Skocz do zawartości

[mostek] wymiana wspornika kierownica jaki wybrać?


giancardi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

W swoim rowerze crossowym mam taki oto wynalazek (link wyłącznie poglądowy):

 

https://www.######.pl/product-pol-40733-Wspornik-kierownicy-ZOOM-TDS-C-213-Ahead-28-6x100mm-regulowany.html

 

Badziew straszliwy, prawie od razu po zakupie roweru zaczął łapać luzy. Dokręcanie nie daje efektów.

 

Chodzi mi teraz o to, żeby go wymienić na taki o podobnych parametrach, to jest 100mm długości i o takiej średnicy. Mógłby być regulowany jeżeli bym miał gwarancję, że od zwykłego jeżdżenia to się nie zepsuje.

Ile trzeba zainwestować co polecacie, żeby to miało ręce i nogi? Czy kupować regulowany czy lepiej sztywny jakiś 35, 45 stopni (bo tak mam w swoim rowerze, nie jest na płasko)? Ile kosztuje w miarę dobry mostek 70, 100, 150?

Napisano

Zoom ma szeroką ofertę mostków od takich co na widok położonych spawów robi się niedobrze aż po bardzo przyzwoite (czasami opisane jako professional). Te droższe (45zł +) są pancerne. Z tanich przyzwoitych to jeszcze amoeba i uno.

Napisano

Kup bez regulacji i będzie dobry jak nie masz jakiś mega wymagań co do mostka.

Jak ci na masie mostka nie zależy to dobry do 100zł kupisz.

 

Co ty masz za rower że chcesz mostek 35-45 stopni? Takie zawsze będą badziewne, typowy mostek jest w miarę płaski, wznios powiedzmy 10-12 stopni.

 

Sam fakt, że regulowane mostki robią tyko tanie marki, żadna dobra licząca się na rynku marka czegoś takiego nie robi.

 

Jak już to coś takiego:

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/mtb-szosa-trekking/p,wspornik-kierownicy-charisma-ergotec,419747.html

Ale to jest typowy mostek miejski/trekingowy, a nie do skakania czy czego tam. :D

Napisano

No to kup taki np co ci dałem, nie regulowany, tylko sztywny.

 

A ten rower to prawie że marketowiec, takie dziwne cudo. Jak masz możliwość, to pożycz od kogoś zwykły mostek i zobacz czy jak nie obniżysz w nim kiery to nie będzie dla ciebie taka pozycja odpowiednia.

Większe sklepy rowerowe np powinny Ci dać taka możliwość.

 

Zobacz sobie na taki rower:

http://www.rowerymerida.pl/produkt1091/crossway-20-v-rower-merida.html
To też jest cross, a mostek ma normalny, tylko nie wiem czy nie rozwalisz totalnie geo tego roweru co masz dając mostek własnie taki, ale wątpię.

Napisano

Jakoś jeździ za 1200 złotych chyba nie był złym wyborem. Tylko sztyca poszła do wymiany bo dupna no i teraz ten mostek.

Mam możliwość sprawdzenia innego mostka. Albo po prostu obniżę swój do 10 stopni załóżmy. ;)

Takie są na przykład Amoeba, model Vitra czy Scud.

 

 

 

Napisano

No jeździ, ale ma średnio pewny i bezpieczny mostek, do tego jakaś dziwna wysoka główka ramy. :D

Jak już go kupiłeś to i tak po fakcie, ale można było kupić coś od "znanych" producentów, aż takich kwiatków by nie było.

 

Sztywnego przodu w takim rowerze nigdy nie będziesz miał, a już na pewno nie przy regulowanym mostku, porównaj sobie własnie długość rury sterowej tego twojego do tego roweru co ja dałem, jest 2x dłuższa.

Napisano

Czyli taki wniosek, że danie takiej samej długości mostka 100mm może zaburzyć geometrię?

 

Co to znaczy, że nie będę miał sztywnego przodu? Rura musiałaby być krótsza?

Napisano

Dziś spróbowałem wyprostować coś pomiędzy 0 a 10 stopni. Kierownica dużo bardziej skrętna ale jednocześnie mniej przewidywalna to znaczy łatwo skręca w porównaniu do wcześniejszej pozycji a było to 30 stopni. To normalne?

Czy firma pro model XLT to dobry mostek? bo mają promocje ze 115 na 43 niezła oferta a jest dosyć lekki ten wspornik.

Napisano

 

 

Czyli taki wniosek, że danie takiej samej długości mostka 100mm może zaburzyć geometrię?

Jeśli będzie taki sam wznios, to geometria będzie zachowana. 

Napisano

No tak, ale skoro to jest regulowany mostek to oznacza, że przy +30 stopni było ok, a przy 10 będzie lipa?

 

To co, tak na oko, kupić 80mm albo 90mm jeżeli ten przy 30 stopniach był 100mm? Bo wygląda na to, że powinienem jednak krótszy zastosować. Przy tym ustawieniu 30 stopni kierowało się rowerem ok, oprócz tego, że jak chciałem szybciej jechać to właśnie pochylałem się na zgiętych łokciach, sądzę, że przy mniejszym kącie powinno być lepiej z tym.

Napisano

 

 

żadna dobra licząca się na rynku marka czegoś takiego nie robi.

 

eee pozwolę się nie zgodzić ...

 

http://www.pro-bikegear.com/en-gb/catalogue/components/81/stems/prss0335_main/lt-adjustable-stem

 

 

@@giancardi, Marka PRO to solidny producent ... z tego co mnie pamięć nie myli to grupa kapitałowa Shimano. 

40 kilka złoty za ich mostek to dobra cena.

 

Najlepiej jak kupisz mostek nie regulowany maksymalnie zbliżony parametrami do twojej "optymalnej pozycji" na mostku regulowanym.

 

Zmiana długości mostka jak i konta w mostku regulowanym wpływa na odległość kierownicy od osi obrotu widelca.

Zmiana tej odległości zawsze ma wpływ na prowadzenie roweru.

 

Pozdrawiam

 

 

 

Napisano

Dziękuję bardzo Panowie. 

Faktycznie jak postawiłem mostek na płasko to rower się prowadził zupełnie inaczej!

Obliczyłem z kątomierzem, że jeżeli wstawię mostek 90mm przy 10 stopniach to będę miał odległość kierownicy od osi obrotu identyczną jak 100mm przy 30 stopniach czyli jak teraz. 
 

Kwestia tylko sprawdzić czy te 10 stopni będzie ok. ;)

 

Pewnie zatem wezmę tego PRO za taką cenę.

Napisano

Nie no Pro to normalna w miarę marka, dziwne że takie coś mają, taki mostek jak nie będzie miał "płynnej regulacji" tylko np skokową i są tam jakieś zapadki jako punkt zaczepu, to on ma być prawo w miarę sztywny.

 

A ze zmianą mostku i prowadzeniem roweru, to jedyna szansa żeby się dowiedzieć jak będzie to zamontować i przetestować, samo nawet obrócenie kierownicy giętej o kilka stopni potrafi z dobrego roweru, zrobić mega "kozę". ;)

Napisano

A taka kwestia, jak z montażem jest? Bezproblemowo? Czy lepiej podjechać na serwis?

 

Czy trzeba klucza dynamometrycznego, czy da radę na wyczucie? W sumie nie jest to żaden karbon to chyba nie powinno się nic w razie czego stać.

Napisano

Ale jest problem, bo ten mostek jest pod szersza kierownice niż ty masz, ty masz 25,4mm?

 

I wymienisz bez klucza dyno, tylko z rozwagą dokręcasz na zmianę każdą śrubę po trochę, a pierw kapslem kontrujesz. Ważne żeby rura sterowa była kilka mm krótsza niż "góra" mostku, możliwe że będziesz musiał podkładkę którąś wymienić na węższa, dać 1 mniej czy dołożyć kolejną.

Napisano

No masz na stronie producenta:

Part No. Item Description Material/Colour Extra Description

PRSS0335 LT adjustable Stem Black 90mm / 31.8mm

PRSS0336 LT adjustable Stem Black 110mm / 31.8mm

Napisano

Zainstalowałem mostek PRO XLT, bardzo fajnie to wygląda i solidnie. Waga 127, poprzedniego 370 gramów.

 

Czy pojawienie się luzu na śrubie sterowej i śrubach mostka to kwestia jednorazowego dokręcenia? Czy śruba sterowa powinna być dokręcona na maksa?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...