blakbery Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Witam, na szosie jeżdżę od 3 lat, nie ścigam się w żadnych zawodach, jeżdżę z ekipą rekreacyjnie-wyczynowo. Ostatnia moja szosa była na Clarisie i teraz mam pytanie. Czy warto wydawać 3/4/5 tysięcy na używany rower z osprzętem 105/Ultegra? Mój poprzedni rower kosztował w okolicach 1700zł i teraz byłby to duży przeskok. Oczywiście myślę o tym jako o rowerze na lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C0lnago Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Jeśli dla samego osprzętu to nie warto zmieniać (zakładam, że masz alu ramę). Zmiana miała by sens gdybyś przeszedł z ramy alu na carb, osprzęt jest na ostatnim miejscu. Najważniejsza w szosie jest rama, potem koła i nr 3 - osprzęt. Sam napęd ultegry nic CI nie da w stosunku do słabszej grupy poza lepsza precyzją działania i niższą wagą co przy cięzkiej ramie jest bezsensowne. Więc jeśli chcesz zmieniać to moim zdaniem na ramę carbon, dobre koła + osprzęt na ile fundusze pozwolą (potem możesz go zmienić na lepszy). Jeśli nie będziesz chciał tyle wydawać rozważ zmianę samych kół na lzejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakbery Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Przechodzę na lepszy osprzęt ale także na karbonową ramę zamiast aluminiowej. Czyli warto wyłożyć kasę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...