misiojedzie Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Witam Czy ktoś wie jakie narzędzia potrzebne są do rozebrania bębenka w tej piaście? Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Standardowy klucz do bębenka (można dorobić z płaskownika) , konstrukcja taka sama jak reszta shimanowskich bębenków (tylko w M675 masz 4 zamiast dwóch zapadek). http://endurorider.pl/2011/02/jak-rozebrac-bebenek-w-piascie-shimano-instrukcja/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 jeśli dobrze rozumiem to standardowy tzn taki? http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=klucz+do+bebenka+shimano&bmatch=s0-spo-1-4-0510 zastanawia mnie jeszcze ten biały smar, ja używam dokładnie takiego łt-43 http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/2062,117/smar-liten-lt-43-40kg/ nigdy się nie zastanawiałem nad konkretnym smarem do łożysk w rowerze bo tego mam pod ręką nieograniczoną ilość, w starszym rockriderze piasty śmigają pięknie serwisowane tym właśnie smarem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Dobre i wytrzymałe narzędzia są z Bitula http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/111-Klucz-do-bebenka-Shimano-Bitul , do smarowania śmiało użyj ŁT43 (tylko nie za dużo , żeby nie zalepiło zapadek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Dokładnie, ja na bębenek aplikuję smar drucikiem, bo palec jest za mało precyzyjny. Gdy ciepło problemu nie ma, ale jak zrobi się zimniej to zbyt dużo smaru może powodować problemy. Pamiętaj o drugim sposobie serwisowania, tj odkręceniu bębenka od piasty, zdjęciu wargi, moczeniu w odtłuszczaczu a potem zalaniu gęstym olejem. Obie szkoły są poprawne, ta z rozbieraniem wymaga dużo więcej uwagi. No i nie każdy bębenek da się rozebrać i poskładać tak, żeby uszczelnienia nie zostały zniekształcone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Ok, dzięki za odpowiedzi :-) chcę go rozłożyć bo mimo że piasta ma niecałe 3k km to bębenek zaczął od niedawna dziwnie cykać w tym samym miejscu podczas kręcenia kołem w tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 a dokładnie chodzi o to: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2016 Ciekawe co tam zastaniesz. Brzmi jakby coś się dostało albo odpadło i dodatkowo grzechotało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 11 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2016 No właśnie też się boję zamówiłem ten klucz, jeszcze muszę kupić imbusa 10 i muszę tam zajrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Mam problem z rozebraniem bębenka, tzn nie mogę zdjąć jego zewnętrznej strony :/ wykręciłem nakrętkę kluczem do bębenków i wyjąłem górne kulki ale zewnętrzna część nie schodzi, jest tylko mały luz :/ wie ktoś może o co chodzi? nie chcę nic robić na chama żeby nie uszkodzić bębenka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Wg mojej wiedzy nic więcej do szczęścia nie potrzeba, każdy bębenek tak właśnie zdejmowałem, że odkręcałem bieżnię i już. Imbus potrzebny jest nie do rozebrania tylko do odkręcenia bębenka od piasty. Usuwasz ośkę, kulki, demontujesz uszczelnienie, wykręcasz bieżnię i zdejmujesz bębenek, nic więcej nigdy nie musiałem robić. Poruszaj, pobujaj, popróbuj. Pamiętaj, że w miejscu gdzie przykręca się miskę jest grupa podkładek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Po odkręceniu nakrętki powinien zejść bez oporu , jedyne co mi przychodzi do głowy to ukruszony kawałek zapadki który gdzieś blokuje (stąd ten dziwny dźwięk na twoim filmiku). Jeśli zapadka rzeczywiście ukruszona to nic z tym nie zrobisz - bębenek to część zamienna jako całość i same zapadki są nie dostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Dzwoniłem do serwisu shimano - podałem model i gość powiedział mi że te bębenki mogą być nierozbieralne niestety lub po rozłożeniu można uszkodzić uszczelki. Ewidentnie zewnętrzna część nie chce zejść. Doradził mi również żeby nie używać do smarowania smarów stałych. Poskładałem bębenek do kupy i założyłem koło, dźwięk jest inny niż wcześniej ale słychać że coś jest niestety nie tak. Czeka mnie chyba wymiana bębenka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Sam bębenek wychodzi niewiele taniej niż cała piasta a masz zapasowe konusy ,kulki , oś. Rozważ wymianę piasty na coś lepszego z novateca lub DT, shimano mocno padły na jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Shimano w ogóle nie sugeruje serwisu bebenka, wg producenta jest to element niepodlegajacy serwisowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 @gtb Już wcześniej myślałem o tym żeby w przypadku wymiany piasty wymienić ją na coś lepszego niż slx ale nie sądziłem że to nastąpi tak szybko :/ tzn powiem tak - koło się kręci a dźwięk jest słyszalny tylko jak obraca się bardzo wolno więc nie jest to wogóle jakaś odczuwalna usterka. Po złożeniu bębenka mam wrażenie że brzmi nawet trochę głośniej na razie będę jeździł, może objadę ten sezon, mam póki co inne wydatki. A jeżeli chodzi o piasty dt czy novatec (na oś 9mm) co byście polecili? Aha zapomniałbym: facet z shimano powiedział że on nierozbieralne bębenki traktuje wrzuceniem na noc do słoika z brunoxem a potem zakropleniem jakimś gęstym olejem do łańcucha, np finishem na mokre warunki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Przednią piaste na maszynach mozesz kupic wg zyczenia, rzadko padają w nich łożyska. Uszczelnienie przodu z reguły jest słabe, mimo tego nie powoduje to problemow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Bardziej mi o tylną chodziło, przednia jest ok więc nie ma po co jej wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.