Skocz do zawartości

[amortyzator] RST F1RST 2015 Platinium czy SR Suntour Raidon XC RL-R 2016


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

 

Proszę Was o pomoc w wyborze amortyzatora. Moja waga to 87kg rower Merida Matts 40D 20" aktualnie jest tam RST Gila, która kończy swój żywot.

Hamulec przedni jest hydrauliczny z tarczą 180mm

Amortyzator jaki chcę kupić to jeden z tytułu tematu i tylko te wchodzą w grę, cena jest ta sama więc proszę o pomoc w zakupie i opnie dlaczego wybrać akurat ten.

Średnio robię 4-5tyś km rocznie z czego 85% to las (wertepy, kamienie itp) a reszta asfalt i bruk.

Poniżej linki ze sklepów:

http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/raidon/26-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-26-bialy-2016/195

 

http://allegro.pl/amortyzator-26-rst-1-1-8-platinum-wyprzedaz-30-i5802028245.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory jeździłem na jakimś starym zoomie następnie suntour m3000a, rst 281r, rst gila, RS dart (ten dart siedzi w drugim rowerze i jest ok, stary author) i chciałbym w końcu coś na powietrze... Gile smaruje brunox'em przed każdym wyjazdem i jest dużo gorzej niż na starym RS Dart a dużo ludzi właśnie polecało tego RST bo niby normalna cena to 1100zł a na portalu allegro można go za 700zł kupić więc uznałem to za ogromną promocję i zarazem okazję. gtb jeśli możesz napisz jakie są różnice w terenie między tymi dwoma amorami, który lepiej pochłania nierówności i więcej wytrzyma.

Czekam też na wypowiedzi innych forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gile smaruje brunox'em przed każdym wyjazdem
 Brunox nie służy do smarowania golenie tylko do ich czyszczenia. Nie należy psikać bezpośrednio na golenie. Jeśli chcesz go używać to psikaj na szmatkę i przecieraj golenie. 

 

Miałem Rst First- nie polecam po około pół roku padł tłumik...

Bierz Raidona lub jeśli możesz dopłacić to Epixona/Epicona 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bierz Raidona lub jeśli możesz dopłacić to Epixona/Epicona 

Niestety cena zaporowa to 700-750zł... początkowo chciałem XCR ale wyczytałem kilka negatywnych opinii dlatego jestem w stanie wydać tą stówę więcej.

 

 

 

Brunox nie służy do smarowania golenie tylko do ich czyszczenia. Nie należy psikać bezpośrednio na golenie. Jeśli chcesz go używać to psikaj na szmatkę i przecieraj golenie. 

Smaruję wg instrukcji czyli psikam na goleń a następnie przecieram szmatką i znowu psikam a później uginam amor i to co zostanie przecieram tą samą szmatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety cena zaporowa to 700-750zł...

To bierz Raidona 

 

 

początkowo chciałem XCR

Xcr od 2015 są już znacznie lepsze niż te starsze. Mają teflonowe ślizgi i sprężynę powietrzną.

 

 

Smaruję wg instrukcji czyli psikam na goleń a następnie przecieram szmatką i znowu psikam a później uginam amor i to co zostanie przecieram tą samą szmatką.

Ciekawe jak wygląda pod uszczelkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem jaki efekt miałby być uzyskany przy przetarciu goleni za pomocą nasączonej szmatki.

Dajesz minimalną ilość na uszczelkę, odczekujesz 30 sekund, uginasz amortyzator i zbierasz brud z goleni. Tak się robiło i robi od 15 lat, jakieś nowości w temacie?

Golenie oczywiście trzeba czyścić z kurzu, a z Brunoxem nie przesadzać. W normalnych warunkach nie ma potrzeby go używać po każdej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z najnowszym Raidonem nie miałem styczności "na żywo" , ale konstrukcyjnie bazuje na starej wersji Epicona . Co do Firsta to odradzam , jedyny plus dla niego to waga i na tym się kończą zalety. Znajomy parę lat temu miał takiego i chodził bardzo przyzwoicie póki był nowy (sam się nad nim zastawiałem) , potem zaczął się kaszanić (jeszcze w czasie gwarancji) , a to tłumik , a to blokada , a to ubytek ciśnienia - finalnie dość szybko zmienił właściciela. Pamiętam , że był dość wiotki (czuć było to przy moich 65kg) a sam jeżdziłem wtedy na Manitou Black też z 30mm goleniami który był zdecydowanie sztywniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

konstrukcyjnie bazuje na starej wersji Epicona

Tego nie wiedziałem i jest to dla mnie bardzo cenna uwaga. Poczekam do jutra może ktoś jeszcze się wypowie a jak nie to zamawiam Raidona 

 

 

 

potem zaczął się kaszanić (jeszcze w czasie gwarancji) , a to tłumik , a to blokada , a to ubytek ciśnienia

Takich niespodzianek wolałbym uniknąć... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając od Brunoxa, to teoretycznie niby się paryska na rury goleniowe a potem niby wycieraczki szmatką. TO JEST BZDURA CO PISZĄ. Już od lat siedzę w amorkach i wiem jak te preparaty oddziałują na amorek. Co z tego że z zewnątrz go wyczyscisz i będzie super jak wewnątrz to przez te bezpośrednie psikanie to robi się same bagno i zbiera się tam sam płynny brud co potem od środka niszczy żywotność każdego amorka. Według mnie to psiknac najpierw na szmatką a potem wytrzeć rury goleniowe.

Co do wyboru amorka to mówiąc szczerze zajmuje się tylko i wylacznie Suntourem bo przynajmniej mam szybki dostęp do wszystkich części zamiennych. Dystrybucja RST jest tu w Gliwicach. 3km odemnie, lecz nie chce z tą firmą współpracować ze względu tego że już gorzej jest u nich z serwisem oraz z częściami. W ramach gwarancji to wymieniają czesci lecz czasami z miesiąc trzeba czekać na amorek. A po gwarancji???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

BIerz EPIXONA nowego od Activia. Jest to najlepszy stosunek jakości do ceny. Warto dopłacić. Długo Ci posłuzy

Niestety więcej niż podałem nie uzbieram... miałem się zmieścić w 600zł ale po przeczytaniu opinie wyskrobałem tę stówkę jeszcze. 

Natomiast pomiędzy EPIXONA a RAIDONE jest już prawie 300zł różnicy...

 

 

 

Poniżej krótkie informacje Raidon - XCR   Raidon - Aluminiowe i anadowane na złoty kolor rury goleniowe - Aluminiowa rura sterowa - Waga poniżej 2kg     XCR - Stalowe chromowane rury goleniowe - Stalowa rura sterowa - Waga ok 2,5kg

z racji tego, że większość poleciła mi tego Radiona a nie F1RST'a jutro zamówię go sobie u Ciebie.

Jaki jest czas oczekiwania? I czy na miejscu jak podjadę sobie do Ciebie to będziesz w stanie dociąć mi rurę sterową? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu popularności Brunoksa u posiadaczy prostych uginaczy, to IMHO Piotr ma dużo racji w tym co napisał. Po tym jak toto przedostanie się przez uszczelki to rozrzedza smar wewnątrz co pozornie daje wrażenie płynniejszej pracy widła przez jakiś czas po aplikacji, a co z tego że przy okazji spływa to do środka razem z brudem... A skoro „lepiej działa” to jest psikane za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...