falkenhayn Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 Jestem w trakcie składania roweru i natrafiłem na dość ciekawą ofertęe kupienia dobrych kół, w których opisie zaznaczone jest "Ścianki boczne NIE SZLIFOWANE!!!" Jestem w temacie stosunkowo amatorem, nie wiem czy to dobrze, czy to źle. Będę bardzo wdzięczny za informację i rady z Waszej strony Pozdrawiam
Mod Team michuuu Napisano 7 Czerwca 2016 Mod Team Napisano 7 Czerwca 2016 To znaczy, że są do hamulców tarczowych a nie v-ek.
tobo Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 To raczej oznacza ze powierzchnie boczne po łączeniu nie są równanie i przy hamowaniu moze - nie musi - byc odczuwalne szarpanie.
zadra1965 Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 Kupiłem kiedyś takie koła ze ścianami do hamowania v-kami nieszlifowane i faktycznie szarpało lekko przy hamowaniu . Klocek drewniany z delikatnym papierem ściernym i szybkie obracanie koła załatwiły sprawę. Po zamontowaniu i przejechaniu kilkuset km było juz normalnie - obręcz dotarła sie .
falkenhayn Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Napisano 7 Czerwca 2016 To raczej oznacza ze powierzchnie boczne po łączeniu nie są równanie i przy hamowaniu moze - nie musi - byc odczuwalne szarpanie. Jednym słowem: koła szlifowane - do normalnych hamulców, a nieszlifowane - do v-brakeów, tak? Wobec tego, do takich nieszlifowanych kół do v-braków wystarczy przypiąć proste hamulce z jakąś 400 (rodzaj papieru ściernego) powiedzmy ?
Rulez Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 Jednym słowem rozumujesz na opak, do hamulców V-brake obręcze ze szlifowaną powierzchnią są lepsze niż nie szlifowane.
tobo Napisano 7 Czerwca 2016 Napisano 7 Czerwca 2016 Jednym słowem: koła szlifowane - do normalnych hamulców, a nieszlifowane - do v-brakeów, tak? Wobec tego, do takich nieszlifowanych kół do v-braków wystarczy przypiąć proste hamulce z jakąś 400 (rodzaj papieru ściernego) powiedzmy ? To znaczy że są to tanie, niespecjalnie dobrze poddane obróbce obręcze. Szlifowanie powierzchni ciernych to kolejny proces produkcyjny i kolejne koszty podnoszące cenę. Przy kiepskim łączeniu nawet szlifowanie może nie pomóc ewentualnie nie zaradzi też na to jakiś tam czas używania i hamowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.