Skocz do zawartości
  • 0

rower fitnessowy wolniejszy od crossa?


Gość Przemek

Pytanie

Gość Przemek
Napisano

Witam,

Piszę w sprawie takiej iż do tej pory miałem standardowy rower crossowy (cyclewolf) waga ok 15 kg, rama 19 cali, koła 26 cali, amortyzator rst, szerokie opony lecz z łagodnym bieżnikiem, hamulce tarczowe

Postanowiłem rower zmienić na coś szybszego (w teorii) i kupiłem romet mistral urban- rama 19 cali, koła 28 cali, opony 1,5 cala schwalbe spicer- łagodny bieżnik, waga 12 kg, rower posiada 9 przełożeń (tylko na tylnej zębatce), hamulce v brake.

 

Problem natomiast jest taki że w teorii ten nowy rower jest ok 3 kg  lżejszy, opona dwa razy węższa oraz koła 2 cale większej średnicy- powinien "iść szybciej"  natomiast praktyka wygląda tak że rower ten się wolno rozpędza , ogólnie ciężko się nim kręci(ciężej niż tym starym crossem).

 

 

Na pewno nie jest to wina hamulców bo te  nie obcierają o obręcze.

W związku z tym jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy czy możliwe że w nowym rowerze coś może powodować opory toczenia.

Ogólnie czy to może być tak   że po prostu specyfika tego roweru jest taka że może być ciężko nim kręcić.

Miał być szybki na miasto a niestety wydaje mi się  że ten stary cross szedł szybciej.

Proszę o odpowiedź , pozdrawiam

 

 

 

 

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Powodem są najprawdopodobniej zbyt mocno skręcone piasty, co często zdarza się w nowych rowerach. Warto sprawdzić też ciśnienie w ogumieniu, bo odgrywa kluczową role w oporach toczenia.

Gość przemek
Napisano

ok, dzięki za odpowiedź,

Muszę chyba jechać z tym do serwisu tak? gdyż potrzebne są  specjalne klucze do tego?

pozdrawiam,

Napisano

Sprawdź samemu jak koła się kręcą. Podnieś koło i zakrec, będziesz widział, czy kręci się lekko.

Do zrobienia tego potrzebne są klucze 15 i 17 najlepiej po dwa egzemplarze

 

Moto

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...