Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

 

Chciałabym zakupić rower damski do kwoty 1500 zł, koła 28, rama 17. Rowerem chciałabym jeździć po mieście jak i na trochę dłuższe dystanse. Zastanawiam się nad rowerem trekkingowym firmy romet, poniżej przesyłam linki:

 

http://allegro.pl/rower-trekkingowy-28-romet-gazela-1-0-rama-17-i-19-i6215682451.html    1.0

http://allegro.pl/rower-trekking-28-romet-wagant-2-0-rama-19-i-21-i6211745832.html          2.0

http://allegro.pl/wyprzedaz-rower-trekking-romet-gazela-3-0-2015-i6213957743.html           3.0

 

Proszę o pomoc w wyborze  :)

Napisano

Ten pierwszy(osiem i pół setki :teehee: )ewentualnie dwie stówki drożej za dynamo w piaście oraz uginacz tzn cięższy o około trzy kilo.Tutaj bym się zastanowił.Z tych co wybrałaś polecam ten pierwszy.

Napisano

Jeśli planujesz wydać do 1500 zł to zdecydowanie polecam ten trzeci - Gazela 3.0 . Ma lepszy amortyzator , 24 biegowy napęd na kasecie i shimanowskie piasty  . To już całkiem przyzwoity turystyczny rower .

Gazela 1.0  broni się ceną ale to słaby , rekreacyjny rower .

Jeżeli myślisz o czymś więcej niż spacery po parku to wybierz 3.0 .

Napisano

A niby dlaczego nie dokładać do 4.0 .

Napęd co prawda nie jest najwyższych lotów ale to jednak 3x9 . Taki napęd jest dużo wygodniejszy w użytkowaniu - ma lepiej zestopniowana kasetę, różnice miedzy biegami są mniejsze. Przy napędzie 3x8 różnice między biegami są większe i czasem robi się ,, dziura " tzn kolejnym biegiem po np. 3-5 powinno być nie 3-6 a 2-7 . Nie wiem czy rozumiesz o co mi chodzi ale jeździłem i na 3x8 i na 3x9 i uwierz , że 3x9 jest wygodniejszy .

O ile zamierzasz używać przerzutek :)

Minusem będzie wyższy koszt wymian ( w przyszłości ) łańcucha i kasety . Teoretycznie też napęd 3x8 powinien przejechać więcej bez konieczności wymian niż 3x9 . Nie jestem o tym przekonany .

Napisano (edytowane)

Chyba ciut się zapędziłeś - takie same "dziury" są przy zmianie blatu  niezależnie czy 3x8 czy 3x9 .....

 

Ale faktem jest, że stopniowanie dostępnych przełożeń jest ciut korzystniejsze. :) i dotyczy głównie środkowej tarczy z przodu ...

 

"9"   11 -13 -15 - 17-19 - 21- 24 - 28 - 32

"8"   11 -13 -15   -  18  -  21- 24 - 28 - 32

Edytowane przez Pablo59
Napisano

4.0 ma o klasę lepsze przerzutki niż 3.0 . Reszta elementów jest taka sama albo trudno porównywalna . Jeśli chodzi o trwałość to raczej różnicy nie będzie . A może wręcz 24 biegowy napęd z 3.0 wytrzyma więcej ? W 4.0 dostajesz wygodę 27 biegowego napędu .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...