Piszę w sprawie takiej iż do tej pory miałem standardowy rower crossowy (cyclewolf) waga ok 15 kg, rama 19 cali, koła 26 cali, amortyzator rst, szerokie opony lecz z łagodnym bieżnikiem, hamulce tarczowe
Postanowiłem rower zmienić na coś szybszego (w teorii) i kupiłem romet mistral urban- rama 19 cali, koła 28 cali, opony 1,5 cala schwalbe spicer- łagodny bieżnik, waga 12 kg, rower posiada 9 przełożeń (tylko na tylnej zębatce), hamulce v brake.
Problem natomiast jest taki że w teorii ten nowy rower jest ok 3 kg lżejszy, opona dwa razy węższa oraz koła 2 cale większej średnicy- powinien "iść szybciej" natomiast praktyka wygląda tak że rower ten się wolno rozpędza , ogólnie ciężko się nim kręci(ciężej niż tym starym crossem).
Na pewno nie jest to wina hamulców bo te nie obcierają o obręcze.
W związku z tym jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy czy możliwe że w nowym rowerze coś może powodować opory toczenia.
Ogólnie czy to może być tak że po prostu specyfika tego roweru jest taka że może być ciężko nim kręcić.
Miał być szybki na miasto a niestety wydaje mi się że ten stary cross szedł szybciej.
Pytanie
Gość Przemek
Witam,
Piszę w sprawie takiej iż do tej pory miałem standardowy rower crossowy (cyclewolf) waga ok 15 kg, rama 19 cali, koła 26 cali, amortyzator rst, szerokie opony lecz z łagodnym bieżnikiem, hamulce tarczowe
Postanowiłem rower zmienić na coś szybszego (w teorii) i kupiłem romet mistral urban- rama 19 cali, koła 28 cali, opony 1,5 cala schwalbe spicer- łagodny bieżnik, waga 12 kg, rower posiada 9 przełożeń (tylko na tylnej zębatce), hamulce v brake.
Problem natomiast jest taki że w teorii ten nowy rower jest ok 3 kg lżejszy, opona dwa razy węższa oraz koła 2 cale większej średnicy- powinien "iść szybciej" natomiast praktyka wygląda tak że rower ten się wolno rozpędza , ogólnie ciężko się nim kręci(ciężej niż tym starym crossem).
Na pewno nie jest to wina hamulców bo te nie obcierają o obręcze.
W związku z tym jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy czy możliwe że w nowym rowerze coś może powodować opory toczenia.
Ogólnie czy to może być tak że po prostu specyfika tego roweru jest taka że może być ciężko nim kręcić.
Miał być szybki na miasto a niestety wydaje mi się że ten stary cross szedł szybciej.
Proszę o odpowiedź , pozdrawiam
3 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.