Skocz do zawartości

[ustawienie]Problem z HS33


dayus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupilem hamulec na przód HS33 wersja zielona z pokretlem na klamce, rocznik 99.

Hamulec przy naciskaniu klamki jak jeszcze był nie zalozony nierowno dociskal tloczki.

Wycieków - brak.

 

Czy te nierowne wyciskanie tloczków to normalne zjawisko,czy raczej trzeba coś z nim zrobic, odpowietrzyc itp?

pozatym, by hamulec spotykał sie z obreczą, musiałem go lekko opuscic w dol i ustawic pod skosem z obrecza, poniewaz jak był prosto,to odleglosc była wieksza niż 2mm, które byly napisane w instrukcji.

Napisano

tak tloki moga sie wysuwac nierowno. nie stanowi to zadnego problemu dla dzialania tych hamulcow. wyreguluj tak by roznice byly mozliwie najmniejsze ale przesada nie jest konieczna.

Napisano

nie powinny byc bardzo krzywo bo wtedy krzywo zuzyja ci sie klocki.

minimalna krzywizna moze byc wskazana jesli hamulec piszczy (tak samo jak przy v-brake) ale bez przesady.

ustawienie cylindrow wzgledem obreczy odbywa sie przez przesuniecie cylindrow w obejmie - sa one zainstalowane w podobny sposob jak klocki do v-brake ktore sa na polkolistych podkladkach.

cylindry w magurze mozna ustawiac w roznych plaszczyznach - odkrecasz sruby czarnych obejm (czyli tych w ktorych osadzone sa cylindry) i ustawiasz. mozna je przesunac do przodu do tylu i ustawic rownoleglosc do obreczy. jesli masz z tym jakis problem poszukaj pomocy w sklepie rowerowym albo poszukaj manuali na necie. jesli masz instrukcje powinna byc tam fotograficzna instrukcja.

Napisano

Mam instrukcje obslugi, zamontowalem to tak jak w instrukcji obsługi i wychodzi na to,ze moje obrecze sa za waskie. A sa to DH19. Poprostu tłoczek,jest wysuniety na maksa w stronę obreczy a i tak jest luz pomiedzy obrecza a klockiem (klocki sa nowe), dlatego musialem ustawić je lekko pod skosem.

 

Pozatym... blokery EVO nie chca mi za bardzo sie zmiescic pomiedzy obejmą a podkowa widelca, zamaist nich musialem wlozyc zwykle nakretki, ale chyba dam grubsze podkladki na piwoty.

Napisano

ustawienie calych obejm do tlokow tez regulujesz!

mozna je przesunac ku srodkowi poprzez odpowiednie przekrecenie srebrnych elementow na ktorych opiera sie hamulec o rame i widelec. w momencie gdy skrecasz obejmy to elementy te zostaja wcisniete w gniazda ktore sa w czarnych obejmach (tak jak dociagniecie korby na kwadracie).

musisz rozkrecic obejmy cylidrow i ustawic odpowiednio te elementy (przypominaja litere L o ile pamietam)

najlepiej jesli zrobisz zdjecia jak to u ciebie wyglada.

Napisano
mozna je przesunac ku srodkowi poprzez odpowiednie przekrecenie srebrnych elementow na ktorych opiera sie hamulec o rame i widelec.

Piszesz o tym elemencie:

 

blokerjw3.jpg

 

??

Napisano

Co do nierownego dociskania tloczkow to mozna to rozwiazac trojnikiem. Nie wiem gdzie to mozna dostac i ile kosztuje ale mozesz popytac na jakims forum trialowym, tam polowa bikerow uzywa magur :rolleyes:

Napisano

Skoro to ten element, tzn.,ze obejmy z obustron moga byc ustawione nierownolegle do obreczy i siebie? Bo wtedy moge jakotako ustawić tłoczki,by byly blisko obreczy.

 

DH19 to jest moj szosowy komplet kol na Kontenderach, obrecz ma szerokosć: 24.6mm

 

A do XC mam Mavic X221(XM317), troche węzsze od DH19 :/

 

 

PS.: Jedna obejma mi sie uszkodziła(pękła) :/

Moge kupic z boosterem nowy komplet obejm.

 

Brać EVO czy EVO2? Które sa lepsze?

 

PS.2: Jaki rozmiar ma sruba od skrecania klamki na kierownicy w Magurach (hs33,race line)?

Napisano

Powiedzcie mi teraz,czemu te hamulce hamuja tak ssłabo...jest to wina klocków,czy ogolnie te Magury sa takie słabe? Klocki mam ustawione 1-2mm od obreczy, wciskam klamke na maxa i rower sie nei zatrzymuje z predkosci 10km/h. Moje SD7 nawet z badziewnymi klockami RWII duzo lepiej hamują.

 

Tak mam ustawione te hamulce:

hs33wn8.th.jpg

hs332co0.th.jpg

Napisano

booster na jednym ze zdjec jest chyba uszkodzony - ucho do zamocowania boostera jest chyba pekniete bo sruba jest wysunieta za krawedzi boostera?...

czemu slabo dzialaja? nie wiem. moje dzialaly bardzo dobrze choc byly nizszym modelem - hs 22.

te ktore kupiles sa troche sfatygowane. jak dla mnie nawet bardzo.

moze sa zapowietrzone. zeby cos na ten temat powiedziec musialbym je pomacac na zywo.

Napisano

Hmm...to by było to... :)

Znów je zakładać i odpowietrzac,az mi sie nie chce :/

Jak mi cos strzeli do łba to sprobuje...

Napisano

odpowietrzanie magur jest banalnie proste.

bedziesz tylko potrzebowal koncowke by wkrecic ją w otwor odpowietrznika albo cos zaimprowizowac z rozwiercaniem sruby z odpowiednim gwintem - bo samym wezykiem raczej sie nie da.

pytanko: po co kupiles tak wiekowa i zarznieta (tak wygladaja na zdjeciach) padline?....

Napisano

To,ze lakier jest obdrapany to wcale neiznaczy,ze jest zajechana. W tych hamulcach chodzi raczej o prace tłoczkow,a nie wyglad zewnętrzny. Po prostu nie wiedzialem,ze beda tak słabo hamowac, ale nie ciekna,tylko vy sie je przydało odpowietrzyc.

Napisano

Musze poszukac jakichs miekkich srubek,by je mozna bylo latwo przewiercic,albo cos co bedzie do tego równiez przydatne.

Napisano

W sklepie powiedziel mi,ze zamiast wiercic srubki mozna uzyc srubki od przerzutki do regulacji linki :)

 

Dzisiaj bylem z rowerem w serwisie odpowietrzyli mi hamulec i zalali nowym olejem, stary był tak brudny i gesty,ze masakra.

teraz Magurki chodza wysmienicie :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...