Genzo Napisano 6 Czerwca 2016 Napisano 6 Czerwca 2016 Witam. Na początku proszę o nie hateowanie mnie. Czy zastanawiał się ktoś o wsadzeniu do roweru cyclocrossowego przedniego amortyzatora? Mam accent cx one, kupiony jako komplet od velo. Chciałem zakupić, jak większość, widelec z CF (w standardzie był Alu) ale naszła mnie taka myśl, żeby wsadzić widelec amortyzowany z blokadą na manetce i z niewielkim skokiem. Np. taki Suntour NRX D-RL 700C. Jestem z okolic Jury i tam często jeżdżę i bardzo lubię leśne trakty, a w tamtych okolicach jest sporo skał wapiennych nawet na leśnych ścieżkach. Nie raz spotkałem się z twardym dzwonem z takimi skałkami. Przy takim rozwiązaniu nie stracę na szosie ze względu na blokadę a sporo zyskam w terenie. Nie ścigam się w zawodach, więc to mnie nie dotyczy. Proszę o opinie, rady i wszelkie sugestie dotyczące tego rozwiązania Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Gość Napisano 6 Czerwca 2016 Napisano 6 Czerwca 2016 Ło Panie, okaleczysz ten rower wsadzając amora. Jakie opony tam masz w tym pociskaczu ? Zamiast kombinować z amorem, ja polecam Karbon. Jeździłem rowerami z widelcami na stali, Alu i teraz na karbonie, i jestem zachwycony tym jaką różnice robi dobry karbon. Stal czy alu nieweile się różniły jak dla mnie, a karbon robi robotę.
Genzo Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Napisano 6 Czerwca 2016 Opony to continental cyclocross race 700x35c. Ale będę wymieniał najprawdopodobniej na maxxis raze cx 700x33c Czyli nie pchać się w coś takiego tylko zostać przy sztywniaku tylko przejść na carbon. Odczuje różnicę? Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
alagor96 Napisano 6 Czerwca 2016 Napisano 6 Czerwca 2016 Jak tam wrzucisz amor, to z cyclocrassa zostanie Ci cross Chociaż jak teren zbyt kamienisty na przełaj, to może idź w stronę monstercrossa?
Gość Napisano 6 Czerwca 2016 Napisano 6 Czerwca 2016 No ja mowie szczerze, w przełajce mam teraz oponki 700x28c dmuchniete do 85PSI (wiecje nie dmucham bo jezdze nim po DDR) i zero dyskomfortu, a owijke mam dość suchą, beż żelu czy czegokolwiek. Wczesnej jezdzielm na takiej samej szerokości oponach nadmuchanych do 65PSI i na tych samych trasach od trzesionki rece potrafily cierpnąc już po 8- 10km. Wogole nie odczuwam problemu kostki na kierownicy.
Genzo Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Napisano 6 Czerwca 2016 @Alagor96 nie do końca cross, bo zostanie sportowa geometria plus przełożenia wyższe. To właśnie byłby tak jakby krok do tego monstercross. Ale to ciągle faza koncypowania. @cinol123 jakie masz teraz opony w tym przełaju? Pytam o markę. Jakie negatywy poza wzrostem wagi bym odczuł przy założeniu takiego widelca z amorem? Bo że 1kg w górę to bardzo dużo to wiem. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
dran2 Napisano 6 Czerwca 2016 Napisano 6 Czerwca 2016 bo zostanie sportowa geometria Z geometrii jak podniesiesz główkę o 6 centymetrów to nic nie zostanie.
Genzo Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Napisano 6 Czerwca 2016 @dran2 haha. I to mnie przekonało do widelca carbonowego. Rzeczywiście jak podniosę główkę o sam skok amorka to będę siedział jak na harleyu(powiedziane z przesadą). Nie pomyślałem o tym. Sam pomysł tego amorka nie jest zły wg mnie, ale musiałbym pomyśleć też o odpowiedniej ramię, żeby po założeniu amorka geometria została sportowa. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
modrzew Napisano 6 Czerwca 2016 Napisano 6 Czerwca 2016 http://www.cxmagazine.com/cannondale-suspension-dropbar-bike-lefty-650b-30mm-travel-cyclocross
Genzo Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Napisano 6 Czerwca 2016 Właśnie Artykuł o tym cannondale mnie pchnął do napisania tego wątku i zainteresowania się tematem. A jeśli chodzi o wagę to za odpowiednią cenę (ok. 1000$) można nabyć coś takiego: http://road.cc/content/tech-news/186005-new-lauf-grit-gravel-fork-provides-30mm-suspension-travel-gravel-and Ja pomyślałem o czymś tańszym. Nawet o czymś do 500zł żeby najpierw potestować, ale chyba nie znajdę nic co nie podniesie mi główki Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Mod Team Puklus Napisano 6 Czerwca 2016 Mod Team Napisano 6 Czerwca 2016 Macałem slate'a, ale on nie jest strikte cyclokrossem. Fakt jest taki że on jest projektowany pod widelec ( czy lefty to widelec ?? ) taki a nie inny. Jak Do ramy przełajowej wsadzisz widel zmienisz geo i ... wszystko sie idzie ...
Genzo Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Napisano 7 Czerwca 2016 Już porzuciłem temat widelca z amorem. Teraz na tapecie będzie carbon. I tu też nie obędzie show bez problemów. będę musiał się pilnować żeby wziąć odpowiednią wysokość (mam 405mm) żeby znów geometrii nie zmienić. A gotowego z velo nie wezmę bo to tylko 200g różnicy bo nie jest w pełni carbon tylko Alu-carbon. Ale to już chyba temat do innego działu będzie. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Gość Napisano 8 Czerwca 2016 Napisano 8 Czerwca 2016 Faktycznie ciężkawy 750g, ale za to jesli dobrze widze ma pkt mocowania błotnika ;-) A to chyba nie czesto trafia się w karbonie ;-)
Genzo Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Napisano 8 Czerwca 2016 Ja chcę carbon żeby m.in. zejść z wagi, a Ty mi tu o błotnikach? Chyba się nie opłaca płacić ponad pół tysiąca za zejście 200g w dół. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
qb3 Napisano 22 Czerwca 2016 Napisano 22 Czerwca 2016 Daj znać co zrobiłeś/kupiłeś. Mam podobny dylemat w moim firmowym cx-one z widelcem alu. Ciężko dorwać cokolwiek na karbonie pod przełaj tym bardziej w kolorze białym ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.