Michal_Blady Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 To mój pierwszy post na tym forum więc Witam Wszystkich serdecznie! Użytkuję rower Kross Level A6, rocznik 2009, wersja z hamulcami V-brake. Przez pierwsze 3 lata katowany był na zawodach MTB, a następne 3 lata jeździłem trochę mniej intensywnie MTB + dojazdy do pracy (łączny przebieg około 20-25 tys. km). Chciałbym wrócić do ścigania się, jednak stan niektórych podzespołów to uniemożliwia. Tu pojawia się moje pytanie do Was czy warto inwestować w niego czy dozbierać i kupić coś lepszego/porównywalnego? Budżet to max 2,5kPLN. Specyfikacja: Koła: 26” Widelec: Rock Shok Dart 3 Dźwignie przerzutek: Shimano SLX M660 Rapidfire Plus Przerzutka tył: Shimano SLX M662 Shadow, długi wózek Przerzutka przód: Shimano SLX M661 Korba: Truvativ Firex 3.3, 44-32-22 z. Środek suportu: Truvativ GXP Łańcuch: CN-HG-53 Kaseta: Shimano SLX, 9 b. Co do wymiany: - amortyzator (obecnie to już praktycznie jest kołek, nic nie tłumi), - koła (pasek na obręczy informujący o ich zużyciu już jest niewidoczny, łożyska w tylnym kole są „słyszalne”, bębenek dogorywa), - hamulce (chcę zastąpić v-brake’i tarczowymi hydraulicznymi), - kaseta, łańcuch, przednie zębatki, - przerzutka tylna (na obecnej są już takie luzy, że po wyregulowaniu trudno wrzucić komfortowo żądany bieg), - suport (nie wiem czy jest konieczna jego wymiana, pomimo upływu lat i kilometrów nie ma na nim luzów, pracuje bezgłośnie i bez oporów), - stery (sytuacja j. w.), - siodełko i inne (linki, pancerze + „gumki”, gripy, osłona na ramę pod łańcuch). Manetki przerzutek wydają się być w stanie idealnym, były przeze mnie serwisowane i czyszczone. Przednia przerzutka pracuje prawidłowo i nie wykazuje oznak zużycia. Lakier na ramie jest w dobrym stanie. Kasetę, zębatki, tylną przerzutkę chcę pozostawić z tej samej grupy (SLX). Łańcuch – 2x CN-HG53 + 2x spinka Connex. Większość prac jestem w stanie wykonać samodzielnie, także koszty robocizny można pominąć. Wstępnie obliczyłem, że na zębatki, kasetę, przerzutkę tylną, łańcuchy + spinki, gripy, siodełko, linki itp. Wystarczy mi 800zł. Nie wiem jaki dobrać amortyzator, koła i hamulce tarczowe tak, by zmieścić się w reszcie założonego budżetu. Co byście polecili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 IMHO dozbierać do tych 3500-4000zł i do ścigania kupić coś nowego. A w A6 naprawić to co nie działa lub się zużyło i będzie w sam raz do treningów, na zimę czy ostatecznie po bułki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 To czy warto zależny tylko od ciebie Lewo zmieścisz się (o ile w ogóle) w budżecie wymieniając zużyte elementy ale na pewno jest to za mało na nowy rower, szczególnie gdybyś chciał zachować osprzęt SLX i jeszcze do tego 29er. Ja bym zrobił tak: kaseta alivio, łańcuch KMC X9e, zębatki korby alivio - 250-300zł przerzutka slx - 150zł koła coś z DT (używane) - 500zł hamulce SLX - 500zł Zostaje 1000 na amortyzator i pierdoły. Czasem za 500zł można wyrwać coś ciekawego używanego, a za 700 to z placem w nosie Zostaje 300 na opony Oczywiście wszystko pod warunkiem, że "lubisz" ten rower. A jeżeli chcesz coś świeżego to obecne graty wystawiasz na portalu aukcyjnym. Wyrwiesz z 500-600zł i masz już 3tys na coś nowego. Co za to można kupić już sam sobie sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_Blady Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Przeglądałem ofertę Kross, Cube, Kreidler i w cenie do 4kPLN większość waży od 1 do 2kg więcej niż mój i jedynie tylna przerzutka SLX, reszta osprzętu Deore. Więc teoretycznie przesiadka na nowy byłaby krokiem wstecz. Poza tym codziennie muszę ten rower wnieść na 3 piętro także waga jest dla mnie ważna. No tym Krossie jeździ mi się idealnie, miałem okazję przejechać się dwoma 29" i niezbyt mi pasowały. Opony jeszcze są ok, nie będę kupował nowych. Jeżeli chodzi o części wolę kupić nowe niż używane. Wstępnie ustaliłem tak: - kaseta SLX 150zł, - przerzutka tylna SLX 190zł, - zębatki SLX 150zł, - dwa łańcuchy HG53 (nie wiem czy jest uzasadnione kupowanie droższego łańcucha) 90zł, - siodełko 100zł ? - linki, pancerze, gripy itp. 120zł Razem 800zł. Następnie: - hamulce tarczowe - z SLX, ze względu na cenę, chciałbym zrezygnować. Liczę na Was, że doradzicie mi jakieś w miarę dobre niższej klasy. - koła – szybki research na allegro i te chyba są najlżejsze z przedziału cenowego 400-500zł, co o nich możecie powiedzieć, są warte ceny? http://allegro.pl/kola-26-alexrims-td24-novatec-d041-2-disc-8-9-10-i5814012085.html - amortyzator – tu już nie wiem co szukać i na co zwracać uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 - kaseta SLX 150zł, Alivio vs SLX to różnica paru gramów. Czy warto tyle dopłacać? przerzutka tylna SLX 190zł, Za 100 można znaleźć prawię nową, nawet XT. Posłuży równie długo. - dwa łańcuchy HG53 (nie wiem czy jest uzasadnione kupowanie droższego łańcucha) 90zł, Jest uzasadnione, szczególnie jeżeli kupisz kasetę za 150zł. Do dziewiątki polecny jest C9, ja bym rozważył KMC X9e. siodełko 100zł ? Twoja D twój wybór. hamulce tarczowe - z SLX, ze względu na cenę, chciałbym zrezygnować. Liczę na Was, że doradzicie mi jakieś w miarę dobre niższej klasy. Nie. Jest sporo innych części gdzie można oszczędzić, tu nie. koła – szybki research na allegro i te chyba są najlżejsze z przedziału cenowego 400-500zł, co o nich możecie powiedzieć, są warte ceny? Koła 26 Alexrims TD24 Novatec D041/2 disc 8/9/10 (5814012085) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Sprawdź, daveo.pl, na forum dawid. Na pewno zaproponuje coś odpowiedniego do budżetu i zastosowania. amortyzator – tu już nie wiem co szukać i na co zwracać uwagę. Najtańszy sensowny http://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory-przednie/raidon/26-cali/41, potem jest epixon. Używanych nie polecam, już na pewno nie przez internet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_Blady Napisano 20 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Witajcie! Remont zakończony sukcesem. Wszystko wykonane własnymi rękami bez pomocy serwisów itp. Całość zajęła mi około 4 wieczorów. Teraz jeździ się wyśmienicie. Zdecydowanie najtrudniejsze dla mnie było serwisowanie manetek SLX i nabicie gwiazdki do rury sterowej. Składanie rozebranej na czynniki pierwsze manetki jest bardzo frustrujące. Udało się zmieścić w założonym budżecie (z wykluczeniem zakupu siodełka, który przełożyłem na późniejszy termin). Poniżej tabela zawierająca zestawienie kupionych podzespołów i ich cen. Dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Zdjęcia wrzuć a nie cyferki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.