darivsz Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 Witam, proszę o poradę Jeżdżę na typowym rowerze górskim z oponami MTB. Praktyka pokazała, że częściej śmigam po drogach. Przybliżony stosunek drogi i terenu wyniesie gdzieś 65% / 35%. Na kołach mam rubenę ocelot v85. Ciężko i głośno chodzą po drodze. Szukam alternatywy, dobrej opony, która dobrze sprawdzi się na drodze, ale nada się także na leśne drogi i szuter. Chodzi o rekreacyjną, aczkolwiek czasem intensywną jazdę. Moim celem jest znaleźć oponę, która będzie dość szybka na drodze, ale nie wyłysieje szybko od jazdy w umiarkowanym terenie (las). Zebrałem sobie takie propozycje, proszę o info, które wg Was byłaby dobrym wyborem spełniającym moje potrzeby, która raczej odradzacie, a może macie swoje własne propozycje? Schwalbe Hurricane, Continental Double Fighter III, Continental Tour Ride, Schwalbe Land Cruiser, Schwalbe Range Cruiser, Maxxis Wormdrive. Będę wdzięczny za sugestie, dzięki.
cervandes Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 W ostatnim tygodniu ze trzy razy wałkowaliśmy ten temat. Żadne z powyższych, może poza Hurricane a najbardziej nie te Conti pękające badziewie. Opony nie łysieją od lasu tylko od asfaltu właśnie. Kilka tysięcy wykręcisz o ile nie blokujesz kół. Smart Samy polecam, 2.25.
Alsew Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 Kilka tysięcy wykręcisz o ile nie blokujesz kół. Smart Samy polecam, 2.25 A na Hurricanie zrobisz umiejętnie operując hamulcem 15 tys km... Opona 2,25 na takie warunki to zbędny ciężar, i nie ma co tu gadać! a najbardziej nie te Conti pękające badziewie. Rozumiem że używałeś i ci pękły?! To stosunkowo nowy produkt, a Ty z tego co widać na forum zatrzymałeś się na SS...
darivsz Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Napisano 7 Czerwca 2016 Nie wiem czy na SS odczuje jakąś różnicę w porównaniu do rubeny, jeśli chodzi o opory. Moje drutówki ważą 880g, podejrzewam że SS podobnie, a przydałoby się zejść z tej wagi.
KrzysztofSz Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 Przed sezonem miałem dokładnie taki sam dylemat - wybrałem opony Geax Mezcal ...i jestem bardzo zadowolony ! Szybkie, opór toczenia niewielki, średnia prędkość znacznie wzrosła ( podczas pierwszej dłuższej przejażdżki od razu pobiłem wszystkie swoje rekordy prędkości 20,50,100 km) Puki co nie mam typowego szosowca, ale już do niego powoli dorastam - jak się okazuje jednak więcej jeżdżę po asfalcie, i to nie wkoło komina, ale średnio tak po 100 km i więcej (dużo więcej) Opony mają już ponad 2 k przebiegu i jakoś dużego zużycia nie zauważyłem.
Marcin44 Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 Ja polecam oponę Maxxis Wormdrive koniecznie w wersji kevlarowej. Jeździłem przez dwa lata i zrobiłem na nich około 1500 km i nigdy ich nie przebiłem. Moja waga to 70kg. Miałem te same opony na obu kołach. Mają najlepszy stosunek jakości do ceny. Na asfalcie szybkie, a na szutrach też niczego sobie. Kilka razy byłem nawet nad morzem i jeździłem na nich po plaży Jedynie na błoto się nie nadają ale czego się dziwić to tylko semislicki.
cervandes Napisano 8 Czerwca 2016 Napisano 8 Czerwca 2016 A na Hurricanie zrobisz umiejętnie operując hamulcem 15 tys km... Opona 2,25 na takie warunki to zbędny ciężar, i nie ma co tu gadać! Rozumiem że używałeś i ci pękły?! To stosunkowo nowy produkt, a Ty z tego co widać na forum zatrzymałeś się na SS... Tak, mi Double Fightery II pękały na grzbiecie po 3000km mimo trzymania się dość daleko od max ciśnienia i jazdy z głową. Żaden inny producent nie ma takiego zatrzęsienia przykładów uszkodzeń na tym forum jak Conti. I bezpośrednio po nich przesiadłem się na Smart Samy bo dość miałem semlislickowatych badziewi. Opory toczenia takie same, opona lata rewelacyjnie a komfort i możliwości terenowe wzrosły nieporównywalnie. Nie szerokość ma znaczenie a konkretna opona i jej bieżnik. Smart Sam 2.25 kręci się lepiej, łatwiej i szybciej niż Double Fightery.
nemo2009 Napisano 8 Czerwca 2016 Napisano 8 Czerwca 2016 Moje drutówki ważą 880g, podejrzewam że SS podobnie, a przydałoby się zejść z tej wagi. Wielkość koła gdzieś mi umknęła ? Tu oponka na koło 26" w sam raz dla ciebie http://ctbike.pl/opona-rowerowa-kenda-kick-back-k1109-26-x-2-10-60tpi-dtc-zwijana-czarna.html
darivsz Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Napisano 8 Czerwca 2016 Wielkość koła gdzieś mi umknęła ? Tu oponka na koło 26" w sam raz dla ciebie http://ctbike.pl/opona-rowerowa-kenda-kick-back-k1109-26-x-2-10-60tpi-dtc-zwijana-czarna.html Nie podałem rozmiaru bo większość opon znajdziesz w niemal każdym. Mam 27,5". Twojej propozycji blżej jest mtb niż szosie. Wymieniając na nie nie uzyskalbym żadnej różnicy.
nemo2009 Napisano 8 Czerwca 2016 Napisano 8 Czerwca 2016 Twojej propozycji blżej jest mtb niż szosie. Wymieniając na nie nie uzyskalbym żadnej różnicy. Jasne,że to nie jest opona szosowa.Na twardej powierzchni jednak bardzo dobrze sobie radzi. Opona Continental race king również jest gumą mtb,ale ma bardzo małe opory toczenia. Mówię o oponie 2,2 ". Myślisz,że jak założysz wąskie opony,to uzyskasz małe opory toczenia ?Możesz się pomylić.
darivsz Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Napisano 8 Czerwca 2016 Jasne,że to nie jest opona szosowa.Na twardej powierzchni jednak bardzo dobrze sobie radzi. Opona Continental race king również jest gumą mtb,ale ma bardzo małe opory toczenia. Mówię o oponie 2,2 ". Myślisz,że jak założysz wąskie opony,to uzyskasz małe opory toczenia ?Możesz się pomylić. Nie chodzi o szerokość opony co o bieżnik na jej środku. Klocki będą mi zwiększały opór na asfalcie. Potrzebuje bardziej płaskiego. Coś na wzór hurricane. Z tego co gdzieś czytałem to opona szersza tego samego typu ma mniejsze opory ponieważ mniej się odkształca przy kontakcie z podłożem od wezszej.
nemo2009 Napisano 8 Czerwca 2016 Napisano 8 Czerwca 2016 W rowerach mtb są montowane koła o szerokich obręczach,więc opona ma większy styk z podłozem,a co za tym idzie,większe opory toczenia.
darivsz Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Napisano 8 Czerwca 2016 W MTB ok, ale rozmawiamy tutaj raczej o uniwersalnych oponach. Co do oporów to stwierdzenie iż opona szersza może generować mniejszy opór wziąłem stąd. (mogłem doprecyzować, że chodzi o to samo ciśnienie), ale ja głównie jeżdżę pod granicę maksymalnego dla opony.
Alsew Napisano 8 Czerwca 2016 Napisano 8 Czerwca 2016 Tak, mi Double Fightery II pękały na grzbiecie po 3000km Po takim dystansie wiele opon mtb jest już kompletnie łysa lub nawet drugi komplet łysieje... Dla przykładu, miałem Schwalbe Land Cruiser 2.0 i po 2000 km środkowego paska z tyłu nie było już wcale!!!! A nie trąbię wszem i wobec że Schwalbe to mega badziewie (chociaż tak jest)., Żaden inny producent nie ma takiego zatrzęsienia przykładów uszkodzeń na tym forum jak Conti. Właśnie przez taką demagogię jaką uprawiasz... Opona wytrzymała Ci 3000 km ale trąbisz o jej kiepskiej jakości jakby to było 300 km, a do tego z góry zakładasz że z nowym modelem będzie tak samo, chociaż widziałeś go tylko na zdjęciu... Mitologia i tyle ;-)
chudeusz09 Napisano 8 Czerwca 2016 Napisano 8 Czerwca 2016 3000 to dużo na opony? Ja tam się nie znam, ale na swoich (SS właśnie) w tym roku przejechałem ponad 5kkm, w poprzednim jakieś 3kkm i nawet jakiś tam bieżnik jeszcze z tyłu jest . Przerwy zimowej nie było bo śmigam cały rok. Jeżdżę głównie po asfalcie, ważę ponad 90kg i ładuję około 4-4,2bara w laczki. Skoro jeżdżę głównie po asfalcie to czemu jeżdżę na SS 29x1,75"? A no dlatego, że mam maraton racery 28x1,5" i nie widzę różnic na asfalcie w stosunku do ss, a w teren mr'y się nie nadają kompletnie. W dodatku komfort i uniwersalność jaką dają smart samy są dla mnie bezcenne .
cervandes Napisano 9 Czerwca 2016 Napisano 9 Czerwca 2016 Po takim dystansie wiele opon mtb jest już kompletnie łysa lub nawet drugi komplet łysieje... Dla przykładu, miałem Schwalbe Land Cruiser 2.0 i po 2000 km środkowego paska z tyłu nie było już wcale!!!! A nie trąbię wszem i wobec że Schwalbe to mega badziewie (chociaż tak jest)., Właśnie przez taką demagogię jaką uprawiasz... Opona wytrzymała Ci 3000 km ale trąbisz o jej kiepskiej jakości jakby to było 300 km, a do tego z góry zakładasz że z nowym modelem będzie tak samo, chociaż widziałeś go tylko na zdjęciu... Mitologia i tyle ;-) Ja mam najechane na samach 5000km albo tuż poniżej, nie mam przy sobie teraz statystyk żeby sprawdzić (+/-300km). Przód ma 95% bieżnika, tył na oko z 70 jak nie 80%. Zrobię na niej przynajmniej drugie tyle a może i więcej. 3000km vs 10000-12000km - no rzeczywiście - nic tylko chwalić Conti za trwałość. Przypominam, że porównujemy gładką oponę do klockowej, w której powierzchnia styku z podłożem jest mniejsza a mimo to mieszanka się nie poddaje tak szybko. Weź mnie więc chłopie nie załamuj... Wyrażam SWOJĄ opinię na podstawie SWOICH opon używanych w tym samym rowerze - na tych samych trasach. Continental Double Fighter II to mierna opona, ciężka i do tego bardzo szybko się zużywa. Na dodatek zaczęła pękać po kilku miesiącach. Gdzie tu widzisz mity? Moje doświadczenie to mit? Powiedz, o czym to świadczy, że Smart Sam kręci się tak samo albo lepiej na asfalcie, w terenie nie ma czego nawet porównywać, mimo szerokości 2.25 jest o 100g lżejszy, jazda nawet na wysokim ciśnieniu 3BAR daje komfort nieosiągalny dla Conti, do tego przebieg wszystko wskazuje na to że zrobi trzykrotnie większy? Liczba kapci? Na Conti kilka, 4-6? 7? Na Samie JEDEN i to w nietypowych okolicznościach, podczas remontu dachu przejazd przez własne podwórko pełne śmieci i ciętej blachodachówki - każda opona by się poddała. Opony finansowo porównywalne a dla Double Fightera nawet jednego argumentu ZA względem Samów nie znajduję. Powinienem polecać lepszą czy gorszą oponę? Zajrzyj w swój pierwszy post z tego tematu... Piszesz, że opona 2,25 to większy ciężar a bronisz... Conti 1,9 które jest o 100g cięższe! A autor niech sobie kupi detonatory i będzie miał spokój.
Alsew Napisano 9 Czerwca 2016 Napisano 9 Czerwca 2016 Continental Double Fighter II to mierna opona, ciężka i do tego bardzo szybko się zużywa. Na dodatek zaczęła pękać po kilku miesiącach. Gdzie tu widzisz mity? Moje doświadczenie to mit? Mit polega na tym że mówisz DF2 a autor tematu zastanawia się nad Double Fighter 3 ! Więc jakie masz doświadczenie z DF3???? Żadne!!!!
cervandes Napisano 9 Czerwca 2016 Napisano 9 Czerwca 2016 Widzę, że producent ten sam, skoro w zestawie dobrze traktowanych opon tak mnie potraktował tzn, że nie należy mu ufać. Od 30 lat na rowerze jeżdżę i nigdy mi opona nie popękała. Raz kupiłem Conti i masz. Po drugie to nawet gorzej, że rozważa autor DF3, bo te są jeszcze cięższe niż DF2. Przy tej wadze to opony powinny być pancerne, a nie są. Rozumiem, że do reszty (np przebiegu) się nie odnosisz, bo nie masz ani pół kontragumentu? Do tego, że SS jest szybszy, że lepiej trzyma i na asfalcie i poza nim, że daje komfort, że przejeżdża 2-3 razy więcej km? No i najzabawniejsze: Tak, nie używałem DF3. A Ty ile na nich zjechałeś, że tak zaciekle ich bronisz? Pojawiły się na półkach w marcu tego roku, ani pół tej opony nie widziałem jeszcze na rowerze, rozumiem, że Ty już nakręciłeś kilka tysięcy by móc powiedzieć, że to całkiem inna opona i nie dość, że nie pęka jak reszta, że nie zużywa się jak poprzedniczka to jeszcze na dodatek nie łapie wcale kapci jak konkurenci, w przeciwieństwie do swojej starej siostry? I jeszcze jedno, nie drzyj się na mnie.
Alsew Napisano 9 Czerwca 2016 Napisano 9 Czerwca 2016 Tak, nie używałem DF3. A Ty ile na nich zjechałeś, że tak zaciekle ich bronisz? Pojawiły się na półkach w marcu tego roku, ani pół tej opony nie widziałem jeszcze na rowerze, rozumiem, że Ty już nakręciłeś kilka tysięcy by móc powiedzieć, że to całkiem inna opona i nie dość, że nie pęka jak reszta, że nie zużywa się jak poprzedniczka to jeszcze na dodatek nie łapie wcale kapci jak konkurenci, w przeciwieństwie do swojej starej siostry? Ja jej nie bronię i nie polecam nikomu bo jej na żywca nawet nie widziałem!!!! Ale też jej nie skreślam tylko ze względu na to że jest od Conti!!! Co do wagi to jednemu przeszkadza innemu nie, kilogramowe Schwalbe Marathon też mają wielu zwolenników na forum. Po prostu wkurza mnie jak ludzie na forum bezmyślnie kopiują te same historie. Jakiś czas temu był na forum temat gdzie ktoś zastanawiał się nad rowerem mtb Kellys vs Unibike , a w pierwszym poście ktoś napisał : tylko nie kupuj Krossa , bo ich ramy pękają! Chociaż o Krossie nie było nawet słowa, a od wypuszczenia felernej serii minęło kilka lat. Tak się tworzą internetowe mity, w których masz swój udział!
cervandes Napisano 10 Czerwca 2016 Napisano 10 Czerwca 2016 Aha, czyli nadal merytorycznie nic do zalet SS i wad DF2 nie masz.
Moorzyn Napisano 10 Czerwca 2016 Napisano 10 Czerwca 2016 a może mezcale? często polecane, mają mały bieżnik w środku, idą po asfalcie ładnie, w terenie jeśli jest sucho też dają radę Wysłane z mojego Moto E przy użyciu Tapatalka
darivsz Napisano 10 Czerwca 2016 Autor Napisano 10 Czerwca 2016 a może mezcale? często polecane, mają mały bieżnik w środku, idą po asfalcie ładnie, w terenie jeśli jest sucho też dają radę Wysłane z mojego Moto E przy użyciu Tapatalka No właśnie wlaczylem pod rozwagę mezcale. Już jedna osoba w tym temacie poleciła i wydają mi się dość niezłą opcją. DF3 raczej odpadają. Z moich pierwotnych propozycji jeszcze rozważam hurricane. Wormdrive chyba też odrzucam, w innym źródle sporo negatywów wyczytalem. Dodatkowo przyjrzałem się co proponują producenci w swoich crossowkach z wyższej półki, to były: schwalbe mondiale w kross, smart samy w cube, merida lub Giant miały maxxisy chyba overdrive, Scott kende k180 Czy schwalbe cx comp. Ma ktoś doświadczenia z gumą specialized?
ostry2407 Napisano 10 Czerwca 2016 Napisano 10 Czerwca 2016 Opon Specialized nie polecam Skusiłem się na Fast Track 26x2.2 drutówki 89zł za sztukę. Pomijam fakt że są ciężkie (rozumiem drutówka i nie czepiam się) Na suchym ok choć walą kamyczkami po piszczelach i ramie okrutnie a jak nie masz błotnika z przodu to lepiej zaopatrz się w okulary Strasznie duży opór toczenia i na przykład na Schwalbe RR 26x2.25 kręcisz spokojnie a przy Specialized kazda nierówność powoduje znaczną utratę prędkości. Na mokrym do końca nie testowałem ale potrafi zatańczyć na mokrym asfalcie. Oponki leżą i czekają na okres zimowy i na powolne dojazdy do pracy może będą dobre. Powróciłem do RR Uważam, że Specialized nie jest dobrym wyborem choćby ze względu na cenę zwykłej drutówki i jej duże opory toczenia ale cóż jak to mówią ''mądry Polak po szkodzie'' Contiego X-King nie polecam Posiadam zwijkę protection 26x2.2 i ta opona to kompletna porażka jeśli chodzi o wykonanie. Już na starcie pojawia się problem z prawidłowym założeniem na obręcz aby nie było bicia na boki i rady z płynem do naczyń do mnie nie przemawiają ( dlaczego Schwalbe, Specialized, Maxxis, Geax) przy pompowaniu wskakują na swoje miejsce bez problemu a Conti ma z tym problem. Boczne ścianki pękają choć to opona Protecion (niby wzmocniona) I do tego problem odrywającego się bieżnika. Nie wiem kolego co ci doradzić bo każdy ma inną opinię a nie ma opony uniwersalnej która sprawdzi się we wszystkich warunkach i te które są wspaniałe na suchym terenie czy to asfalt lub las polegną na mokrym z kretesem, choćby Geax Saguaro który jest na tym forum uwielbiany a na mokrym jest kompletnie beznadziejny.
Sebaloz Napisano 15 Czerwca 2016 Napisano 15 Czerwca 2016 Z fabrycznych Rapid Rob 2,25" przesiadłem się na Smart Sam 1,75". Na asfalcie rewelacja, 4,5 bar i latają. W terenie dają radę po upuszczeniu luftu do 2,5 - 3 bar. Nawet zaliczyłem 2 maratony bikeatelier z lepszym wynikiem niz koledzy na laciach 2,25. Przejechałem około 1000km, zero kapci, bieżnik z przodu jak nowy, tył 90% bieznika. Chciałem jeszcze zmienić na maratony racer 1,5 lub 1,6 ale testowałem w innym rowerze i róznicy wielkiej nie było poza tym ze nie da się bezpiecznie wjechać w teren. Polecam Smart Samy jako uniwersalne opony.
Chrisnow Napisano 15 Czerwca 2016 Napisano 15 Czerwca 2016 Przyjrzyj się jeszcze bontrager Lt3 na przykład 700x38. Przesiadlem się z terenowych i na szutrowo leśne warunki dobrze się sprawdza. Na asfalcie zero oporów Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.