Eril Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 (edytowane) Witam.Jestem tutaj nowy i w rowerach "nie siedzę". Wiem, że Tora to dość miło wspominany amorek przez wielu użytkowników i mam zamair kupić rower z takim właśnie widelcem.Z tego co czytałem są 3 wersje: TK, 302, 318.Jak je rozpoznać i czym się różnią?Ja się nie znam, właściciel też nie bardzo i tutaj pytanie do Was Ciekawi mnie też jak będzie się spisywał przy mojej wadze około 65kg. Oczekuję czegoś co będzie mocno pracowało, a nie jak w tanich chińczykach twarde jak skała.PS. Małe OT, ale chciałbym jutro jechać obejrzeć ten rower. Na co zwrócić uwagę podczas kupna? Wiadomo, że widelec i rama musza być proste i bez luzów. Jak rozpoznać zużycie napędu, albo manetek? Podobno przerzutki "do małej regulacji". Edytowane 30 Maja 2016 przez Eril Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 (edytowane) Była jeszcze 289, dodatkowo 318 występowała w wersjach U-Turn (zamiana skoku) i SA - sprężyna powietrzna. Obie miały tłumienie Motion Control (naklejka po prawej stronie korony). SA - ma zawór do pompowania powietrza po lewej stronie korony. Wersje ze sprężyną zwojową - w tym miejscu mają pokrętło regulacji naprężenia. Na zdjęciu masz torę 318 z tłumieniem MC, najprawdopodobniej pompowaną - sprawdź, czy można odkręcić to coś na lewej strony korony, jeśli pod spodem będzie wentyl - masz solo air. Edytowane 30 Maja 2016 przez wojtasin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eril Napisano 30 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 Łoł. Dziękuję za bardzo szczegółową odpowiedź. Czy coś więcej na jego temat możesz powiedzieć? Jeśli powietrzny, to mogę ustawić go pod siebie, więc fajna sprawa. Kwestia tylko gdzie i za ile go nabiją.Czy rower z takim amorkiem, przerzutkami Deore LX i ramą A6 jest wart ~850zł jeśli byłby w przyzwoitym stanie? Jakieś 5 lat temu brałbym w ślepo, ale przez tyle czasu, to się mogło na rynku sporo pozmieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 (edytowane) Kupić pompkę do amortyzatorów i samemu ustawić + co jakiś czas sprawdzać ciśnienie. Generalnie to SAG 20% ustaw na początku, pojeździł i zobacz czy jest to dla ciebie wystarczające czy też nie. 850zł jak rama i wideł są ok raczej można za niego dać, co do zużycia napędu, chodzi o zmierzenie rozciągnięcia łańcucha(miernikiem do tego przystosowanym) + obejrzenie stanu kasety. Nowy napęd to to na pewno nie jest, kaseta + łańcuch to jakieś 100-150zł i warto wymienić na starcie te 2 elementy jak chcesz nim trochę dłużej pojeździć niż do końca sezonu. Koła sprawdzić czy nie są scentrowane i naciąg szprych też zweryfikować. Stan opon/klocków, to są elementy eksploatacyjne, ale jak już się kończą, to będziesz musiał wymienić. No i po zakupie wypadało by zrobić serwis przynajmniej podstawowy widelca, to samo piasty. Edytowane 30 Maja 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.