radzix Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Witajcie, po okresie stagnacji postanowiłem się wziąć za siebie, i zakupiłem wczoraj ten model http://www.diamondback.pl/rower/86 , zapłaciłem za niego 2200 zł, więc chyba całkiem nieźle, bynajmniej nie widziałem w tej cenie nic z podobnym osprzętem. Rower robi wrażenie, rama całkiem ciekawa, kierownica BARDZO szeroka , super się jeździ, choć jeszcze w las się nie udawałem nim. Ważę 120 kg, mam 186 cm wzrostu, gabarytowo najbardziej mi leży rama w rozmiarze 20, choć na wheelerze 1900zx 21,5 cala mojego ojca też czuje się dobrze. Już słyszałem o ym amortyzatorze, i niezbyt dobych hamulcach, liczę się z możliwością inwestycji. Czas pokaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 No hamulce rzeczywiście nie najlepsze. Warto zainwestować w Deore lub trochę droższe SLX. Co do amorka to to co masz to uginacz a nie prawdziwy amortyzator Też warto zainwestować ale może najpierw zakatuj to co masz. No i nie obraź się ale 120 kg to trochę dużo - wielu producentów amortyzatorów zaleca max wagę 90-95kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzix Napisano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Moja waga jest jednym z dwóch powodów zakupu roweru, niedawno stukneło mi 10 lat odkąd odstawiłem całkowicie kolarstwo, do tego czasu robiłem dziennie po 100 km, zapotrzebowanie mięśni na energię pozostało, a ruch ograniczyłem do minimum Co do dopuszczalnej masy rowerzysty, to poprzednio miałem wheelera pro29 http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/2190/Wheeler.Pro%2029/ , doczepiłem fotelik dziecięcy i okazjonalnie jeździłem, zrobiłem może 2-3 tys km i nic poza pedałami się nie zepsuło,a ważyłem jeszcze więcej, także się nie martwie, ale oczywiście liczę się z potrzebą inwestycji w podzespoły. Cały czas zastanawiam się nad tym napędem, 2x10 czy to nie będzie gorsze od np 3x9? Tak samo marka, nie znam jej zupełnie, mam nadzieje że nie chybiłem z inwestycją, bo generalnie kierowałem się jak najlepszym osprzętem w pieniądzach jakie posiadałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 To prawda że te dopuszczalne limity są trochę zaniżane i że dana część może znieść więcej Co do marki nie miałem do czynienia ale nie jest to na pewno jakaś lipa bo nazwa marki obiła mi się o uszy raczej dobrym wydźwiękiem A co do napędu to uważam że 2x10 jest zdecydowanie lepszy od 3x9 chociażby dlatego że w tym drugim wiele biegów się powtarza i trzeba więcej kneflować manetkami żeby znaleźć odpowiedni bieg. 2x10 jest też lżejszy (niby niewiele ale zawsze coś ) i bardziej elastyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzix Napisano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 No cóż, pozostaje testować i powoli zwiększać obciążenie, po takim czasie absencji od sportu może być ciężko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzix Napisano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Witajcie ponownie, rozważając zakup hamulców , to czy taki zestaw będzie ok ? Przód https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-tarczowe-hydrauliczne/p,hamulec-tarczowy-deore-xt-br-m785-shimano,45950.html Tył https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-tarczowe-hydrauliczne/p,hamulec-tarczowy-deore-br-m615-czarny-shimano,244094.html czy np lepiej wziąć komplet takich https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-tarczowe-hydrauliczne/p,hydrauliczny-hamulec-tarczowy-slx-br-m675-shimano,49455.html do tego tarcza w jakim rozmiarze? Coś jeszcze potrzebne do tego by zestaw był kompletny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Jak już brać to bierz w komplecie SLX. Różnica z XT praktycznie żadna a jakoś tak lepiej wygląda jak masz z jednej grupy a nie pomieszane Tarcze bierz 160 mm przód/tył. Teoretycznie pod twoją wagę lepiej by było 180 mm na przód ale wtedy ten XCT by za szybko złapał luzy ale 160tki na pewno elegancko ogarną temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzix Napisano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Witam. Musze się pochwalić, waga już -10 , rower sprawuje się wyśmienicie, bardzo wygodny, rewelacyjnie przyspiesza, prędkości jakie osiągam na tych przełożeniach to 35 maks, starczy. Bardzo dobra geometria jak dla mnie nawet na stromych zjazdach nie mam wrażenia że przelece przez kierownicę. Hamulce jak na razie dają radę, rower już przetestowany w ciężkich warunkach ulewnego deszczu i wielkiej piaskownicy, sprawdził się bez zarzutu , choć dziś żałuję że nie dołożyłem parę groszy i nie kupiłem wersji 2. Jednak ten armor dosyć szybko się poddaje i dobijam go dosyć szybko. Poczekam aż się zużyję i wymienię na coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 18 Września 2016 Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Też żałuje, że nie dołożyłem te parę stówek bo rower naprawdę extra. Myślę, że w przyszłym roku wymienię ale na wersję 3.0 ew. Myers. Ja na tych przełożeniach na płaskim 42 wyciągam a max jaki był to 48 ale chwilowy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.