Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rozumiemy się dobrze. Zgadzam się z twoimi wnioskami. A co do wskazanego parametru, to Cube nie podaje przekroku. Ale 2 wymiary podsiodłowej:  całkowity i ten do odejścia od niej górnej rury.

Napisano

GC 6.9 na 100% ma otwory pod bagażnik.

Przyjrzałem się dokładnie Grand Canyonom i jest pewien problem. Jako że rower ma również być "wycieczkowy" trzeba będzie do niego doczepiać solidny bagażnik a w Canyonach brak odpowiednich otworów, zarówno przy haku jak i na górnych widełkach. Zresztą sama "spłaszczona" konstrukcja ramy i tak by chyba uniemożliwiała zamontowanie typowego bagażnika.

Natomiast w Cube Attention ten problem nie występuje. Chyba stanę przed oczywistą oczywistością...

Napisano

Słabe jest to, że dostępność zarówno 5.9 jak i 6.9 to dopiero koniec sierpnia/początek września. Dziwna polityka producenta w odniesieniu do pewnie najbardziej popularnych modeli. Pewnie nie ma co liczyć na wyprzedaże skoro w sezonie brak podstawowych modeli.

Co do geometrii drogich Canyonów: nawet najdroższy, karbonowy wypas z serii Grand ma identyczne proporcje rura podsiodłowa/efektywna rura pozioma (485/610 dla rozmiaru L) co tani 5.9. Kąty, mostek inne ale nie zmienia to faktu, że jest to rower wysoki i krótki. Może po prostu Canyon tak widzi właściwe proporcje...

Napisano

Jeszcze pytanie do użytkowników Grand Canyonów AL SL 6.9: czy te koła systemowe Mavic mają mocowanie na zwykłą ośkę 9mm? Czy nie będzie problemu z wymianą na inne "normalne" koła w razie co?

Napisano (edytowane)

Przód jest 15/100 tył klasyk 10/135. Standard i nie ma prob z zakupem zamienników.


Słabe jest to, że dostępność zarówno 5.9 jak i 6.9 to dopiero koniec sierpnia/początek września. Dziwna polityka producenta w odniesieniu do pewnie najbardziej popularnych modeli. Pewnie nie ma co liczyć na wyprzedaże skoro w sezonie brak podstawowych modeli.

Co do geometrii drogich Canyonów: nawet najdroższy, karbonowy wypas z serii Grand ma identyczne proporcje rura podsiodłowa/efektywna rura pozioma (485/610 dla rozmiaru L) co tani 5.9. Kąty, mostek inne ale nie zmienia to faktu, że jest to rower wysoki i krótki. Może po prostu Canyon tak widzi właściwe proporcje...

 

Grand Karbony mają niższy przekrok przez co jak ktoś był na granicy w przypadku AL to CF bierze rozmiar większy i długość jest OK. Poza tym zwróć uwagę, że np. węgiel L ma reach większy niż AL XL a stack w węglu L jest niższy niż w AL M - to wraz z innymi kątami powoduje, że węgiel ma zupełnie inne geo.

Przy okazji jeśli o geo Grand chodzi to wszystkie karbony mają identyczną. Podobnie jak wszystkie aluminiaki do 6.9 włącznie oraz wszystkie powyżej AL 7.9. Tak więc 3 typy geo.
 

Edytowane przez vdcmike
Napisano

 

 

Przód jest 15/100 tył klasyk 10/135. Standard i nie ma prob z zakupem zamienników.

Zapytam jeszcze o wymianę kół w tym systemie? Jest to tak szybkie i proste jak przy normalnych kołach z szybkozamykaczem, czy trzeba się trochę pomęczyć? Kiedyś ktoś mówił coś o wybijaniu sztywnych osi i że trwa to trochę...

Napisano (edytowane)

W przypadku widelca RockShox sztywna oś jest w systemie maxle i najpierw otwierasz wajchą (jak w klasycznym QR) a potem używasz wajchy do wykręcenia osi z widelca. Oś wyjmujesz i koło wychodzi z widła. Nieco trudniej jest w FOXach (gdzie najpierw trzeba poluzować 4 śruby mocujące oś a potem ją wysunąć/"wybić"). Zaleta to sztywność i brak możliwości przekosu koła przy montażu. Tył w GC AL 6.9 to klasyczny, najzwyklejszy, najpowszechniejszy QR (czyli to co jest w 95% rowerów jeżdżących po świecie). Sztywna tylna oś (12/142) jest dopiero od AL 7.9 i we wszystkich karbonach i również jest wykręcana.

Edytowane przez vdcmike
Napisano

Nie wiem o jakich FOX'ach kolega wyżej pisze, ale mam FOX'a i Rock Shocka i sposób montażu koła w systemie 15x100 jest taki sam dla obydwu jak opisał (otwarcie wajchy i wykręcenie).

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...