alvin Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Witam Zastanawiam się nad zakupem ramy accent peak 27,7, jak myślicie czy amortyzator rock shox revolution z skokiem 130 mm będzie dobry do niej, rower ma być najczęściej używany do jazdy XC i po leśnych trasach. Dodam że ma 185 cm wzrostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NajaraNy Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 za dużo skoku do tej ramy, zepsujesz geometrie. Optymalnie 100mm skoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Rama projektowana pod 100 mm. Wsadzając 130 zepsujesz geometrię i rower będzie gorzej jeździł. Czasami więcej nie znaczy lepiej. Do tego amorka kup sobie Dartmoor Primal: http://velo.pl/czesci/ramy/dartmoor/primal-275 ewentualnie bardziej agresywnego Hornet'a: http://velo.pl/czesci/ramy/dartmoor/hornet-1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvin Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 A czy te ramy dartmora będą dobre do jazdy po trasach przełajowych może trochę bardziej płaskich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Oczywiście - jak najbardziej się obie nadadzą. Hornet nadaje się już do niezłego katowania w górach Primal ma trochę łagodniejszy charakter i wydaje mi się że bardziej się dla Ciebie nada. Pomijam już fakt że Primal ładniejszy jest ale jeżeli będziesz głównie po płaskim śmigał to będzie po prostu odpowiedniejszy Co wcale nie oznacza że w górach czy na trudniejszych szlakach sobie nie poradzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvin Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Niezł opcja z tym dartmorem, zastanowię się i wybiorę coś pomiędzy dartmor primar (L) plus RS revolution 130 mm a accent peak 27,5 plus RS recon 100 mm. Która opcja waszym zdaniem będzie lepsza do jazdy przełajowej, przy moim wzroście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Ja jak bym teraz składał sztywniaka to bym wolał takie coś jak Primal niż Peak bo niby nie jest wolniejszy a więcej potrafi szczególnie ze skokiem 130-140 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvin Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 A jak Twoim zdaniem będzie prawował się taki primal z napędem 1x10 shimano zee z przednia zębatką 36T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 36t trochę dużo jak na taki rower (moim zdaniem) bo przy większym podjeździe może braknąć szczególnie jak nie masz rozszerzonej kasety do 1-42. Jak masz obawy że Ci braknie na zjazdach to załóż 34t owalne z kasetą 11-42 i będziesz Pan zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvin Napisano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 A jak ocenil bys polaczenie primal plus RS recon 100 mm, mysle nad nim gdyz ostrej jazdy po gorkach nie przewiduje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Szczerze to bardzo średni pomysł. Primal ma zalecany skok amortyzatora 130-160 i pod taki skok był projektowany więc wrzucając mu na pokład amor ze skokiem 100 mm zepsujesz mu geometrię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markus34 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Co to znaczy, ze więcej potrafi? Jak zapoda taka ciężką ramę z amorem 130-140 mm to czy będzie mu się tym dobrze jeździło po płaskim, średnio chyba ja do xc wybrałbym zdecydowanie bardziej sportową geometrię i amor max 100 mm a taki możesz połączyć właśnie z Peak-iem, ja bym w to celował jednak niż primal-a Poza tym jest o 2 stówy tańszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Co to znaczy, ze więcej potrafi? To znaczy że więcej potrafi i na więcej pozwala chociażby w sytuacji jak autor się kiedyś zdecyduje odwiedzić góry albo jakieś techniczne trasy. Sportowa geometria sprawdza się w sporcie a autor raczej się ściągać tylko będzie uprawiał "jazdę przełajową". Uważam że Primal ze 130 mm skoku będzie do tego wygodniejszy niż Peak ze 100 mm skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Przychylam się do opinii Markusa. Do jazdy bardziej po płaskim lepszy będzie accent ze skokiem 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NajaraNy Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 nawet na płaskim terenie można dobrać ścieżki których full by się nie powstydził więc takie wasze pitolenie jest bez sensu. Autor sam musi sobie opowiedzieć na pytanie gdzie i jak chce śmigać a potem dobrać pod to roweer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Do jazdy bardziej po płaskim Tak między bogiem a prawdą to po płaskim najlepszy będzie przełaj. Autor się pyta o jazdę przełajową i dalej się upieram że Primal będzie po prostu wygodniejszy niż Peak z wyciągnięta sportową pochyloną pozycją. nawet na płaskim terenie można dobrać ścieżki których full by się nie powstydził To też prawda ale autor się nie pyta o fulla. A poza tym chyba już zdecydował skoro pyta o Peak'a i 100 mm Recona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Na Peaku można zobić lżejszy i szybszy rower. Poza tym do jazdy XC i poleśnych trasach skok 100mm jest zupełnie wystarczający (choć można i więcej, czemu nie). Pytanie na co stawia autor - na szybkość czy na komfort. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markus34 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 No to jeśli wiemy gdzie i jak chce jeździć to po co mu proponować w ogóle sztywną ramę do enduro? Jaki to ma sens w ogóle. Bardziej bym się skupił na dobraniu komponentów, reszty gratów, lekkich kół itd. niż prawił do czego ta a nie inna rama się nadaje. Poza tym najlepiej się wybrać do sklepu, przejeździć ze dwa, trzy rowery jeśli się nie wie za dużo o rowerach i ew. potem na zajawce składać albo po prostu kupić w sklepie tek, który najbardziej pasuje i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 No to jeśli wiemy gdzie i jak chce jeździć Nie wiemy gdzie. Wiemy tylko że po "trasach przełajowych tylko bardziej płasko" i że po lesie. Primal nie jest enduro tylko ścieżkowcem a to jest różnica bo enduro jest Hornet. Proponowałem tą ramę bo (przeczytaj pierwszy post) autor się pytał o Peak'a z revelem 130 to go odciągnąłem od tego głupiego pomysłu i zaproponowałem ramę która się bardziej pod ten amor nadaje. Poczekajmy co powie autor zamiast dopisywać sobie filozofię co kto potrzebuje na jakim terenie. Bo jak ktoś zechce to w góry na kolarzówce pojedzie albo po asfalcie będzie sobie fullem 200/200 śmigał co kto lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markus34 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Nie chcę się spinać ale jeśli nawet producent twierdzi, że jest przeznaczona do enduro to skąd u Ciebie taka informacja? Szkoda czasu widzę na dyskusję. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Nie chcę się spinać ale jeśli nawet producent twierdzi, że jest przeznaczona do enduro Bo ludziom na słowo "enduro" się aż oczy świecą bo się jakaś moda na to zrobiła a producenci to wykorzystują i to się marketing nazywa. Fakt możesz do niej wcisnąć amor 150-160 i nazwać sobie to enduro tylko po co jak nie masz sztywnej ośki z tyłu nawet a jest dostępny Hornet który jest tańszy i bardziej enduro. Ale nie o nazewnictwo chodzi bo prawda jest taka że enduro możesz uprawiać na Wigry 3 bo to jest stan umysłu a nie sprzęt pod tyłkiem. Tak jak pisałem wcześnie nie ma sensu dopisywać do tego filozofii i się spinać tylko trzeba poczekac co @@alvin,o tym myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NajaraNy Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Nie chcę się spinać ale jeśli nawet producent twierdzi, że jest przeznaczona do enduro to skąd u Ciebie taka informacja? producent wcale NIE twierdzi że primal jest do enduro więc nie wiem skąd u Ciebie taka informacja?? http://velo.pl/sites/default/files/pliki/2016_dartmoor_mtb_bikes_frames_purpose.pdf ps. sprawdź wiedzę zanim coś napiszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markus34 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Ok, moja wina, jeśli chodzi o rocznik 16 ty to tak ale 15 ka tak, w woli ścisłości, nie mniej jednak gadamy o tej nowej ramie więc jak tam sobie chcecie, dla mnie osobiście nie jest mu potrzebna choć fajna taka rama, z pewnością jak wiele takich tematów autor oleje te nasze wypociny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Ktoś jeszcze ma jakiś ciekawy powód do spiny?? To ty się zacząłeś spinać. Mowa jest o Primal'u który podlinkowałem na drugim poście Do tego amorka kup sobie Dartmoor Primal: Primal 27.5 Dartmoor | Ramy, Części | czyli jest to ścieżkowiec ale tak jak pisałem nawet Wigry 3 może być enduro bo to zależy od jeźdźca. Weź se kup piwo i wyluzuj jest piątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alvin Napisano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Witam Cieszy mnie że mój temat znalazł tyle osób chcących wyrazić swoja opinie. Obecnie jestem na etapie wyboru roweru który będę składał w grę wchodzą praktycznie dwie opcje obie na ramie peak choć muszę przyznać że primal jest spoko i poważnie brałem go pod uwagę. Jazda do jakiej będę używał roweru to leśne drogi polne drogi czasami podjazdy, typowych gór nie przewiduję. Oto opcje nad którymi się zastanawiam (dodam że zamierzam przed wyborem przejechać się na podobnych rowerach jakie planuje poskładać i wtedy podjąć decyzję). Opcja pierwsza: Rama Peak 27.5 rozmiar M (19) z 2016 roku Amor RS Recon Gold 100 mm QR15 Napęd Shimano ZEE (36T plus kaseta 11-36) Koła Piasty Novatec D771 i D772 Szprychy Pillar P14 Obręcze DT 533d 27.5 32h Hamulce Shimano M-447 hydrauliczne Kierownica mostek Truvativ Sztyca Accent 31.6 / 400 Opcja druga: Rama Peak 29 rozmiar M (19) z 2016 roku Amor Suntour Raidon XC RL-R AIR 15 QLC (lub Epicon jak by się więcej kasy znalazło ale raczej ciężko będzie) Napęd Shimano ZEE (36T plus kaseta 11-36) Koła Piasty Novatec D771 i D772 Szprychy Pillar P14 Obręcze DT 533d 29er 32h Hamulce Shimano M-447 hydrauliczne Kierownica mostek Truvativ Sztyca Accent 31.6 / 400 Co o tym sądzicie, co byście zmienili chętnie wysłucham uwag i porad. Jak pisałem wcześniej jazdy po górach i dużych górkach nie będzie, będą leśne polne drogi z podjazdami i zjazdami które na nich spotkam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.