Skocz do zawartości

[sztyca] karbonowa zaczęła pękać


empe

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ritchey WCS Carbon Link Flexlogic 27,2/350

Od razu mówię że sztyca jest oryginalna, zakupiona w znanym sklepie, oraz posiadam fakturę zakupu.

 

Problem polega na tym że sztyca zaczęła pękać. Wokół zacisku pojawiła się wyczuwalna paznokciem rysa a udało mi się to zauważyć ponieważ podczas jazdy sztyca zaczęła sporadycznie wydawać "strzelające" odgłosy.

Co o tym myślicie, miał ktoś taki przypadek?

 

2b417cd51693219d5d21178ce62f9dce_1.jpg

6481c88beb2f7e5c422a6cd07e0911d7_1.jpg

Napisano

Teraz tylko faktyczna przyczyna, czy czasem nie jest to wina wady zacisku lub jego zbytniego zaciśnięcia, ewentualnie źle spasowanej/wykonanej podsiodłówki ?

Napisano

Gdyby była "oryginalna z ChRL" to zlamałaby się bez ostrzeżenia. A poważnie - wygląda to zdecydowanie na uszkodzenie przez zacisk/komin (używałeś pasty montażowej?) a nie pęknięcie. Oczywiście sztyca na śmietnik.

Napisano

Tak, dokładnie ten model co na foto.

Wygląda na to że konstrukcja zacisku ewidentnie powoduje uszkodzenia mechaniczne sztycy. Panowie, co z tym zrobić teraz? Mam to tak zostawić? Model tej sztycy nie należy do najtańszych.

 

3672da341b6aba21a2e051d0449803b2_1.jpg

Napisano

No sztyca na śmietnik niestety.

A ten zacisk jak widać na fotce, ma taki jakby osobny kołnierz na górze, to on jest pewnie winny.

 

W ogóle to jest chyba jakiś mega wynalazek, skoro po obróceniu można ją z inną średnicą sztycy stosować, czy ja źle te oznaczenie z obrazka "interpretuje"?

Napisano

No sztyca na śmietnik niestety.

No to ja akurat wiem. Miałem na myśli czy nie żądać od Authora jakiejś reklamacji że ich produkt spowodował uszkodzenie sztycy

W ogóle to jest chyba jakiś mega wynalazek, skoro po obróceniu można ją z inną średnicą sztycy stosować, czy ja źle te oznaczenie z obrazka "interpretuje"?

nie, nie, to nie tak. jej się nie obraca. dolna część obejmuje rurę podsiodłową a górna część obejmuje sztycę. Rozwiązanie to ma zapobiegać osuwaniu się sztycy w rurze.
Napisano

hehe, że specjalnie do karbonu...

 

Nie znam j. czeskiego, ale wydaje mi się, że tu z kolei Czesi ostrzegają już w samym tytule przed karbonem:

 

521ac33030c08b1ca2f15f4a593ef85b_1.jpg

Napisano

Tak, górna część sztycy ściśle obejmuje sztycę. Niby jest tam jakiś oring i dociska się to momentem 2nm, ale sztyca przecież pracuje i gibocząc się na boki wyżłobiła dookoła sztycy właśnie tą rysę. Tak to widzę. Myślę że gdybym się nie zainteresował i zignorował dźwięki które sztyca zaczęła wydawać to mogło by to doprowadzić z czasem do całkowitego jej pęknięcia. A to już wiadomo jak by mogło się skończyć. Dla tego chcę napisać o tej sytuacji do dystrybutora - VELO

  • Mod Team
Napisano

 

 

Niby jest tam jakiś oring i dociska się to momentem 2nm

Czy tak dokręciłeś?

 

 

Dla tego chcę napisać o tej sytuacji do dystrybutora - VELO

Powodzenia. 

Napisano

Z Karbonem się trzeba obchodzić jak z jajkiem jak chodzi o połączenia, 2nm bez klucza dyna~ lub doświadczenie w serwisie rowerów jest łatwe do przekroczenia.

 

A sztyca pewnie za 100-150zł pójdzie na allegro, jak ktoś ja wpuści do ramy na 5cm, to można na niej spokojnie jeździć.

Napisano

Tak, górna część sztycy ściśle obejmuje sztycę. Niby jest tam jakiś oring i dociska się to momentem 2nm, ale sztyca przecież pracuje i gibocząc się na boki wyżłobiła dookoła sztycy właśnie tą rysę. Tak to widzę. Myślę że gdybym się nie zainteresował i zignorował dźwięki które sztyca zaczęła wydawać to mogło by to doprowadzić z czasem do całkowitego jej pęknięcia. A to już wiadomo jak by mogło się skończyć. Dla tego chcę napisać o tej sytuacji do dystrybutora - VELO

Pracuje jeśli rura podsiodłowa ma zbyt dużą średnicę, jeśli była by wykonana odpowiednio dokładnie sztyca powinna wchodzić z lekkim oporem i zaciskać się na sztycy nie samą końcówką.

Napisano

Czy tak dokręciłeś?

Złożenie roweru na karbonie wyniosło mnie ponad 8tys. Czy myślisz że nie kupiłem klucza za 200 ?

 

Pracuje jeśli rura podsiodłowa ma zbyt dużą średnicę

Wszystko jest pięknie spasowane. Sztyca wchodzi ciasno. Mówiąc że sztyca pracuje, gibocze się, nie miałem na myśli że lata na wszystkie strony tylko że wydaje mi się że jakąś prace tam wykonuje chociaż nie widać tego gołym okiem. Opierając się o kołnierz zacisku powoli mogła się uszkadzać. Takie moje przypuszczenie. Zauważcie że typowa obejma w ogóle nie ma bezpośredniego kontaktu ze sztycą
Napisano

Jakby się dobrze zastanowić to taki zacisk nie nadaje się do mocowania jakiejkolwiek sztycy. Nie wiem czemu ale w świecie rowerów generuje się jakieś hiperwynalazki mające w czymś pomóc...

 

Z punktu widzenia mechaniki konstrukcji to sztyca, która jakkolwiek pracuje nie powinna być podpierana w dwóch punktach bo będzie to generować dodatkowe momenty zginające. W normalnym układzie sztyca jest sztywno zamontowana w ramie a wszystko co wystaje podlega ugięciom.

 

Ot, wymyślił ktoś coś za co można wziąć kasę... W dodatku ten oring (co on ma niby robić? uszczelniać?) oraz moment dokręcania 2Nm - przecież to aż się prosi aby pracować w tym połączeniu.

Napisano

@@empe, Googlowałem trochę i sprawdziłem skąd wziąłeś ten artykuł... nie wiem, czy z tego samego źródła, gdzie go znalazłem, ale był na stronie Author'a... heh. Nie znam czeskiego, ale tam chyba CHWALĄ to rozwiązanie. Wątpie, by w innym wypadku wrzucili to do ściągnięcia na stronie produktu.

Napisano

Testy czegoś z reguły trwają 2-3 tygodnie? I przez te 2-3 tygodnie sztyca im nie opadała, to napisali że mega super zacisk, brać póki go Author tak tanio sprzedaje i jeszcze nie opatentował.

Napisano

Ja w szosie mam zacisk o podobnej budowie, sztyca karbon i nic się nie dzieje. Obie śruby w/g instrukcji dociągnięte 6 Nm. Żadnego oringa tam nie mam. Więc się da i pewnie ten zacisk authora ma jakiś feler w konstrukcji.

Napisano

Wg mnie zacisk górną częścią zaciska się bezpośrednio na sztycy i nic dziwnego że ta może tego nie lubić.

Możesz próbować powalczyć o wymianę ale w polskich realiach może być... trudno.


Tak, dokładnie ten model co na foto.
Wygląda na to że konstrukcja zacisku ewidentnie powoduje uszkodzenia mechaniczne sztycy. Panowie, co z tym zrobić teraz? Mam to tak zostawić? Model tej sztycy nie należy do najtańszych.

3672da341b6aba21a2e051d0449803b2_1.jpg

Może nie doczytałem a może nie napisałeś: dlaczego wybrałeś taki zacisk do sztycy? Stosowanie go ma sens tylko wtedy gdy przy użytkowaniu normalnego zacisku stwierdza się obsuwanie sztycy. Nie jest to zjawisko powszechne i wg mnie "za mocno dmuchałeś na zimne". 

Napisano

Mój temat:p Cóż, wtedy skręciłem na tym zacisku który miałem i od wtedy trzyma i żadnych problemów. Za bardzo panikowałem z siłą zacisku. Włożyłem alu sztyce i też trzeba było solidnie dokręcić:)

 

Też mi ktoś proponował wtedy ten zacisk Author, ale, że wygląda beznadziejnie to nawet nie brałem pod uwagę. Autorowi tematu szczerze współczuję. Niestety w sens reklamacji nie wierzę...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...