Skocz do zawartości

[szosa] Kross vento 3.0 - czy warto?

TTomix

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. W temacie sprzętu rowerowego jestem totalnie zielony. Na rowerze jeżdżę od zeszłego sezonu. Posiadam rower MTB, kross hexagon x7, z oponami terenowymi 2,10'. Jako że jeżdżę głównie po asfalcie to planuję kupić jakąś szosę za ok 3000 zł. Przeglądałem różne oferty i spodobał mi się kross vento 3.0 z 2015 r. jednak nie jestem w stanie w żaden sposób ocenić go pod względem technicznym oraz jak wypada na tle konkurencji. Więc mam do Was pytanie czy warto go kupić czy może lepiej zainwestować w coś innego?

Przy okazji chciałbym też spytać jakiej różnicy w osiągach mogę się spodziewać. Na moim MTB pod koniec zeszłego sezonu robiłem średnio 26 - 28 km/h przy trasach ok 60 km. Więc chciałbym się dowiedzieć jakiej z grubsza różnicy mogę się spodziewać i o ile łatwiejsza będzie jazda pod górkę i pod wiatr. (warto zaznaczyć że jeździłem na oponach terenowych które mają dość duże opory toczenia i są ciężkie).

Co do Vento 3.0 chciałbym się również dowiedzieć jak tam wygląda sprawa przełożeń. Hexagonem x7 przeważnie wzniesienia pokonywałem na biegu 3x7, sporadycznie 3x6 i nie wiem czy na ostrzejszych podjazdach nie będzie zbyt ciężko.

Ostatnim już punktem jest wybór rozmiaru ramy. Mam 175 cm wzrostu i mierząc nogę wyszło że ma ok 85 cm długości. Patrząc na tabele rozmiarów przy moim wzroście odpowiadająca długość nogi wynosi ok. 77 cm a wydaje mi się że mam raczej przeciętną budowę więc nie wiem czym może być spowodowana ta różnica. Więc zastanawiam się czy rama w rozmiarze M będzie ok.

Z góry dzięki za pomocy :)

Napisano

Jeśli ten:

http://www.kross.pl/pl/road/vento-3-0

To rozmiar S, 540 mm horyzontalnie będzie ok. 558 mm to byłoby za dużo.

Czy warto to kwestia ceny, 3499 to dużo jak na "Sorę", ale w cenie 2500-3000 zł to już warto się zastanowić.