Skocz do zawartości

[piasta nexave/nexus] Jak wyeliminować minimalny luz na kole


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj zauważyłem, że mam minimalny luz na tylnym kole. Jako, że nigdy nie miałem takiej piasty nie bardzo wiem jak wyeliminować ten luz.

A wygląda to tak:

7d20d466d4bc788a9ccb0fc95705eb85.jpg

 

 

60ca074ed951f61eedeb727a24f64060.jpg

 

W "zwykłym" kole z wolnobiegiem luzuję śruby kontrujace i działamy, a tutaj? Bo nie widzę takich śrub.

Może głupie, banalne, ale zgłupiałem :-D

 

 

@edit

Czy po prostu skręcić te śruby co widać?

 

Moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skręcenie tych nakrętek może zlikwidować luz.Jednak dobrze by zdjąć kasetę i sprawdzić jak jest skontrowana nakrętka z konusem. Inna sprawa.Czy z tym luzem piasta jeździła?

Bo jeśli tak to przydało by się zobaczyć stan konusów.

Piasta ma biegi w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Piasta ma biegi w środku?

Widoczna jest kaseta , więc biegi na zewnątrz.

 

 

 

"zwykłym" kole z wolnobiegiem luzuję śruby kontrujace i działamy, a tutaj? Bo nie widzę takich śrub. Może głupie, banalne, ale zgłupiałem :-D

To są właśnie te śruby , tylko inaczej wyglądają ;)

 

Do piasty warto zajrzeć raz na rok , przesmarować i wyczyścić. Niestety w piastach na kulkach trzeba co jakiś czas sprawdzać luz bo inaczej można ją zniszczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak piasta ma 3 biegi a środku.

 

Ile tak jeździłem to nie wiem, ale ten luz jest naprawdę minimalny wyczuwalny jedynie przy silniejszym ruszaniu kołem. Przy normalnym lekkim targaniu kołem na boki niewyczuwalny.

 

A tak w ogóle, to jakim smarem i jak go zaaplikować do tej piasty bez jej rozbierania, bo na jakimkolwiek przełożeniu nie czuje żadnego luzu, lekkiego szarpania. Przez wyciągnięcie tego 'pręta' i wyłączyć smar tą dziurą?

 

 

Moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to za cholere nie mogę zdjąć tego czegoś z 2 zdjęcia... :-/ A nie chcę czegoś uszkodzić, bo i tak teraz ją nieco naruszyłem.

 

A jak by wyglądała sprawa jakbym chciał wyciągnąć ośke? Co by było z przełożeniami w piaście? Bo teraz tak patrzę, to chyba jest krzywa :-(

 

 

 

Moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Hetman,zacznij od lewej strony.Ale kasete też lepiej zdjąć. Wymontować ośkę to nie jest takie proste,z lewej wykręcasz nakrętke i konusa i cały mechanizm powinien być wolny,a jak ośka krzywa to nie mały problem,kupno jej graniczy z cudem,będzie kosztować tyle co cała piasta.Leiej poszukać drugiej takiej piasty i zamienić bebechy,a to co zostanie zostawić na podmiane.Dla orientacji,nowa taka piasta kosztuje 250 zł. Używaną kupisz za stówe.Ja kupiłem za 15 zł :)

sprawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony kasety tak to wygląda

 

68f3900d5b3097e89030223e09e9da20.jpg

 

A tak po zdjęciu tego plastiku z drugiej strony

 

6c0d9b32281199f54569fc1d841f9a20.jpg

 

Tylko wygląda, że ośka jest minimalnie krzywa... Teraz zniweluje tylko ten luz i trzeba będzie szukać osi, albo zmienić całą piastę.

A luz jest wyczuwalny od strony kasety i tylko w jednym miejscu, jak lekko przekręcić oś to już jest nie wyczuwalny

 

Zna ktoś stronę, poradnik jak rozłożyć i złożyć taką piastę?

 

Moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że ma ona wieloklin hamulca rolkowego.Mało jest takich piast Nexusa,więcej jest Srama,to się nazywa Dualdrive. Od lewej się zaczyna rozbieranie tego,i to na sto procent. Zdjąłeś osłonę tego wieloklinu,i nakrętkę od trzymania hamulca. Teraz została nakrętka od trzymania hamulca w centralnym punkcie,a za nią jest konus,je wykręcasz i środek wyłazi z prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, tylko teraz jak się do tego dobiorę to chciałbym to złożyć, tak żeby działało jak teraz, czyli idealnie. Jest w sieci jakiś poradnik dla tej piasty co po kolei i jak będzie to trzeba złożyć / rozłożyć?

Nigdy nie miałem takiej piasty, ale rowery rozbierałem na części pierwsze. Więc z jakimś poradnikiem na pewno sobie poradzę.

 

Ale i tak chyba najpierw będę musiał upolować części / piastę na części.

Ewentualnie rozebrać i zobaczyć jak ta ośka wygląda po wyciągnięciu

 

Moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...