Skocz do zawartości

[szosa] Kross vento 3.0 - czy warto?


TTomix

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. W temacie sprzętu rowerowego jestem totalnie zielony. Na rowerze jeżdżę od zeszłego sezonu. Posiadam rower MTB, kross hexagon x7, z oponami terenowymi 2,10'. Jako że jeżdżę głównie po asfalcie to planuję kupić jakąś szosę za ok 3000 zł. Przeglądałem różne oferty i spodobał mi się kross vento 3.0 z 2015 r. jednak nie jestem w stanie w żaden sposób ocenić go pod względem technicznym oraz jak wypada na tle konkurencji. Więc mam do Was pytanie czy warto go kupić czy może lepiej zainwestować w coś innego?

 

Przy okazji chciałbym też spytać jakiej różnicy w osiągach mogę się spodziewać. Na moim MTB pod koniec zeszłego sezonu robiłem średnio 26 - 28 km/h przy trasach ok 60 km. Więc chciałbym się dowiedzieć jakiej z grubsza różnicy mogę się spodziewać i o ile łatwiejsza będzie jazda pod górkę i pod wiatr. (warto zaznaczyć że jeździłem na oponach terenowych które mają dość duże opory toczenia i są ciężkie).

 

Co do Vento 3.0 chciałbym się również dowiedzieć jak tam wygląda sprawa przełożeń. Hexagonem x7 przeważnie wzniesienia pokonywałem na biegu 3x7, sporadycznie 3x6 i nie wiem czy na ostrzejszych podjazdach nie będzie zbyt ciężko.

 

Ostatnim już punktem jest wybór rozmiaru ramy. Mam 175 cm wzrostu i mierząc nogę wyszło że ma ok 85 cm długości. Patrząc na tabele rozmiarów przy moim wzroście odpowiadająca długość nogi wynosi ok. 77 cm a wydaje mi się że mam raczej przeciętną budowę więc nie wiem czym może być spowodowana ta różnica. Więc zastanawiam się czy rama w rozmiarze M będzie ok.

 

Z góry dzięki za pomocy :)

 

 

Napisano

Jeśli ten:

http://www.kross.pl/pl/road/vento-3-0

 

To rozmiar S, 540 mm horyzontalnie będzie ok. 558 mm to byłoby za dużo.

 

Czy warto to kwestia ceny, 3499 to dużo jak na "Sorę", ale w cenie 2500-3000 zł to już warto się zastanowić.

 

Poczytaj ostatnie 15-20 tematów, tam masz propozycje rowerów obecnie sprzedawanych za 2000-4000 zł prezentujących dobry stosunek cena/jakość.

Napisano

Byłem przekonany że M będzie ok, dzięki za sprostowanie moich zamiarów :) Co do ceny to wersję z 2015 r można za 2900 zł znaleźć, dodając do tego fakt że bardzo mi się podoba to chyba zostanę przy nim :)

Napisano

M-ka może być dobra. Trzeba się przymierzyć. Lansowanie maleńkich ram dla ludzi oo średnim wzroście nie zawsze się sprawdza. Dochodzi czasem do takich absurdów, gdzie dla wzrostu 180-190 cm proponuje się ramę wielkości S. Co ciekawe, kalkulator na stronie Merida international dla mojego wzrostu proponuje rozmiar szosowej ramy 55-57 cm, natomiast Merida Polska chciała mnie upchnąć na 52 cm. Sam przymierzając wybrałem M/L 54 cm (56 długości)i jest idealnie (dla wzrostu 176 i 85-86 nogi). Długość 545 była ciut za mała.

Napisano

Ja mam 180 cm, noga 82. Eddy fit rama 532-538 mm horyzont, French fit 542-548 mm. Mam ramę 540 mm, most 10 cm (może być i 11 cm, ale nie chce), średniej długości kiere  (87 mm reach) i krótkie/średnie klamkomanetki, więcej nie chce. Nikt tu nie lansuje krótkich ram, tylko prawidłowe ;)

 

Przymiarka to najlepszy wyznacznik. 540 mm nie może być za krótka na 175 cm. Kross i tak pomylił oznaczenia, ta S-ka to typowa M-ka, M-ka to idealna M/L-ka, a L-ka to typowa L-ka.

 

Ciekawy jestem co powie kalkulator w Twoim wypadku.

Napisano

Tak, bez przymiarki lepiej nie kupować. 175 cm może wypaść pomiędzy rozmiarami, zresztą istotna jest również długość rąk i kiery. Zakładam, że mostek będzie odpowiednio dobrany do wielkości ramy 90 lub 100 mm.

Napisano

Ostatnio miałem podobny dylemat z wyborem  pierwszej szosy. Również  brałem pod uwagę Krossa Vento 3.0 jednakże sprzedawcy stacjonarni nie posiadają tego na stanie.  Mój wybór padł na Bulls Harrier 1 2016r .

 

Napisano

 Na moim MTB pod koniec zeszłego sezonu robiłem średnio 26 - 28 km/h przy trasach ok 60 km. Więc chciałbym się dowiedzieć jakiej z grubsza różnicy mogę się spodziewać i o ile łatwiejsza będzie jazda pod górkę i pod wiatr. (warto zaznaczyć że jeździłem na oponach terenowych które mają dość duże opory toczenia i są ciężkie).

 

Hexagonem x7 przeważnie wzniesienia pokonywałem na biegu 3x7, sporadycznie 3x6 i nie wiem czy na ostrzejszych podjazdach nie będzie zbyt ciężko.

 

 

Pod górę 3x7? Pudzian czy co?

Napisano

Ramię i tułów masz po 5 cm dłuższe ode mnie, a jesteś niższy tez o tyle, no ale jak przyjąć, że dobrze pomierzone to rama ma być 57-58 cm horyzontalnie. 

 

Wychodzi na to, że L-ka będzie idealna, dla mnie to jakaś abstrakcja, ale matematyka nie kłamie.

Napisano

beztytuueezke.png

 

Poprawiłem kilka wyników bo rzeczywiście źle odczytałem miarę, ale i tak wychodzi coś za duża ta rama... cały czas wydaje mi się że noga wychodzi za długa, ale raczej mierzę dobrze (od ziemi do "łączenia nóg")

Napisano

Problem w tym że na tych filmikach nie jest dokładnie pokazane dokąd dokładnie to mierzyć. Patrząc np. na Thigh nie wiem czy mierzyć to do pleców czy do końcówki uda

Napisano

Czyli tak jak myślałem M :) A może ktoś coś jeszcze powiedzieć na temat osiągów? :)

 

Z tego co zauważyłem w wersji z 2016 S ma 20', natomiast z 2015 już 19' więc będzie pewnie trochę mniejsza jak ta S na stronie krossa :)

Napisano

Chciałbym zapytać jeszcze, czy warto dołożyć te 500 zł do Tiagry? Czy poza możliwością dalszej rozbudowy odczuję jakąś różnice?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...