Skocz do zawartości

[obręcze] 26 cali DT 533 czy Accent Airplane a może coś innego


maciekm78

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam
Potrzebuję budżetowych obręczy do kółek 26 cali 32h pod wagę rowerzysty ok 92 kg; zastosowanie full am wykorzystywany do jazdy po korzeniach i bezdrożach lubelskiego a raz w roku zgodnie z przeznaczeniem.
Jest sporo pochlebnych opinii o Accentach, mniej o DT 533 lecz także pochlebne. Z tego co widzę Accenty katalogowo są troszkę lżejsze. Mając na uwadze "kultowość" marki DT - czy warto je wybrać czy będzie odczuwalne tych kilka gram różnicy w masie? A może coś innego w podobnej cenie?
Pozdrawiam

Napisano

A oponki jakie do tego rowerku ładujesz? Ten Airplane ze swoją szerokością to jakiś żart obecnie pod kątem AM, a i DT tu nie bryluje. Podaj konkretny budżet to się coś wymyśli.

Napisano

Budżet - max 70 za nową obręcz. Nie chcę więcej inwestować w 26" bo zdaję sobie sprawę ze zmiany standardów. Stety albo niestety, rower (poza kołami, które są jego najsłabszym ogniwem) nie chce się psuć ;) i żal go wymienić tylko z tego powodu bo złożyłem pod siebie. W wyniku własnego zaniedbania posypały mi się piasty - rozwalony wianek zmasakrował bieżnie xt-ków z 2010 roku. Mam już dosyć ciągłej zmiany kulek i przechodzę na maszynowe novateki.
Podsumowując, chcę przedłużyć okres jego użytkowania dopóki nie sypnie się więcej komponentów i wtedy zrobić ruch w stronę 650b lub 29 - jeszcze zobaczę.

Jeżdżę na kenda karma 2,2 - sprawdzają się przy moim użytkowaniu a i w urlop dają radę w pieninach/beskidzie sądeckim jak nie ma strasznego błota...

Napisano

Jak to rzeczywiście takie "AM raz w roku" i ma być jak najtaniej na przeczekanie do nowego roweru, to po prostu poszukałbym całych kół na Alledrogo, OLX albo forumowej giełdzie, nawet z używanych. Możesz trafić coś fajnego i w lepszej cenie niż nowe składane z tych obręczy, a jak ma być z byle czego to będzie chociaż taniej. Sam wystawiłem na OLX komplet kół 26" z którymi nie mam co zrobić...

Napisano

Powitoł

Różnicy w szerokości nie ma jakiejś znacznej ale i tak brałbym szerszą. Miałem tą obręcz DT w małym kole i sprawowała się dobrze z oponami 2,1-2,2.

Zastanawiam się teraz, czy tylnego w dużym też na nią nie przepleść bo obecne zaczęło się centrować (wąziutka obręcz), a DT wydaje się dobrą budżetową opcją.

Napisano

Jeżdżę na 533D pod 28 otworów. Ważę około 88 kg. Nie skacze ale lubię się potelepać nieraz po bardzo wyboistych ścieżkach. Koła jeździły z Schwalbe Smart Sam 2,1, Continental Race King 2.0 i teraz latają z Maxxis Crossmark 2,1. Problemy z zakładaniem i ściąganiem tylko przy Continental. Nigdy żadna z opon nie zsunęła mi się z obręczy, jeździłem z najmniejszym ciśnieniem rzędu 2,7 bar. Obręcz po przejechaniu około 4 tysięcy km nadal idealnie prosta.

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...