bazzz Napisano 19 Czerwca 2016 Napisano 19 Czerwca 2016 Rozumiemy się dobrze. Zgadzam się z twoimi wnioskami. A co do wskazanego parametru, to Cube nie podaje przekroku. Ale 2 wymiary podsiodłowej: całkowity i ten do odejścia od niej górnej rury.
Shottas06 Napisano 20 Czerwca 2016 Napisano 20 Czerwca 2016 GC 6.9 na 100% ma otwory pod bagażnik. Przyjrzałem się dokładnie Grand Canyonom i jest pewien problem. Jako że rower ma również być "wycieczkowy" trzeba będzie do niego doczepiać solidny bagażnik a w Canyonach brak odpowiednich otworów, zarówno przy haku jak i na górnych widełkach. Zresztą sama "spłaszczona" konstrukcja ramy i tak by chyba uniemożliwiała zamontowanie typowego bagażnika. Natomiast w Cube Attention ten problem nie występuje. Chyba stanę przed oczywistą oczywistością...
ATC Napisano 20 Czerwca 2016 Autor Napisano 20 Czerwca 2016 Słabe jest to, że dostępność zarówno 5.9 jak i 6.9 to dopiero koniec sierpnia/początek września. Dziwna polityka producenta w odniesieniu do pewnie najbardziej popularnych modeli. Pewnie nie ma co liczyć na wyprzedaże skoro w sezonie brak podstawowych modeli. Co do geometrii drogich Canyonów: nawet najdroższy, karbonowy wypas z serii Grand ma identyczne proporcje rura podsiodłowa/efektywna rura pozioma (485/610 dla rozmiaru L) co tani 5.9. Kąty, mostek inne ale nie zmienia to faktu, że jest to rower wysoki i krótki. Może po prostu Canyon tak widzi właściwe proporcje...
ATC Napisano 22 Czerwca 2016 Autor Napisano 22 Czerwca 2016 Jeszcze pytanie do użytkowników Grand Canyonów AL SL 6.9: czy te koła systemowe Mavic mają mocowanie na zwykłą ośkę 9mm? Czy nie będzie problemu z wymianą na inne "normalne" koła w razie co?
vdcmike Napisano 22 Czerwca 2016 Napisano 22 Czerwca 2016 (edytowane) Przód jest 15/100 tył klasyk 10/135. Standard i nie ma prob z zakupem zamienników. Słabe jest to, że dostępność zarówno 5.9 jak i 6.9 to dopiero koniec sierpnia/początek września. Dziwna polityka producenta w odniesieniu do pewnie najbardziej popularnych modeli. Pewnie nie ma co liczyć na wyprzedaże skoro w sezonie brak podstawowych modeli. Co do geometrii drogich Canyonów: nawet najdroższy, karbonowy wypas z serii Grand ma identyczne proporcje rura podsiodłowa/efektywna rura pozioma (485/610 dla rozmiaru L) co tani 5.9. Kąty, mostek inne ale nie zmienia to faktu, że jest to rower wysoki i krótki. Może po prostu Canyon tak widzi właściwe proporcje... Grand Karbony mają niższy przekrok przez co jak ktoś był na granicy w przypadku AL to CF bierze rozmiar większy i długość jest OK. Poza tym zwróć uwagę, że np. węgiel L ma reach większy niż AL XL a stack w węglu L jest niższy niż w AL M - to wraz z innymi kątami powoduje, że węgiel ma zupełnie inne geo. Przy okazji jeśli o geo Grand chodzi to wszystkie karbony mają identyczną. Podobnie jak wszystkie aluminiaki do 6.9 włącznie oraz wszystkie powyżej AL 7.9. Tak więc 3 typy geo. Edytowane 22 Czerwca 2016 przez vdcmike
ATC Napisano 22 Czerwca 2016 Autor Napisano 22 Czerwca 2016 Przód jest 15/100 tył klasyk 10/135. Standard i nie ma prob z zakupem zamienników. Zapytam jeszcze o wymianę kół w tym systemie? Jest to tak szybkie i proste jak przy normalnych kołach z szybkozamykaczem, czy trzeba się trochę pomęczyć? Kiedyś ktoś mówił coś o wybijaniu sztywnych osi i że trwa to trochę...
vdcmike Napisano 22 Czerwca 2016 Napisano 22 Czerwca 2016 (edytowane) W przypadku widelca RockShox sztywna oś jest w systemie maxle i najpierw otwierasz wajchą (jak w klasycznym QR) a potem używasz wajchy do wykręcenia osi z widelca. Oś wyjmujesz i koło wychodzi z widła. Nieco trudniej jest w FOXach (gdzie najpierw trzeba poluzować 4 śruby mocujące oś a potem ją wysunąć/"wybić"). Zaleta to sztywność i brak możliwości przekosu koła przy montażu. Tył w GC AL 6.9 to klasyczny, najzwyklejszy, najpowszechniejszy QR (czyli to co jest w 95% rowerów jeżdżących po świecie). Sztywna tylna oś (12/142) jest dopiero od AL 7.9 i we wszystkich karbonach i również jest wykręcana. Edytowane 22 Czerwca 2016 przez vdcmike
Qbek84 Napisano 23 Czerwca 2016 Napisano 23 Czerwca 2016 Nie wiem o jakich FOX'ach kolega wyżej pisze, ale mam FOX'a i Rock Shocka i sposób montażu koła w systemie 15x100 jest taki sam dla obydwu jak opisał (otwarcie wajchy i wykręcenie).
zaj Napisano 24 Czerwca 2016 Napisano 24 Czerwca 2016 w moim foxie 32 float performance żadnych śrubek....
vdcmike Napisano 24 Czerwca 2016 Napisano 24 Czerwca 2016 http://reviews.mtbr.com/review-new-2015-fox-36-float-and-talas-fork/fox36_qr_bolt_compare
Rekomendowane odpowiedzi