Skocz do zawartości

[koła] DT Swiss 420 SL, serwisować czy kupić nowe?


jajacek65

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mój syn, 12 latek, waga 50 kg, ściga się w MTB na rowerze Spec Stumpjumper 2010 Comp:

http://bikereviews.com/mountain-bikes/specialized/2010-specialized/specialized-stumpjumper-comp-mountain-bike/

 

Kupiłem rower używany, dosyć wyeksploatowany. W komplecie były firmowe koła DT Swiss 420 SL, 26 cali, robione w wersji OEM dla Speca, takie:

https://www.ukcyclecentre.co.uk/product/dt-swiss-420sl-specialized-stout-9mm-quick-release-26-wheelset/

Koła są dosyć mocno zużyte. Piasty są zajechane, koła słabo się kręcą.

 

Pytanie brzmi czy jest sens je serwisować tudzież przepleść czy nie zawracać sobie głowy i kupić jakieś inne niedrogie? Pytanie ewentualnie jakie? Nie sądzę żeby ten rower i koła posłużyły synowi długo bo szybko rośnie i pewnie niedługo będzie chciał/musiał przejść na 29 cali. Ma 167 wzrostu. Więc być może nie ma sensu wpędzać się w koszty.

Napisano

Niestety kompletnie się nie znam na serwisowaniu piast. A jakiego to rzędu może być koszt? Ma na myśli części zamienne plus pracę serwisanta?

  • Mod Team
Napisano

IMO lepszym rozwiązaniem będzie zakup nowych kół, choćby  Mavic Crossride.

Sam fakt,że DT sygnuje te koła swoja marką nic nie znaczy.

Napisano

Nie wiem ile jest łożysk z tyłu, ale załóżmy że 4szt + 2szt w przednim. Dobre łożyska kosztują ok. 15zł/szt czyli x6 to ok. 100zł. Do tego robocizna, ale ile za nią? Ze 30zł trzeba chyba na pewno liczyć, a może i trochę więcej, bo to jednak na dwa koła. No ale po tym zabiegu koła powinny kręcić się jak nowe o ile nic innego nie jest uszkodzone. Warto też przy okazji poprosić o wycentrowanie, bo znając życie coś tam pewnie biją. Centrowanie to ok. 15/25zł/koło

 

Wg netu piasta to model DT 370 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...