czy na tej stronie producenta podstawą do wymiarów "pionowych" jest podłoże czy dolne położenie pedału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 podłoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.