Skocz do zawartości

[wymiana części] Wymiana części na nowe w Unibike Expedition.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem tutaj nowy i niezbyt znam się na rowerach. Mam nadzieję że uzyskam pomoc. Posiadam rower Unibike Expedition z 2007 roku. Zrobiłem nim z 30-40 tysięcy km albo i więcej. Niestety rower się posypał i jest potrzeba wymiany kilku części. Z tego co zauważyłem na pewno do wymiany jest środkowa tarcza/zębatka z przodu, kaseta z tyłu, kółka przerzutki tylnej, łańcuch, opony, klocki hamulcowe i siodełko. Mógłbym prosić o pomoc w dobraniu części zastępczych gdyż sam nie mogę się połapać w tym wszystkim i znaleźć tego. Czy wypadało by jeszcze coś wymienić? Osie, łożyska, kulki łożyskowe, coś innego?? Czy muszę wymieniać wszystkie trzy tarcze z przodu czy wystarczy ta jedna środkowa? Jest może jakiś sklep internetowy gdzie znajdę wszystko w jednym miejscu??

Dziękuje z góry za pomoc

 

Konfiguracja roweru jest jak tutaj:

http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=943

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 30-40 tysiącach to chyba wszystko trzeba sprawdzić.

Kiedy ostatnio robiłeś serwis piast?

Serwis suportu, wymiana łożysk (po takim przebiegu to chyba wszystkich możliwych).

Nowe linki, pancerze.

Co do korby to wrzuć zdjęcie zębatek i się okaże jak mocno zjechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

środkowa tarcza/zębatka z przodu

Z tego co się orientuję to ta korba jest rozbieralna , więc mógł byś zmienić sam środkowy blat.

 

 

 

kaseta z tyłu

Obecna Ci pasuje , chcesz coś lżejszego czy jak? Przeskakiwanie pomijam , pytam ogólnie czy dobrze Ci się jeździło.

 

 

 

kółka przerzutki tylnej

Sprawdź ile zębów mają obecne i wtedy trzeba poszukać podobnych.

 

 

 

łańcuch

Bardzo dobrym łańcuchem jest connex 800.

 

 

 

opony

Tu wszystko zależy gdzie i jak jeździsz.

 

 

 

klocki hamulcowe

Author abs 3cc

 

 

 

Jest może jakiś sklep internetowy gdzie znajdę wszystko w jednym miejscu??

Sporo jest takich sklepów , ale trzeba by zacząć poszukiwania od czegoś trudno dostępnego np. od tej zębatki.

 

Więc tak:

http://allegro.pl/zebatka-38t-do-korby-shimano-alivio-fc-m411-i6166092787.html

http://allegro.pl/kaseta-shimano-altus-cs-hg31-8-rzedowa-11-32-i6196854909.html

http://allegro.pl/lancuch-shimano-cn-hg71-116-ogniw-6-7-8-rzedowy-i6235976818.html

 

Ten sprzedawca nie posiada niestety w swojej ofercie klocków hamulcowych , ale nie jest to duży wydatek a w lokalnym sklepie pewnie też dostaniesz. Może nie te authory , ale wielu producentów produkuje takie same , np. clarks , merida , baradine.

Warto by też wymienić linki i pancerze , jeśli od nowości nie były ruszane.

 

Na 100% masz ten rower? Link który podałeś to podobno 2008 a Ty piszesz o 2007 , modele mogą się różnić i może być klops z tymi konkretnymi częściami.

 

Siodło to sprawa indywidualna akurat.

 

 

 

Osie, łożyska, kulki łożyskowe, coś innego??

Warto zajrzeć do piast , zrobić im serwis , sprawdzić czy nie ma wżerów na bieżniach , kulki nie są kwadratowe itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szybką odpowiedź ;)

Serwis nigdy nie był robiony, a ewentualne drobne naprawy wykonywałem sam. Czemu linki i pancerze trzeba wymieniać? Dla mnie wyglądają ok, ale prosiłbym o wytłumaczenie. Zdjęcia wrzuce jutro rano.

To super że można zmienić tylko jedną tarczę :) Nie jest to problem jeśli założę nowy łańcuch na tych staych dwóch tarczach? Co do tylnej kasety to mi pasowała, nie potrzebuje innej tylko po prostu nową bo ta jest straszliwie zużyta. Co do opon to jeżdzę po mieście i to głównie po ulicach, a dystanse nie wielkie max 30 km jednorazowo. Jutro jeszcze sprawdzę dokładnie rocznik roweru. Co do łożysk to rzeczywiście będe musiał sprawdzić.

 

aha i ważna dośc sprawa, chciałbym żeby raczej były to części dobre ale i przy okazji tańsze gdyż nie chciałbym na to fortuny wydawać

 

jeszcze raz dzięki, jutro wrzuce foty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie po latach linki są rude i można tanio poprawić działanie sprzętu , jak są ok to nie musisz wymieniać jeśli nie chcesz.

 

Jeśli te dwie pozostałe tarcze nie są mocno wyjechane to nie będzie problemu.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesamowite, że po 40 tysiącach a może i więcej z piastami się nic nie dzieje. 

 

Linki i pancerze się wymienia bo dzięki temu hamulce i przerzutki pracują sprawniej, lżej. Użytkownik nie czuje degradacji pracy tych elementów, bo one z czasem działają coraz ciężej i ręce się przyzwyczajają. A potem zakładamy nowy zestaw i doznajemy szoku jak dobrze może pracować linka i jak niewiele siły potrzeba do obsługi przerzutek czy hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesamowite, że po 40 tysiącach a może i więcej z piastami się nic nie dzieje.

(...)

 

Chyba jednak kiedys te rowery robili inaczej (lepiej). Ja sie nie dziwie bo w moim starutenkim Romecie Canyon tez wymienialem tylko klocki w hamulcach i opony. Teraz po okolo 20tys. km robie wymiane hamulcow (bo dostalem lepsze canti a nie dlatego, ze nie dziala). Piasty i naped oryginalne. Moze dzieci nie generuja takich obciazen ale i materialy tez byly wytrzymalsze.

Ja bym sie jednak zastanowil nad grzebaniem w piastach bo skoro im sie nic nie dzieje po takim dystansie to mozna powiedziec, ze sa "bezobslugowe". I niech tak zostanie.

 

Wysłane z Tapatalk

 

http://moje60l.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż ciężko uwierzyć, że ma taki przebieg.

Co do korby nowy łańcuch powinien się przyjąć (po wymianie środkowego blatu), jeśli nie to pozostałe blaty dokupisz później.

I jednak do piast bym zajrzał, czy nie chodzą na sucho. Nie jest to trudne, a wymiana smaru nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a łożyska w piastach to są zwykłe łożyska maszynowe czy tylko jakieś bieżnie z kulkami łożyskowymi?

czy do rozkręcenia tego wszystkiego będe potrzebował jakiegoś specjalnego klucza?

co do łańucha nie może być taki jak był czyli ten? :

http://allegro.pl/lancuch-shimano-cn-hg40-114-ogniw-6-7-8-rzedowy-i6235977078.html

jest tańszy o połowę niż ten co kolega wcześniej polecił

i do tych kółek do przerzutek tylnich takie sie nadadzą?:

http://allegro.pl/kolka-przerzutki-rd-m593-slx-shimano-11t-i6090361517.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z waszą pomocą udało mi sie skompletować chyba wszystko co potrzebuje i to z jednego sklepu. Przedstawia się to następująco:

kółka przerzutek - http://www.alerower.pl/kolka-przerzutki-rd-m593-slx-shimano-11t.html

zębatka korby - http://www.alerower.pl/zebatka-38t-do-korby-shimano-alivio-fc-m411.html

kaseta - http://www.alerower.pl/kaseta-shimano-altus-cs-hg31-8-rzedowa-11-32.html

łańcuch - http://www.alerower.pl/lancuch-shimano-cn-hg40-114-ogniw-6-7-8-rzedowy.html

gąbka na kierownice - http://www.alerower.pl/chwyty-kierownicy-gabka-450mm.html

klocki hamulcowe - http://www.alerower.pl/klocki-shimano-s70t-do-hamulcow-v-brake.html

szprycha - http://www.alerower.pl/szprycha-cnspoke-srebrna-286mm-nypel.html

opony - http://www.alerower.pl/opona-h-527-28x175-47-622-city-czarna-z-bialym-bokiem.html

siodełko - http://www.alerower.pl/siodelko-rowerowe-mtb-selle-royal-mach.html

 

Większość rzeczy to jest to co polecaliście, jednak jakbyście mogli to spójrzcie na kółka przerzutek (w opisie pisze co innego ale wydają się dobre), klocki hamulcowe (czy nie warto czegoś innego), opony (czy to wogóle warto brać) i siodełko (czy da sie na tym jeździć wogóle). I mam jeszcze pytanie czy do wymiany tych wszystkich części potrzebuje jakiegoś specjalnego klucza albo narzędzi??

 

dzięki wielkie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się spóźniłem , wiem :P

 

Szprycha musi  być dobrana do obecnych długością , jaką masz to nie wiem więc tego nie zweryfikuje.

 

Co do kółek nie mam pewności , bo one są pod 10 s a 8 s ma szerszy łańcuch niż 10 s . Najwyżej zwrócisz. 

 

Klocki mogą być a najwyżej jak te zajedziesz to zmienisz na lepsze bo ten sklep i tak lepszych nie ma w ofercie.

 

Opony jak opony , jak jeździsz po mieście i asfaltach to będzie git :)

 

Na siodle jeździć się da , ale każdy ma inaczej "rozstawione" kości w tyłku , więc jednemu będzie dobrze a drugiemu nie.

 

 

 

czy do wymiany tych wszystkich części potrzebuje jakiegoś specjalnego klucza albo narzędzi??

Do łańcucha skuwacz bo trzeba będzie go skrócić , ale na to mam sposób jak nie posiadasz. Pisz na pw jak by co :) Polecam założyć spinkę do łańcucha , to ułatwi ewentualne zdjęcie łańcucha.

 

Do odkręcenia kasety klucz do kaset , jak nie masz to w rowerowym CI odkręcą i dokręcą. Mi dokręcili nową kasetę za darmo bo ominąłem sklep i uderzyłem od razu na serwis a tak chcieli 10 zł :)

 

Kółka , klocki , zębatka , siodło to imbus  

Klocki imbus 5 , zębatka chyba też , reszta nie wiem.

 

Szprychę to nawet kombinerkami na upartego dokręcisz , ale musisz to zrobić tak by koło nie miało bicia (odpowiednia siła)

 

Opony to wiadomo - można rękami zdjąć i założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast łańcucha shimano, polecam sram w podobnej cenie. U mnie działa po prostu zauważalnie lepiej na napędzie 1x8 szybciej zmienia przełożenia. A do tego w zestawie jest spinka do montażu łańcucha.

A i jeszcze jedno zmierz stary łańcuch ile miał ogniw, bo nowy raczej na pewno będzie dłuższy i będzie trzeba skrócić ;-)

 

Moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam Panie , po co tracić czas na liczenie. Prościej wrzucić 1x8 w tym przypadku i ustawić wózek tak , by był prawie do końca ale jeszcze napinał. Jak jest nie zrozumiałe to na moim profilu zdjęcie roweru przedstawia o co mi chodzi.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...