tomek11 Napisano 3 Czerwca 2016 Napisano 3 Czerwca 2016 Witam, ostatnio przy rozkręcaniu amora manitou axel ukręciłem aluminiowy gwint śruby mocującej tłumik kompresji (jak na zdj) czy mógłby ktoś mi pomóc w tym jak to skleić lub gdzie znaleźć taką śrubę? Gwint ma około 12 mm. pozdrawiam Cytuj
artofnois Napisano 3 Czerwca 2016 Napisano 3 Czerwca 2016 Zapomnij o naprawie , musisz szukać nowego lub chodzonego. Cytuj
tomek11 Napisano 3 Czerwca 2016 Autor Napisano 3 Czerwca 2016 Dzieki, A czy może być to powodem braku blokady skoku? Zakładałem nowa blokadę i rownież nie dziala, poziom oleju jest ok. Blokada wkladana jest od gory a tlumik od dolu i nie sa one w zaden sposob polaczone poza tym ze plywaja w jednym oleju. Wydaje mi się dziwne aby to mialo wplyw na blokadę. Cytuj
artofnois Napisano 3 Czerwca 2016 Napisano 3 Czerwca 2016 Raczej nie -jaki skok tego Axela i ile oleju masz? Mierzysz od lustra oleju do korony? Cytuj
tomek11 Napisano 3 Czerwca 2016 Autor Napisano 3 Czerwca 2016 80mm poziom od korony do lustra okolo 11 cm- zgodnie z instrukcją Cytuj
artofnois Napisano 3 Czerwca 2016 Napisano 3 Czerwca 2016 Od spodu blokady masz otwór , jak ustawisz na blokowanie, otwór powinien się zamknąć. Cytuj
tomek11 Napisano 3 Czerwca 2016 Autor Napisano 3 Czerwca 2016 Tak, jest i zamyka sie po zakreceniu pokretla. Natomiast wg mnie dziwny kolor ma olej (zdj), aczkolwiek watpie aby to mialo wplyw. Cytuj
artofnois Napisano 6 Czerwca 2016 Napisano 6 Czerwca 2016 hmmm , mam taki tłumik od Stance , lecz jest bez dolnej regulacji , firmowo ustawiony na "zająca" Cytuj
rzezniol Napisano 6 Czerwca 2016 Napisano 6 Czerwca 2016 (edytowane) Podpowiem tylko że swego czasu szukałem tłumika fo RST First (rocznik gdzieś 2005 - 2008) Wtedy wygooglowałem ze tłumiki z Firsta z tamtych lat są zamienne z tłumikami Manitou . Tłumik kupiłem w Velo. Jak dobrze pomęczysz ekipę z któregoś sklepu pod ich patronatem czyli DSR to może wymęczysz od nich info z wymiarami Blokada skoku nie musi mieć połączenia z dołem istotne jest aby zaworek zamykający blokadę i uszczelka górnej części trzymała szczelność ( dół oczywiście też musi być szczelny). Zasada działania blokady jest banalna. Tłok tłumika idąc do góry podnosi poziom oleju o objętość popychacza. Z racji tego że olej jest nieściśliwy to zamkniecie drogi oleju przez zaworek w górnej części blokuje drogę tłoka tłumika w górę. Słowem nie działa >> brak szczelności w mechanizmie blokady skoku lub brak lub zbyt mała ilość oleju Kolor oleju ... zlej olej do słoika i odstaw na jakiś czas jak ci się wytrąci osad to szukaj miejsca gdzie części się wzajemnie piłują. Pozdrawiam Edytowane 6 Czerwca 2016 przez rzezniol Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.