Skocz do zawartości

[piasta nexave/nexus] Jak wyeliminować minimalny luz na kole


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, dzisiaj zauważyłem, że mam minimalny luz na tylnym kole. Jako, że nigdy nie miałem takiej piasty nie bardzo wiem jak wyeliminować ten luz.

A wygląda to tak:

7d20d466d4bc788a9ccb0fc95705eb85.jpg

 

 

60ca074ed951f61eedeb727a24f64060.jpg

 

W "zwykłym" kole z wolnobiegiem luzuję śruby kontrujace i działamy, a tutaj? Bo nie widzę takich śrub.

Może głupie, banalne, ale zgłupiałem :-D

 

 

@edit

Czy po prostu skręcić te śruby co widać?

 

Moto

Napisano

Skręcenie tych nakrętek może zlikwidować luz.Jednak dobrze by zdjąć kasetę i sprawdzić jak jest skontrowana nakrętka z konusem. Inna sprawa.Czy z tym luzem piasta jeździła?

Bo jeśli tak to przydało by się zobaczyć stan konusów.

Piasta ma biegi w środku?

Napisano

 

 

Piasta ma biegi w środku?

Widoczna jest kaseta , więc biegi na zewnątrz.

 

 

 

"zwykłym" kole z wolnobiegiem luzuję śruby kontrujace i działamy, a tutaj? Bo nie widzę takich śrub. Może głupie, banalne, ale zgłupiałem :-D

To są właśnie te śruby , tylko inaczej wyglądają ;)

 

Do piasty warto zajrzeć raz na rok , przesmarować i wyczyścić. Niestety w piastach na kulkach trzeba co jakiś czas sprawdzać luz bo inaczej można ją zniszczyć. 

Napisano

Tak piasta ma 3 biegi a środku.

 

Ile tak jeździłem to nie wiem, ale ten luz jest naprawdę minimalny wyczuwalny jedynie przy silniejszym ruszaniu kołem. Przy normalnym lekkim targaniu kołem na boki niewyczuwalny.

 

A tak w ogóle, to jakim smarem i jak go zaaplikować do tej piasty bez jej rozbierania, bo na jakimkolwiek przełożeniu nie czuje żadnego luzu, lekkiego szarpania. Przez wyciągnięcie tego 'pręta' i wyłączyć smar tą dziurą?

 

 

Moto

Napisano

Czyli to hybryda.

Zdejmij kasetę dla wygody ale do takich piast standardowo jest podejście od lewej strony. Spróbuj zdjąć gumową osłonę, powinieneś mieć tam drugą nakrętkę. 

Daj zdjęcia do potwierdzenia i zobaczymy co dalej.

Napisano

Szczerze mówiąc to za cholere nie mogę zdjąć tego czegoś z 2 zdjęcia... :-/ A nie chcę czegoś uszkodzić, bo i tak teraz ją nieco naruszyłem.

 

A jak by wyglądała sprawa jakbym chciał wyciągnąć ośke? Co by było z przełożeniami w piaście? Bo teraz tak patrzę, to chyba jest krzywa :-(

 

 

 

Moto

Napisano

Tak jak napisał Hetman,zacznij od lewej strony.Ale kasete też lepiej zdjąć. Wymontować ośkę to nie jest takie proste,z lewej wykręcasz nakrętke i konusa i cały mechanizm powinien być wolny,a jak ośka krzywa to nie mały problem,kupno jej graniczy z cudem,będzie kosztować tyle co cała piasta.Leiej poszukać drugiej takiej piasty i zamienić bebechy,a to co zostanie zostawić na podmiane.Dla orientacji,nowa taka piasta kosztuje 250 zł. Używaną kupisz za stówe.Ja kupiłem za 15 zł :)

sprawną.

Napisano

Zastanawiam się, czy tu się jednak nie dobierasz od strony bębenka, w końcu to hybryda... Zrób zdjęcia po zdjęciu (ekhem) kasety.

Napisano

Od strony kasety tak to wygląda

 

68f3900d5b3097e89030223e09e9da20.jpg

 

A tak po zdjęciu tego plastiku z drugiej strony

 

6c0d9b32281199f54569fc1d841f9a20.jpg

 

Tylko wygląda, że ośka jest minimalnie krzywa... Teraz zniweluje tylko ten luz i trzeba będzie szukać osi, albo zmienić całą piastę.

A luz jest wyczuwalny od strony kasety i tylko w jednym miejscu, jak lekko przekręcić oś to już jest nie wyczuwalny

 

Zna ktoś stronę, poradnik jak rozłożyć i złożyć taką piastę?

 

Moto

Napisano

Widzę że ma ona wieloklin hamulca rolkowego.Mało jest takich piast Nexusa,więcej jest Srama,to się nazywa Dualdrive. Od lewej się zaczyna rozbieranie tego,i to na sto procent. Zdjąłeś osłonę tego wieloklinu,i nakrętkę od trzymania hamulca. Teraz została nakrętka od trzymania hamulca w centralnym punkcie,a za nią jest konus,je wykręcasz i środek wyłazi z prawej strony.

Napisano

Rozumiem, tylko teraz jak się do tego dobiorę to chciałbym to złożyć, tak żeby działało jak teraz, czyli idealnie. Jest w sieci jakiś poradnik dla tej piasty co po kolei i jak będzie to trzeba złożyć / rozłożyć?

Nigdy nie miałem takiej piasty, ale rowery rozbierałem na części pierwsze. Więc z jakimś poradnikiem na pewno sobie poradzę.

 

Ale i tak chyba najpierw będę musiał upolować części / piastę na części.

Ewentualnie rozebrać i zobaczyć jak ta ośka wygląda po wyciągnięciu

 

Moto

Napisano

Rozumiem, dzięki za podpowiedzi ;-) Na razie rower jest mi potrzebny, ale jak będę miał czas to zobaczę jak to wygląda i się odezwę.

Jeszcze raz dzięki

 

Moto

Napisano

Na YT jest taki facet Valerij Novikow,on dodał parę filmów jak się rozbiera piasty planetarne,różne wersje,bardzo przystępnie to pokazuje,strona velobig.ru ,chyba on ją prowadzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...