Loczeski Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 Witam. Czas przyszedł na zmianę opon. Nie wiem czy brać dwie takie same czy dwie różne? Do tej pory z tyłu mam geax mezcal 2.1, a z przodu specialized fast trak lx 2.0. Jestem w sumie z nich zadowolony, ale chciałem zaczerpnąć porady bardziej doświadczonych, być może jest coś już lepszego ? Głównie asfalt i lasy, czyli takie uniwersalne w stylu XC. Mam do wydania 180 złociszy.
Loczeski Napisano 31 Maja 2016 Autor Napisano 31 Maja 2016 Asfalt 65% Lasy 35% (piasek, żwir, błoto, no ogólnie wszystko ja to w lesie). Często po prostu robię 30km po asfalcie i wbijam się do jakiegoś pierwszego lepszego lasu, co tam zastanę zazwyczaj nie wiem. Dlatego szukam oponek jakby uniwersalnych.
ors Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Ja używałem 2xMezcal 2,1 i byłem bardzo zadowolony do podobnej jazdy(zresztą dalej czasami używam) . Ewentualnie rozważyłbym Saguaro na przód.
Loczeski Napisano 31 Maja 2016 Autor Napisano 31 Maja 2016 - Geax Mezcal drut 2,1 - 59zł i 650g, zwijane to już ponad 100 zł trzeba wydać. - Continental Race King 2.2 na przód i 2.0 albo 2x 2.2 lub 2x 2.0 ?? - zwijana około 85zł 540g Takie na razie wyczaiłem.
ors Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Ja kupiłem Mezcale w Decathlonie zimą, wyszło ok 150 zł za 2 zwijane. W tamtym roku kupowałem dla koleżanki 2 szt. na Planetx przy okazji większych zakupów i wyszło niecałe 90 zł za obie (miało to związek ze zmianą marki i bieżnika, aktualnie Mezcale mają już inny, który też wygląda dla mnie dobrze )
ostry2407 Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Polecić mogę Conti x-king 2.2 Schwalbe Racing Ralph 2.25
Budensyn Napisano 1 Czerwca 2016 Napisano 1 Czerwca 2016 Masz całą masę w miarę uniwersalnych opon za przyzwoite pieniądze. Widzę, że jeździsz podobnie jak ja (65% asfalt ale jak już się wpakuje do lasu to potrafię jechać między drzewami). Potrzeba ci więc niezawodnej, trwałej i uniwersalnej opony. Sam używałem i używam trzech najczęściej polecanych modeli. Były to Schwalbe Smart Sam, Continental Race King i Maxxis Crossmark. Osobiście odradzam Race Kinga. O ile jest to najszybsza opona z wyżej wymienionych, to jest papierowa jak cholera, byle patyk jest w stanie ją przebić. Schwalbe Smart Sam jest bardzo trwały, odporny na przebicia i świetnie leci po asfalcie. Przejechałem na komplecie prawie 12 tysięcy km. Niestety opona słabo radzi sobie z wilgotnym i grząskim podłożem. Aktualnie używam Maxxis Crossmark. Opory toczenia porównywalne do Smart Sama, tak samo wytrzymałość i odporność na przebicia. Za to o wiele lepiej radzą sobie na mokrym i grząskim podłożu. Z często polecanych opon rozważyłbym jeszcze Geax Saguaro, Schwalbe Racing Ralph oraz Kenda Small Block Eight. Pozdrawiam
Loczeski Napisano 14 Czerwca 2016 Autor Napisano 14 Czerwca 2016 Jak to w sumie jest, szersza na przód czy na tył? Np. Geax Saguaro 2.2 na tył i Maxxis crossmax 2.0 na przód? Czy jeden komplet najlepiej ?
Budensyn Napisano 14 Czerwca 2016 Napisano 14 Czerwca 2016 Różni ludzie, różne opinie. Ja jestem zdania, że najlepiej dwie takie same szerokości albo szerszą na przód. Chodzi tutaj o trakcje i pewność pokonywania zakrętów na luźnym podłożu. Ważniejszy jest moim zdaniem bieżnik - kierunkowy z dobrze łapiącymi bocznymi klockami na przód, na tył klocki luźniej rozstawione by wgryzały się w podłoże i szybciej czyściły się z błota.
Loczeski Napisano 16 Czerwca 2016 Autor Napisano 16 Czerwca 2016 Po przeczytaniu kilkunastu testów, do mojego stylu jazdy (65% asfalt;35% lasy) wykombinowałem: Na przód na Maxxis crossmax ze względu na uniwersalność i niskie opory toczenia. Wiem że nie dają rady w błocie dlatego pomyślałem aby na tył dać coś co pomoże w jeździe po błotku i w sumie tutaj lepiej wypada już wspominany Geax Saguaro. Ogólnie bardzo podobne są do siebie te oponki, przynajmniej tak wynika z opinii i testów.
Budensyn Napisano 16 Czerwca 2016 Napisano 16 Czerwca 2016 Dobry wybór. Crossmark na przód to naprawdę fajna opona, ja mam akurat na obu kołach, ale jako kierunkowa sprawdzi się wyśmienicie. Na Saguaro nie jeździłem, ale po bieżniku można się spodziewać, że będzie miała dobry ciąg i dosyć szybko będzie się czyścić z błota.
almaster Napisano 16 Czerwca 2016 Napisano 16 Czerwca 2016 Te geax mezcal nadadzą się na obręcze dt swiss xr400? Trzeba kupować dętki na te obręcze?
sebaxgh Napisano 16 Czerwca 2016 Napisano 16 Czerwca 2016 W jednym rowerze mam z przodu Aspena a z tyłu Crossmarka (2.1) i jest to bardzo fajne połączenie, dosyć niskie opory na asfalcie i w lesie można fajnie pojechać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.