Skocz do zawartości

[Korby] Czym je dokręcić? Giant


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Ostatnio podczas jazdy odkręciły mi się oryginalne korby w Giant Trance 4 (2015). Wyglądają one takowo:
l_giant-fsa-triple-cranks.jpg

Dokręciłem więc multitoolem środkową śrubę imbusową (M17) i wio. Po paru km - to samo. W domu wziąłem większy Imbus i dokręciłem na maxa (jest napisane 41Nm więc chyba wcale nie mały moment). Maraton wytrzymało, po maratonie - znowu luz. Czy macie jakiś pomysł jak to konkretnie dokręcić? Widzę że w okół jest jeszcze jedna zakrętka (Ta z napisem AL LH M27 x 1.0) wygląda jak kontra ale nie mam zielonego pojęcia jaki klucz do tego jest potrzebny. Ktoś ma jakiś pomysł? Może macie jakieś info jak to się powinno skręcać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielowypust wygląda ok. Wziąłem dużą gruchę i dokręciłem ile było pary w łapie - trochę rąbanki na zjazdach i hopkach i trzyma dobrze na razie. Jak się odkręci to jeszcze loctite zastosuje i myślę że tej nakrętki na klucz kołkowy nie trzeba dokręcać mocno (dokręciłem tylko szczypcami do segerów). A jak nie to to się wymieni korby na SLX :P Dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

tl;dr : Silny loctite, duży klucz i dokręcenie ile wlezie. 

Szczegółowiej: Po dokręceniu z bardzo dużą siłą (grucha, bit imbusowy i dokręcenie ile tylko pary w łapach) wytrzymało parę miesięcy. Odkręciło się znowu, tym razem czynność powtórzyłem w raz z silnym loctitem (tym na 20-parę Nm), dosłownie skacząc po kluczu. Zrobiłem tak kolejnych parę miesięcy w tym parę wyjazdów w góry z hopkami, dropami i jest póki co ok. Wydaje mi się że już nie będzie problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...