empe Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Ritchey WCS Carbon Link Flexlogic 27,2/350 Od razu mówię że sztyca jest oryginalna, zakupiona w znanym sklepie, oraz posiadam fakturę zakupu. Problem polega na tym że sztyca zaczęła pękać. Wokół zacisku pojawiła się wyczuwalna paznokciem rysa a udało mi się to zauważyć ponieważ podczas jazdy sztyca zaczęła sporadycznie wydawać "strzelające" odgłosy. Co o tym myślicie, miał ktoś taki przypadek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Teraz tylko faktyczna przyczyna, czy czasem nie jest to wina wady zacisku lub jego zbytniego zaciśnięcia, ewentualnie źle spasowanej/wykonanej podsiodłówki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Gdyby była "oryginalna z ChRL" to zlamałaby się bez ostrzeżenia. A poważnie - wygląda to zdecydowanie na uszkodzenie przez zacisk/komin (używałeś pasty montażowej?) a nie pęknięcie. Oczywiście sztyca na śmietnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Masz zacisk sztycy Authora? Gdzieś już wcześniej czytałem o identycznym przypadku i zacisk był winny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Tak, dokładnie ten model co na foto. Wygląda na to że konstrukcja zacisku ewidentnie powoduje uszkodzenia mechaniczne sztycy. Panowie, co z tym zrobić teraz? Mam to tak zostawić? Model tej sztycy nie należy do najtańszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 No sztyca na śmietnik niestety.A ten zacisk jak widać na fotce, ma taki jakby osobny kołnierz na górze, to on jest pewnie winny. W ogóle to jest chyba jakiś mega wynalazek, skoro po obróceniu można ją z inną średnicą sztycy stosować, czy ja źle te oznaczenie z obrazka "interpretuje"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 No sztyca na śmietnik niestety.No to ja akurat wiem. Miałem na myśli czy nie żądać od Authora jakiejś reklamacji że ich produkt spowodował uszkodzenie sztycy W ogóle to jest chyba jakiś mega wynalazek, skoro po obróceniu można ją z inną średnicą sztycy stosować, czy ja źle te oznaczenie z obrazka "interpretuje"?nie, nie, to nie tak. jej się nie obraca. dolna część obejmuje rurę podsiodłową a górna część obejmuje sztycę. Rozwiązanie to ma zapobiegać osuwaniu się sztycy w rurze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Wiesz co ci Anthor napisze, że zacisk nie jest do sztyc Karbonowych na wiesz ile %? Na 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Więc jeśli nie jest do sztyc karbonowych to wydaje mi się że powinna być podana taka informacja - ostrzeżenie. A jak widać na stronie dystrybutora czy też stronie producenta nic takiego nie ma: http://velo.pl/czesci/obejmy-i-zaciski/author/aco-315 http://pl.author.eu/czesci/obejmy-sztycy/author-seat-clamp-aco-315-ua30052055 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 A jeden sklep to odleciał w kosmos http://rowerek.pl/Products/Show/358351/30_052055_Obejma_ze_sruba_AUTHOR_31_6_31_8_34_9_mm_pod_karbon_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 hehe, że specjalnie do karbonu... Nie znam j. czeskiego, ale wydaje mi się, że tu z kolei Czesi ostrzegają już w samym tytule przed karbonem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Jak ten zacisk łapie punktowo nad rama, to jak może być do karbonu? haha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Tak, górna część sztycy ściśle obejmuje sztycę. Niby jest tam jakiś oring i dociska się to momentem 2nm, ale sztyca przecież pracuje i gibocząc się na boki wyżłobiła dookoła sztycy właśnie tą rysę. Tak to widzę. Myślę że gdybym się nie zainteresował i zignorował dźwięki które sztyca zaczęła wydawać to mogło by to doprowadzić z czasem do całkowitego jej pęknięcia. A to już wiadomo jak by mogło się skończyć. Dla tego chcę napisać o tej sytuacji do dystrybutora - VELO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 6 Czerwca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Niby jest tam jakiś oring i dociska się to momentem 2nm Czy tak dokręciłeś? Dla tego chcę napisać o tej sytuacji do dystrybutora - VELO Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Z Karbonem się trzeba obchodzić jak z jajkiem jak chodzi o połączenia, 2nm bez klucza dyna~ lub doświadczenie w serwisie rowerów jest łatwe do przekroczenia. A sztyca pewnie za 100-150zł pójdzie na allegro, jak ktoś ja wpuści do ramy na 5cm, to można na niej spokojnie jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Tak, górna część sztycy ściśle obejmuje sztycę. Niby jest tam jakiś oring i dociska się to momentem 2nm, ale sztyca przecież pracuje i gibocząc się na boki wyżłobiła dookoła sztycy właśnie tą rysę. Tak to widzę. Myślę że gdybym się nie zainteresował i zignorował dźwięki które sztyca zaczęła wydawać to mogło by to doprowadzić z czasem do całkowitego jej pęknięcia. A to już wiadomo jak by mogło się skończyć. Dla tego chcę napisać o tej sytuacji do dystrybutora - VELO Pracuje jeśli rura podsiodłowa ma zbyt dużą średnicę, jeśli była by wykonana odpowiednio dokładnie sztyca powinna wchodzić z lekkim oporem i zaciskać się na sztycy nie samą końcówką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Czy tak dokręciłeś?Złożenie roweru na karbonie wyniosło mnie ponad 8tys. Czy myślisz że nie kupiłem klucza za 200 ? Pracuje jeśli rura podsiodłowa ma zbyt dużą średnicęWszystko jest pięknie spasowane. Sztyca wchodzi ciasno. Mówiąc że sztyca pracuje, gibocze się, nie miałem na myśli że lata na wszystkie strony tylko że wydaje mi się że jakąś prace tam wykonuje chociaż nie widać tego gołym okiem. Opierając się o kołnierz zacisku powoli mogła się uszkadzać. Takie moje przypuszczenie. Zauważcie że typowa obejma w ogóle nie ma bezpośredniego kontaktu ze sztycą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skimir Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Jakby się dobrze zastanowić to taki zacisk nie nadaje się do mocowania jakiejkolwiek sztycy. Nie wiem czemu ale w świecie rowerów generuje się jakieś hiperwynalazki mające w czymś pomóc... Z punktu widzenia mechaniki konstrukcji to sztyca, która jakkolwiek pracuje nie powinna być podpierana w dwóch punktach bo będzie to generować dodatkowe momenty zginające. W normalnym układzie sztyca jest sztywno zamontowana w ramie a wszystko co wystaje podlega ugięciom. Ot, wymyślił ktoś coś za co można wziąć kasę... W dodatku ten oring (co on ma niby robić? uszczelniać?) oraz moment dokręcania 2Nm - przecież to aż się prosi aby pracować w tym połączeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 @@empe, Googlowałem trochę i sprawdziłem skąd wziąłeś ten artykuł... nie wiem, czy z tego samego źródła, gdzie go znalazłem, ale był na stronie Author'a... heh. Nie znam czeskiego, ale tam chyba CHWALĄ to rozwiązanie. Wątpie, by w innym wypadku wrzucili to do ściągnięcia na stronie produktu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Testy czegoś z reguły trwają 2-3 tygodnie? I przez te 2-3 tygodnie sztyca im nie opadała, to napisali że mega super zacisk, brać póki go Author tak tanio sprzedaje i jeszcze nie opatentował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkuthan Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Ja w szosie mam zacisk o podobnej budowie, sztyca karbon i nic się nie dzieje. Obie śruby w/g instrukcji dociągnięte 6 Nm. Żadnego oringa tam nie mam. Więc się da i pewnie ten zacisk authora ma jakiś feler w konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Wg mnie zacisk górną częścią zaciska się bezpośrednio na sztycy i nic dziwnego że ta może tego nie lubić. Możesz próbować powalczyć o wymianę ale w polskich realiach może być... trudno. Tak, dokładnie ten model co na foto.Wygląda na to że konstrukcja zacisku ewidentnie powoduje uszkodzenia mechaniczne sztycy. Panowie, co z tym zrobić teraz? Mam to tak zostawić? Model tej sztycy nie należy do najtańszych. Może nie doczytałem a może nie napisałeś: dlaczego wybrałeś taki zacisk do sztycy? Stosowanie go ma sens tylko wtedy gdy przy użytkowaniu normalnego zacisku stwierdza się obsuwanie sztycy. Nie jest to zjawisko powszechne i wg mnie "za mocno dmuchałeś na zimne". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 @tobo Przejrzyj posty http://www.forumrowerowe.org/topic/195740-sztyca-wymiana-alu-wcs-na-karbon/ sam się wypowiadałeś, ale to w sumie 5 mcy temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Mój temat:p Cóż, wtedy skręciłem na tym zacisku który miałem i od wtedy trzyma i żadnych problemów. Za bardzo panikowałem z siłą zacisku. Włożyłem alu sztyce i też trzeba było solidnie dokręcić Też mi ktoś proponował wtedy ten zacisk Author, ale, że wygląda beznadziejnie to nawet nie brałem pod uwagę. Autorowi tematu szczerze współczuję. Niestety w sens reklamacji nie wierzę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Też mi ktoś proponował wtedy ten zacisk Author Sprawdź kto, a potem sprawdź autora tego tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.