Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] cyclocross i amortyzator?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Na początku proszę o nie hateowanie mnie.

Czy zastanawiał się ktoś o wsadzeniu do roweru cyclocrossowego przedniego amortyzatora?

Mam accent cx one, kupiony jako komplet od velo. Chciałem zakupić, jak większość, widelec z CF (w standardzie był Alu) ale naszła mnie taka myśl, żeby wsadzić widelec amortyzowany z blokadą na manetce i z niewielkim skokiem.

Np. taki Suntour NRX D-RL 700C.

Jestem z okolic Jury i tam często jeżdżę i bardzo lubię leśne trakty, a w tamtych okolicach jest sporo skał wapiennych nawet na leśnych ścieżkach. Nie raz spotkałem się z twardym dzwonem z takimi skałkami.

Przy takim rozwiązaniu nie stracę na szosie ze względu na blokadę a sporo zyskam w terenie.

Nie ścigam się w zawodach, więc to mnie nie dotyczy.

 

Proszę o opinie, rady i wszelkie sugestie dotyczące tego rozwiązania

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Ło Panie, okaleczysz ten rower wsadzając  amora.

Jakie opony tam masz w tym pociskaczu ?

Zamiast kombinować z amorem, ja polecam Karbon. Jeździłem rowerami z widelcami na stali, Alu i teraz na karbonie,  i jestem zachwycony tym jaką różnice robi dobry karbon. Stal czy alu nieweile się różniły jak dla mnie, a karbon robi robotę.

Napisano

Opony to continental cyclocross race 700x35c.

Ale będę wymieniał najprawdopodobniej na maxxis raze cx 700x33c

 

Czyli nie pchać się w coś takiego tylko zostać przy sztywniaku tylko przejść na carbon. Odczuje różnicę?

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Napisano

No ja mowie szczerze, w przełajce mam teraz oponki 700x28c dmuchniete do 85PSI (wiecje nie dmucham bo jezdze nim po DDR)  i zero dyskomfortu, a owijke mam dość suchą, beż żelu czy czegokolwiek. Wczesnej jezdzielm na takiej samej szerokości oponach nadmuchanych do 65PSI i na tych samych trasach  od trzesionki rece potrafily cierpnąc  już po 8- 10km. Wogole nie odczuwam problemu kostki na kierownicy.

Napisano

@Alagor96 nie do końca cross, bo zostanie sportowa geometria plus przełożenia wyższe. To właśnie byłby tak jakby krok do tego monstercross. Ale to ciągle faza koncypowania.

 

@cinol123 jakie masz teraz opony w tym przełaju? Pytam o markę.

 

Jakie negatywy poza wzrostem wagi bym odczuł przy założeniu takiego widelca z amorem? Bo że 1kg w górę to bardzo dużo to wiem.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Napisano

@dran2 haha. I to mnie przekonało do widelca carbonowego. Rzeczywiście jak podniosę główkę o sam skok amorka to będę siedział jak na harleyu(powiedziane z przesadą). Nie pomyślałem o tym.

Sam pomysł tego amorka nie jest zły wg mnie, ale musiałbym pomyśleć też o odpowiedniej ramię, żeby po założeniu amorka geometria została sportowa.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Aktualnie smigam na Vittoria Zafiro pro 700x28C

Napisano

Właśnie Artykuł o tym cannondale mnie pchnął do napisania tego wątku i zainteresowania się tematem. A jeśli chodzi o wagę to za odpowiednią cenę (ok. 1000$) można nabyć coś takiego:

 

http://road.cc/content/tech-news/186005-new-lauf-grit-gravel-fork-provides-30mm-suspension-travel-gravel-and

 

Ja pomyślałem o czymś tańszym. Nawet o czymś do 500zł żeby najpierw potestować, ale chyba nie znajdę nic co nie podniesie mi główki

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

  • Mod Team
Napisano

Macałem slate'a, ale on nie jest strikte cyclokrossem. Fakt jest taki że on jest projektowany pod widelec ( czy lefty to widelec ?? ) taki a nie inny. Jak Do ramy przełajowej wsadzisz widel zmienisz geo i ... wszystko sie idzie ...

Napisano

Już porzuciłem temat widelca z amorem. Teraz na tapecie będzie carbon. I tu też nie obędzie show bez problemów. będę musiał się pilnować żeby wziąć odpowiednią wysokość (mam 405mm) żeby znów geometrii nie zmienić. A gotowego z velo nie wezmę bo to tylko 200g różnicy bo nie jest w pełni carbon tylko Alu-carbon. Ale to już chyba temat do innego działu będzie.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Faktycznie ciężkawy 750g, ale za to jesli dobrze widze ma pkt mocowania błotnika ;-) A to chyba nie czesto  trafia się w karbonie ;-)

Napisano

Ja chcę carbon żeby m.in. zejść z wagi, a Ty mi tu o błotnikach? :)

Chyba się nie opłaca płacić ponad pół tysiąca za zejście 200g w dół.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Daj znać co zrobiłeś/kupiłeś. Mam podobny dylemat w moim firmowym cx-one z widelcem alu.  Ciężko dorwać cokolwiek na karbonie pod przełaj tym bardziej w kolorze białym ;]

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...