bazzz Napisano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 Rozumiemy się dobrze. Zgadzam się z twoimi wnioskami. A co do wskazanego parametru, to Cube nie podaje przekroku. Ale 2 wymiary podsiodłowej: całkowity i ten do odejścia od niej górnej rury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shottas06 Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 GC 6.9 na 100% ma otwory pod bagażnik. Przyjrzałem się dokładnie Grand Canyonom i jest pewien problem. Jako że rower ma również być "wycieczkowy" trzeba będzie do niego doczepiać solidny bagażnik a w Canyonach brak odpowiednich otworów, zarówno przy haku jak i na górnych widełkach. Zresztą sama "spłaszczona" konstrukcja ramy i tak by chyba uniemożliwiała zamontowanie typowego bagażnika. Natomiast w Cube Attention ten problem nie występuje. Chyba stanę przed oczywistą oczywistością... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ATC Napisano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Słabe jest to, że dostępność zarówno 5.9 jak i 6.9 to dopiero koniec sierpnia/początek września. Dziwna polityka producenta w odniesieniu do pewnie najbardziej popularnych modeli. Pewnie nie ma co liczyć na wyprzedaże skoro w sezonie brak podstawowych modeli. Co do geometrii drogich Canyonów: nawet najdroższy, karbonowy wypas z serii Grand ma identyczne proporcje rura podsiodłowa/efektywna rura pozioma (485/610 dla rozmiaru L) co tani 5.9. Kąty, mostek inne ale nie zmienia to faktu, że jest to rower wysoki i krótki. Może po prostu Canyon tak widzi właściwe proporcje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ATC Napisano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Jeszcze pytanie do użytkowników Grand Canyonów AL SL 6.9: czy te koła systemowe Mavic mają mocowanie na zwykłą ośkę 9mm? Czy nie będzie problemu z wymianą na inne "normalne" koła w razie co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 (edytowane) Przód jest 15/100 tył klasyk 10/135. Standard i nie ma prob z zakupem zamienników. Słabe jest to, że dostępność zarówno 5.9 jak i 6.9 to dopiero koniec sierpnia/początek września. Dziwna polityka producenta w odniesieniu do pewnie najbardziej popularnych modeli. Pewnie nie ma co liczyć na wyprzedaże skoro w sezonie brak podstawowych modeli. Co do geometrii drogich Canyonów: nawet najdroższy, karbonowy wypas z serii Grand ma identyczne proporcje rura podsiodłowa/efektywna rura pozioma (485/610 dla rozmiaru L) co tani 5.9. Kąty, mostek inne ale nie zmienia to faktu, że jest to rower wysoki i krótki. Może po prostu Canyon tak widzi właściwe proporcje... Grand Karbony mają niższy przekrok przez co jak ktoś był na granicy w przypadku AL to CF bierze rozmiar większy i długość jest OK. Poza tym zwróć uwagę, że np. węgiel L ma reach większy niż AL XL a stack w węglu L jest niższy niż w AL M - to wraz z innymi kątami powoduje, że węgiel ma zupełnie inne geo. Przy okazji jeśli o geo Grand chodzi to wszystkie karbony mają identyczną. Podobnie jak wszystkie aluminiaki do 6.9 włącznie oraz wszystkie powyżej AL 7.9. Tak więc 3 typy geo. Edytowane 22 Czerwca 2016 przez vdcmike Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ATC Napisano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Przód jest 15/100 tył klasyk 10/135. Standard i nie ma prob z zakupem zamienników. Zapytam jeszcze o wymianę kół w tym systemie? Jest to tak szybkie i proste jak przy normalnych kołach z szybkozamykaczem, czy trzeba się trochę pomęczyć? Kiedyś ktoś mówił coś o wybijaniu sztywnych osi i że trwa to trochę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 (edytowane) W przypadku widelca RockShox sztywna oś jest w systemie maxle i najpierw otwierasz wajchą (jak w klasycznym QR) a potem używasz wajchy do wykręcenia osi z widelca. Oś wyjmujesz i koło wychodzi z widła. Nieco trudniej jest w FOXach (gdzie najpierw trzeba poluzować 4 śruby mocujące oś a potem ją wysunąć/"wybić"). Zaleta to sztywność i brak możliwości przekosu koła przy montażu. Tył w GC AL 6.9 to klasyczny, najzwyklejszy, najpowszechniejszy QR (czyli to co jest w 95% rowerów jeżdżących po świecie). Sztywna tylna oś (12/142) jest dopiero od AL 7.9 i we wszystkich karbonach i również jest wykręcana. Edytowane 22 Czerwca 2016 przez vdcmike Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbek84 Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Nie wiem o jakich FOX'ach kolega wyżej pisze, ale mam FOX'a i Rock Shocka i sposób montażu koła w systemie 15x100 jest taki sam dla obydwu jak opisał (otwarcie wajchy i wykręcenie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Np.float 36 rc2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaj Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 w moim foxie 32 float performance żadnych śrubek.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 http://reviews.mtbr.com/review-new-2015-fox-36-float-and-talas-fork/fox36_qr_bolt_compare Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi