hanus Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Witam, dzisiaj zauważyłem, że mam minimalny luz na tylnym kole. Jako, że nigdy nie miałem takiej piasty nie bardzo wiem jak wyeliminować ten luz. A wygląda to tak: W "zwykłym" kole z wolnobiegiem luzuję śruby kontrujace i działamy, a tutaj? Bo nie widzę takich śrub. Może głupie, banalne, ale zgłupiałem :-D @edit Czy po prostu skręcić te śruby co widać? Moto
emremigiusz Napisano 1 Czerwca 2016 Napisano 1 Czerwca 2016 Skręcenie tych nakrętek może zlikwidować luz.Jednak dobrze by zdjąć kasetę i sprawdzić jak jest skontrowana nakrętka z konusem. Inna sprawa.Czy z tym luzem piasta jeździła? Bo jeśli tak to przydało by się zobaczyć stan konusów. Piasta ma biegi w środku?
Ychu Napisano 1 Czerwca 2016 Napisano 1 Czerwca 2016 Piasta ma biegi w środku? Widoczna jest kaseta , więc biegi na zewnątrz. "zwykłym" kole z wolnobiegiem luzuję śruby kontrujace i działamy, a tutaj? Bo nie widzę takich śrub. Może głupie, banalne, ale zgłupiałem :-D To są właśnie te śruby , tylko inaczej wyglądają Do piasty warto zajrzeć raz na rok , przesmarować i wyczyścić. Niestety w piastach na kulkach trzeba co jakiś czas sprawdzać luz bo inaczej można ją zniszczyć.
hanus Napisano 1 Czerwca 2016 Autor Napisano 1 Czerwca 2016 Tak piasta ma 3 biegi a środku. Ile tak jeździłem to nie wiem, ale ten luz jest naprawdę minimalny wyczuwalny jedynie przy silniejszym ruszaniu kołem. Przy normalnym lekkim targaniu kołem na boki niewyczuwalny. A tak w ogóle, to jakim smarem i jak go zaaplikować do tej piasty bez jej rozbierania, bo na jakimkolwiek przełożeniu nie czuje żadnego luzu, lekkiego szarpania. Przez wyciągnięcie tego 'pręta' i wyłączyć smar tą dziurą? Moto
Hetman Napisano 1 Czerwca 2016 Napisano 1 Czerwca 2016 Czyli to hybryda. Zdejmij kasetę dla wygody ale do takich piast standardowo jest podejście od lewej strony. Spróbuj zdjąć gumową osłonę, powinieneś mieć tam drugą nakrętkę. Daj zdjęcia do potwierdzenia i zobaczymy co dalej.
hanus Napisano 1 Czerwca 2016 Autor Napisano 1 Czerwca 2016 Szczerze mówiąc to za cholere nie mogę zdjąć tego czegoś z 2 zdjęcia... :-/ A nie chcę czegoś uszkodzić, bo i tak teraz ją nieco naruszyłem. A jak by wyglądała sprawa jakbym chciał wyciągnąć ośke? Co by było z przełożeniami w piaście? Bo teraz tak patrzę, to chyba jest krzywa :-( Moto
emremigiusz Napisano 1 Czerwca 2016 Napisano 1 Czerwca 2016 Tak jak napisał Hetman,zacznij od lewej strony.Ale kasete też lepiej zdjąć. Wymontować ośkę to nie jest takie proste,z lewej wykręcasz nakrętke i konusa i cały mechanizm powinien być wolny,a jak ośka krzywa to nie mały problem,kupno jej graniczy z cudem,będzie kosztować tyle co cała piasta.Leiej poszukać drugiej takiej piasty i zamienić bebechy,a to co zostanie zostawić na podmiane.Dla orientacji,nowa taka piasta kosztuje 250 zł. Używaną kupisz za stówe.Ja kupiłem za 15 zł sprawną.
Hetman Napisano 1 Czerwca 2016 Napisano 1 Czerwca 2016 Zastanawiam się, czy tu się jednak nie dobierasz od strony bębenka, w końcu to hybryda... Zrób zdjęcia po zdjęciu (ekhem) kasety.
hanus Napisano 2 Czerwca 2016 Autor Napisano 2 Czerwca 2016 W weekend dopiero, bo teraz niestety nie mam za dużo czasu, bo nie ta zmiana w pracy. Moto
hanus Napisano 3 Czerwca 2016 Autor Napisano 3 Czerwca 2016 Od strony kasety tak to wygląda A tak po zdjęciu tego plastiku z drugiej strony Tylko wygląda, że ośka jest minimalnie krzywa... Teraz zniweluje tylko ten luz i trzeba będzie szukać osi, albo zmienić całą piastę. A luz jest wyczuwalny od strony kasety i tylko w jednym miejscu, jak lekko przekręcić oś to już jest nie wyczuwalny Zna ktoś stronę, poradnik jak rozłożyć i złożyć taką piastę? Moto
emremigiusz Napisano 3 Czerwca 2016 Napisano 3 Czerwca 2016 Widzę że ma ona wieloklin hamulca rolkowego.Mało jest takich piast Nexusa,więcej jest Srama,to się nazywa Dualdrive. Od lewej się zaczyna rozbieranie tego,i to na sto procent. Zdjąłeś osłonę tego wieloklinu,i nakrętkę od trzymania hamulca. Teraz została nakrętka od trzymania hamulca w centralnym punkcie,a za nią jest konus,je wykręcasz i środek wyłazi z prawej strony.
hanus Napisano 3 Czerwca 2016 Autor Napisano 3 Czerwca 2016 Rozumiem, tylko teraz jak się do tego dobiorę to chciałbym to złożyć, tak żeby działało jak teraz, czyli idealnie. Jest w sieci jakiś poradnik dla tej piasty co po kolei i jak będzie to trzeba złożyć / rozłożyć? Nigdy nie miałem takiej piasty, ale rowery rozbierałem na części pierwsze. Więc z jakimś poradnikiem na pewno sobie poradzę. Ale i tak chyba najpierw będę musiał upolować części / piastę na części. Ewentualnie rozebrać i zobaczyć jak ta ośka wygląda po wyciągnięciu Moto
emremigiusz Napisano 3 Czerwca 2016 Napisano 3 Czerwca 2016 Na razie tylko zajrzyj do środka,i nic więcej, skoro nie masz części.
hanus Napisano 3 Czerwca 2016 Autor Napisano 3 Czerwca 2016 Czyli mogę po prostu rozkręcić i wyciągnąć i żaden mechanizm się nie przestawi? Moto
hanus Napisano 3 Czerwca 2016 Autor Napisano 3 Czerwca 2016 Rozumiem, dzięki za podpowiedzi ;-) Na razie rower jest mi potrzebny, ale jak będę miał czas to zobaczę jak to wygląda i się odezwę. Jeszcze raz dzięki Moto
emremigiusz Napisano 3 Czerwca 2016 Napisano 3 Czerwca 2016 Na YT jest taki facet Valerij Novikow,on dodał parę filmów jak się rozbiera piasty planetarne,różne wersje,bardzo przystępnie to pokazuje,strona velobig.ru ,chyba on ją prowadzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.