Skocz do zawartości

Dobór wielkości ramy roweru crossowego

scanik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Bardzo proszę o sugestię.

Jestem amatorem jazdy na rowerze. Od paru lat mam rower górski w ramie 21 cali, koła 26 na którym jezdzi mi się bardzo niewygodnie. Mam 187 cm wzrostu, przekrok 92cm

Ostatnio miałem okazje zrobić parę km rowerem trekkingowym 28 koła, euroibike rozmiar 21 cali. I od nowa urosła we mnie przyjemność z jazdy..

Postanowiłem zmienić rower na crossowy, koła 28. Jako, że trekkingowe mi się po prostu nie podobają a chciałbym zachować z nich wygodę i przyjemność z jazdy :-)

Mierzyłem rower Merida D-40 55cm (21cali)  i był mi odrobinkę za mały, zdecydowałem wybrać 58cm (23 cale) którego nie miałem gdzie przetestować. 

No i dziś wpadł mi w oko rowerek Wheeler Cross Lite 630 http://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-wheeler-cross-lite-630-man-2015-48cm-19582.html

Nie mam zupełnie możliwości go przymierzyć, wstępuję w ramie 52 cm, 56cm i 60cm, ma regulowany mostek wraz z głębokością. Stoję przed grubym dylematem który rozmiar wybrać, sprzedawca sugeruje 56cm, mówiąc ze ma regulowany mostek również na wysokość. Miałem tez okazje przysiąc do 60 cm innej firmy ale pomimo, ze rama mi nie obijała o krok to chyba źle się czułem, tak jakby za długi ale tez nie miał w ogóle regulacji mostka.

Ogólnie na rowerze crossowym czułem sie gorzej niż na trekingu, którym jeździłem, liczę zaraz po zakupie zmienić kierownicę na bardziej zagiętą.

Prośba o poradę, z czego jakiego rozmiaru będę bardziej zadowolony 56cm (21.5 cala) czy 60cm (23.5)? to dość dużo pieniążków dla mnie więc chcę mieć wygodny rower na którym jazda będzie przyjemną.. jeździł będę głownie po utwardzonych drogach, las, czasem jakaś dróżka polna.

Napisano