mjack Napisano 6 Września 2006 Napisano 6 Września 2006 Co sądzicie o tych kołach? http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...343&did=78&l=pl Ktoś je testował? Wyglądają rewelacyjnie i cena jest całkiem niezła ale jak z ich wytrzymałością i ewentualną naprawą?
mjack Napisano 7 Września 2006 Autor Napisano 7 Września 2006 Albo może takie są lepsze? http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...765&did=78&l=pl Czym się różnią DEORE WH-M540 od WH-535? http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...344&did=78&l=pl Proszę o wasze opinie.
koco Napisano 7 Września 2006 Napisano 7 Września 2006 Z tego co wiem to piasty z grupy deore sypia sie strasznie. O tych piastach był juz temat na forum. A ogólnie kolko jest dobre, mocne. A do czego je potrzebujesz??
axi Napisano 7 Września 2006 Napisano 7 Września 2006 Wymienione koła Shimano mają bardzo małą liczbę szprych. Awaria jednej spowoduje bardzo poważne bicie koła. Sposób mocowania szprych również nie jest najlepszy - obręcz musi być w miejscu zaczepienia główki wzmocniona, co zwiększa masę rotującą (w dodatku o dużym promieniu). Plusem jest to, że są to "na odwrót" zaplecione normalne szprychy, więc jest łatwiej z ich dostęnością. Mavici są chwalone za doskonałą sztywność (24 szprychy kontra po 16 w obu wyminionych kołach Shimano), piękne toczenie się (łożyska maszynowe a nie kulkowe). Zwykle jako pewna wada wspominana jest ich waga, w tej cenie jednak ciężko o lżejsze koła. Zresztą widać choćby w zestawieniu z sugerowanymi zestawami Shimano. Minosem mogą być niestandardowe - proste szprychy. Plusem może być to, że piasty umożliwiają montaż hamulców tarczowych (w związku z tym więcej ważą, ale jest to masa rotująca o bardzo małym promieniu, więc można to traktować praktycznie tak samo jak cięższy mostek ). Gdybym miał wybierać z tych trzech wybrałbym Mavici. Gdybym miał do wyboru składać własne koła za takie pieniądze, lub wybrać Mavici składałbym własne. (W Mavicach chyba najbardziej niepodoba mi się to, że ani to koła pod tarcze (obręcze ze szlifowanymi ściankami pod okładziny) ani koła pod V-ki (piasty z mocowaniami do tarcz)). PS. Na żadnym z tych kół nie jeździłem, ale wątpię aby trafił się ktoś, kto miał okazję jeździć na wszsytkich nich, chyba że jest testerem w czasopiśmie rowerowym . Opinia na podstawie ogólnodostępnych w internecie danych, doświadczeń znajomych oraz przemyśleń nad zakupem gotowego zestawu kół.
mjack Napisano 7 Września 2006 Autor Napisano 7 Września 2006 Z tego co wiem to piasty z grupy deore sypia sie strasznie. O tych piastach był juz temat na forum. A ogólnie kolko jest dobre, mocne. A do czego je potrzebujesz?? Jeżdżę amatorsko, XC w beskidzie małym (okolice bielska). Szczerze mówiąc szukam kółek które upiększą mój rower:) ale także takich, które nie pogną się na pierwszej większej dziurze a ich naprawa będzie bardzo droga. Właśnie te deorki wyglądają na dosyć nietypowe, obawiam się przede wszystkim o ewentualnie serwisowanie. Pozdr. Wymienione koła Shimano mają bardzo małą liczbę szprych. Awaria jednej spowoduje bardzo poważne bicie koła. Sposób mocowania szprych również nie jest najlepszy - obręcz musi być w miejscu zaczepienia główki wzmocniona, co zwiększa masę rotującą (w dodatku o dużym promieniu). Plusem jest to, że są to "na odwrót" zaplecione normalne szprychy, więc jest łatwiej z ich dostęnością. Mavici są chwalone za doskonałą sztywność (24 szprychy kontra po 16 w obu wyminionych kołach Shimano), piękne toczenie się (łożyska maszynowe a nie kulkowe). Zwykle jako pewna wada wspominana jest ich waga, w tej cenie jednak ciężko o lżejsze koła. Zresztą widać choćby w zestawieniu z sugerowanymi zestawami Shimano. Minosem mogą być niestandardowe - proste szprychy. Plusem może być to, że piasty umożliwiają montaż hamulców tarczowych (w związku z tym więcej ważą, ale jest to masa rotująca o bardzo małym promieniu, więc można to traktować praktycznie tak samo jak cięższy mostek ). Gdybym miał wybierać z tych trzech wybrałbym Mavici. Gdybym miał do wyboru składać własne koła za takie pieniądze, lub wybrać Mavici składałbym własne. (W Mavicach chyba najbardziej niepodoba mi się to, że ani to koła pod tarcze (obręcze ze szlifowanymi ściankami pod okładziny) ani koła pod V-ki (piasty z mocowaniami do tarcz)). PS. Na żadnym z tych kół nie jeździłem, ale wątpię aby trafił się ktoś, kto miał okazję jeździć na wszsytkich nich, chyba że jest testerem w czasopiśmie rowerowym . Opinia na podstawie ogólnodostępnych w internecie danych, doświadczeń znajomych oraz przemyśleń nad zakupem gotowego zestawu kół. Dzięki za wyczerpujący opis. Pozdrawiam.
adamtb Napisano 24 Marca 2008 Napisano 24 Marca 2008 Posiadam te koła i powiem ze sa lekkie i ładnie sie tocza . Jedyny mankament tych kół to bardzo mała sztywnosc , ale sie nie gną .
nabial Napisano 24 Marca 2008 Napisano 24 Marca 2008 mialem w rekach wh-505, po drobnym tescie stwierdzilem ze one hamuja a nie sie kreca mysle ze lepiej zlozyc cos fajnego niz bawic sie w shimano
Arni_King Napisano 26 Marca 2008 Napisano 26 Marca 2008 Problem z "gotowcami" jest już przerabiany na tym forum w tym dziale. Bez rozpisywania się napiszę, że tak naprawdę o ile mavici jakieś tam serwisy posiadają w Polsce, o tyle shimano nie ma prawie wcale, czyli po pęknięciu szprychy najpierw dłuuugo poszukasz serwisu (chyba że odeślesz do importera), ale oni w sezonie mają taki nawał pracy, że z wysyłka towaru nie nadążają, nie mówiąc o serwisowaniu czegokolwiek. Składanie kół to najlepsze rozwiązanie, szczególnie, że nie nie mówimy tu o superlekkich kołach albo o superwytrzymałych. Pozdrówko ALL :-)
MrJ Napisano 26 Marca 2008 Napisano 26 Marca 2008 (W Mavicach chyba najbardziej niepodoba mi się to, że ani to koła pod tarcze (obręcze ze szlifowanymi ściankami pod okładziny) ani koła pod V-ki (piasty z mocowaniami do tarcz)). Model specjalnie pod V jest chyba tylko w nowych SLRach (poprawcie, jeśli jeszcze gdzieś!), ale te są dla przeciętnego usera niedostępne. I wtedy można zrzucić wagę z piasty, a do tego przód obieramy z paru szprych i zaplatamy na słonko (przy tak grubych spokojnie można to zrobić). PS. Miałem koło na Deore. Zniszczyłem po 1,5 sezonu. Miałem komplet na XT. Spzedałem póki nie porobiły się większe problemy. Teraz mam maszyny i wszystko w głęboki poważaniu Zakładam, że chcesz przeznaczyć na koła ok. 600PLN. Tylko czy na 100% pod V-ki (nie wyczytałem tego w sumie) i ile ważysz? Propozycja: piasty typu Novatec / Boplight Team / Accent Ride&Roll - max 200PLN, szprychy DT / Sapim / CN nierdzewne 2,0 - 2x36PLN lub nawet taniej. Jeśli cieniowane, wyjdzie więcej ale waga spadnie i to w bardziej odczuwalny sposó. Obręcze... a do wyboru do koloru. Zostaje na nie + zaplot tyle, że i ze 100 zeta można zaoszczędzić, a komplet wyjdzie, mało optymistycznie, ze 150g mniej niż przy w/w, bez specjalnej straty wytrzymałości. No chyba że waga okaże się zabójcza, albo styl jazdy jesnak jest xtremalny... PS2. POKREWNY TEMAT - KLIK - choć za trochę większą kasę. LEKKOŚĆ KÓŁ - KLIK KLIK - rozważania na temat (i nie tylko )
ulvgar Napisano 27 Marca 2008 Napisano 27 Marca 2008 Kumpel w zeszłym roku przejechał na deore 535 ponad 12k km, w tym 14 maratonów (z czego 11 giga) i nie narzeka. Póki na tarczówki nie przejdzie to nie ma zamiaru ich zmieniać na nic innego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.