Skocz do zawartości

[opony] Na szosę, z wkładką co wybrać?


Nepalczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

    piszę tego posta, bo dziś się miarka przebrała. Mam opony Conti GP 4000 SII i miałem o nich dobre zdanie do dziś, kiedy złapałem dwie gumy w czasie jednej jazdy.   Opony jeśli chodzi o toczenie i trzymacie asfaltu są świetne, ale chyba za delikatne na nasze asfalty. Miękka guma powoduje,że opona zbiera kamyczki, szkoło, kolce i w najmniej oczekiwanym momencie dochodzi do ... Już się nauczyłem przeglądać opony po każdej jeździe i zawsze znajdę nowe okazy, przez co opona już ma kilka pokaźnych dziurek, a ma raptem 2,5k km. 
  Czas na zmianę, potrzebuję coś trwalszego, najlepiej z wkładką, zastanawiam się nad oponami z Schwalbe, mam Marathon Racery z wkładką i pomimo już dużego przebiegu, nie złapałem kapcia póki co, mają jakieś 5,5k km. 
         Macie jakieś własne wnioski, doświadczenia z innymi oponami? 
       Co kupić,aby dobrze się kleiło do asfaltu i nie powodowały u mnie białej  gorączki ze względu na kapcie? 

Z góry dzięki za pomoc!! 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to nie kupuj opon wyścigowych do jazdy codziennej, bo potem płacz że szybko pada itd.

Kup opony treningowe, cięższe, z twardszej gumy ale dzięki temu odporne na ścieranie i przebicia.

 

Mogę zaproponować Kendę Kontender 26mm, to jest typowa opona treningowa na długie kilometry. Zrobiłem na tyle, na wersji 23 już z 10 tyś. i żadnych śladów nacięć, a za kaźdym wyjazdem muszę spod domu przejechać 30m po szutrze i tyle samo wrócić. Jest już płaskawa, ale jeszcze da radę.

Co innego? Conti ma 2 opony treningowe, jedna to chyba 4 sezon się nazywa. Schwalbe ma Durano, także z wkładką anty przebiciową. Durano przerabiałem i stwierdzam, guma bardziej miękka niż w Kendzie, nieco bardziej podatna na drobne nacięcia od kamyków, droższa. U nnie dość szybko powędrowała na przód i tam się sprawdza, a na tył poszła właśnie Kenda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj testy tych opon:

http://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/michelin-pro-4-endurance-v2-2015

http://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-gatorskin-2015

Moim zdaniem jakość Continental Grand Prix 4000S II podupadła. Pod koniec zeszłego sezonu zaliczyłem dwa kapcie + pęknięcie ścianki bocznej przy stosunkowo nowej oponie. Po jakimś czasie druga opona też zaliczyła wpadkę ze ścianką boczną. Wcześniej zużyłem dwa komplety bez kapcia i problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hej, 

 

    piszę tego posta, bo dziś się miarka przebrała. Mam opony Conti GP 4000 SII i miałem o nich dobre zdanie do dziś, kiedy złapałem dwie gumy w czasie jednej jazdy.   Opony jeśli chodzi o toczenie i trzymacie asfaltu są świetne, ale chyba za delikatne na nasze asfalty. Miękka guma powoduje,że opona zbiera kamyczki, szkoło, kolce i w najmniej oczekiwanym momencie dochodzi do ... Już się nauczyłem przeglądać opony po każdej jeździe i zawsze znajdę nowe okazy, przez co opona już ma kilka pokaźnych dziurek, a ma raptem 2,5k km. 

  Czas na zmianę, potrzebuję coś trwalszego, najlepiej z wkładką, zastanawiam się nad oponami z Schwalbe, mam Marathon Racery z wkładką i pomimo już dużego przebiegu, nie złapałem kapcia póki co, mają jakieś 5,5k km. 

         Macie jakieś własne wnioski, doświadczenia z innymi oponami? 

       Co kupić,aby dobrze się kleiło do asfaltu i nie powodowały u mnie białej  gorączki ze względu na kapcie? 

 

Z góry dzięki za pomoc!! 

 

 

 

 

https://www.rosebikes.pl/article/continental-grand-prix-gt-road-tyre/aid:883645

 

https://www.rosebikes.pl/article/schwalbe-durano-plus-smartguard-road-tyre-folding-tyre/aid:789335

 

https://www.rosebikes.pl/article/schwalbe-one-v-guard-road-tyre-folding-tyre/aid:718369

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...