Skocz do zawartości

Używany full do 3tyś - specialized FSR ?


Lucan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, myślę na zakupem używanego fulla w przedziale do 3 tys. Jazda głównie XC, czasem z górki może lekko wyskoczę. Żadnych większych skoków (brak więzadła).

 

Zainteresował mnie używany Specialized FSR, znalazłem dwa używane w mojej okolicy:

 

deaore, avid juicy, tora 120

 

XLXiO5x.jpg

 

Ten drugi na foxie z tyłu i sram x9, tora 120

 

qLbvqEM.jpg

 

Rozumie, że to stare rowery ~2009. Jeśli warto się pchać w w nie to jak określić ich stan i na co zwrócić uwagę przy zakupie przy tych modelach ?

Pozdrawiam z Krakowa :)

Napisano

Te rowerki to średnio mają coś wspólnego z XC...

Jeśli te "czasem lekko w górki" to raz czy dwa razy na rok i jeszcze piszesz o jakiejś kontuzji uniemożliwiającej ostrzejszą jazdę to naprawdę przemyślałbym sens zakupu takiego strucla.

Napisano

Ale jazda na nich jest bardzo przyjemna i wygodna, nawet jeśli miałby nie zjechać z szutru.

 

Przy fullu zwróć uwagę przede wszystkim na:

1) Stan dampera - czy działa regulacja tłumienia w pełnym zakresie, nie ma przetarć i przebarwień na tłoku, nie wydaje odgłosu typu syczenie podczas ugięcia  itp. Blokada musi działać (o ile tłumik ma takową). Jeżeli ktoś serwisował damper, to fajnie jakby miał dowody. Wiele osób nie serwisuje damperów, bo jest to droga zabawa.

2) Przedni amortyzator - w zasadzie to samo co przy tylnym...

3) Luzy zawieszenia na wahaczach - sprawdzasz własnoręcznie. Luzy często czuć przy delikatnym podnoszeniu i opuszczaniu roweru. Pociągaj go trochę za koła, tylny widelec do przodu i na boki - wiadomo. Jeśli właściciel zmieniał łożyska, to warto wyciągnąć od niego numery o ile ma gdzieś zapisane - przyda się na przyszłość.

4) Mocowanie dampera - damper nie może się wyczuwalnie ruszać w mocowaniach, jeśli tak jest to masz tulejki do wymiany. To akurat bardzo łatwe do wykrycia metodą z punktu 3.

 

Poza tym wiadomo - zawieszenie powinno się uginać płynnie :) Najbardziej zajechane bywają łożyska przy suporcie, więc zajrzałbym tam z ciekawości. Warto też poszukać śladów domowych napraw które były przeprowadzane bez prawidłowych narzędzi i sprzęt został przez to pokaleczony.

 

2009 stare....ja mam fulla z 2004 :D

Napisano

Tak jak wyżej ale dodałbym jeszcze że warto sprawdzić stan hamulców czy nic z nich nie cieknie oraz stan kół czy nie mają bicia i czy kręcą się bez oporów. Popatrzałbym również na spawy w ramie czy nie mają jakiś ukrytych pęknięć albo śladów januszowego spawania. Sprawdź również stan napędu czy korba się prosto kręć i czy ramiona są proste, stan zębatek korby i kaset, czy nie ma dużego luzu na wózkach przerzutek.

Napisano

Dzięki Panowie, jutro będę oglądał oba.

@modrzew 

Pomimo kontuzji śmigam trochę w ortezie i wyszedłem z założenia, że mniejsze ryzyko upadku będę miał przy pełnej amortyzacji. Kilka razy miałem sytuację "podbicia" tylnego koła, czy też noga po skoku/na korzeniu mi uciekła z pedałów na HT. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...