siezo Napisano 26 Maja 2016 Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 Witam, planuję kupno lazaro integral v3/evolution v3 jednakże mam kilka obaw w stosunku do nich, a co gorsza, pomysły jak je naprawić. Po dłuższej przerwie potrzebuje zakupić zarówno damski jak i męski. Trasy zróżnicowane, zarówno las (piach, kamienie, korzenie, nierówności, podjazdy, ale bez rzeczy typu hopki, szalone zjazdy, itp...) jak i 100km głównie po szosie. Myślę że generalnie będzie to mix tych rzeczy (wolę las od asfaltu, jeżeli jest tylko taka możliwość). Dodatkowo z pewnych rzeczy w przeciągu 2-3 miesięcy planowana jest wymiana widelca na coś porządnego i opony. Evolution: pozycja - boję się że na dużych dystansach będzie problemem. Mniejsza prędkość mi nie przeszkadza, jazda w formie treningu, albo jakieś dłuższe wyprawy rekreacyjne - czas przejazdu nie gra roli. Widelec i tak planuję wymieniać więc zastanawiałem się nad założeniem dłuższego, gdzieś o 20mm. Zgodnie z tym co przeczytałem na forum dałoby to niecały 1*, wiem że zwiększy to siły działające na główkę, podniesie suport, ale tak jak mówiłem, ekstremów nie będzie a suport i tak będzie niżej niż w integral'u więc środek ciężkości lepszy a pozycja powinna się wyczuwalnie(?) wyprostować. Z prymitywnych symulacji w PS wyszło że zbliżyłoby to kształt do integral'a, jednakże kąty byłyby inne i tu pojawią się moje pytania, czy znacząco wpłynęłoby to na komfort użytkowania? czy poczuję różnicę? Do tego cieńsze opony, i w przyszłości trochę go odchudzić. Integral: problemy w terenie - koła 28 na których nigdy nie jeździłem, brak stabilności z powodu wyższego środka ciężkości i problematyczne podjazdy - tarcze 48/36/26 (evolution 44/32/22). Na pierwszy ogień poszłyby opony, szersze z lekkim bieżnikiem, być może wymiana tarczy na mniejsze i tak jak pisałem na początku lepszy widelec. Rozważałem jeszcze wymianę kół na 26 ale kwota zapewne nie była by mała, a integral już w zakupie jest droższy. Czy mają one jakikolwiek sens? Zastanawia mnie również jak bardzo różni się pozycja na evolution w stosunku do integral, czy jest typowo mtb, czy bardziej rekreacyjne mtb? W załączniku symulacje (obrócenie całości o 1* więc średnio miarodajne, lazaro dodatkowo robiony był z minimalnie innego kąt). Z góry dzięki za wszelką pomoc i opinie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 26 Maja 2016 Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 Skąd pomysł, że rower na większych kołach ma wyżej suport? Przecież skoro rama jest dostosowana do kół to ma obniżony suport względem osi kół i się wyrównuje... Wychodzi nawet na to, że rowery na większych kołach mają środek ciężkości niżej względem osi kół co dodaje stabilności. Wkładanie innego rozmiaru kół niż zaleca producent sobie daruj. Po pierwsze to co byś zrobił z hamulcami? Co do geometrii to rowery transroweru są długie, więc pozycja jest jakby bardziej sportowa i często powinno się brać ramę mniejszą niż innych marek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Według mnie jak las, korzenie, kamienie, które wolisz od asfaltu a też jeździsz => 29" na szybkiej oponie MTB. Do tego w miarę rekreacyjna geometria. Droga którą wymyśliłeś czyli kupuje Crossa i robię z tego rower w teren, moim zdaniem nie ma sensu skoro można kupić rower dedykowany do tego. Wąskie opony w lesie, to sposób jak nie na glebę, to na pewno zaprzyjaźnienie się z łatkami i pompką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Sportowa to a pozycja za bardzo nie jest, ramy są co prawda długie, ale kąt podsiodłowy płaski, pedałowanie wybitnie siłowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siezo Napisano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Skąd pomysł, że rower na większych kołach ma wyżej suport? Przecież skoro rama jest dostosowana do kół to ma obniżony suport względem osi kół i się wyrównuje... Wychodzi nawet na to, że rowery na większych kołach mają środek ciężkości niżej względem osi kół co dodaje stabilności. Wkładanie innego rozmiaru kół niż zaleca producent sobie daruj. Po pierwsze to co byś zrobił z hamulcami? Co do geometrii to rowery transroweru są długie, więc pozycja jest jakby bardziej sportowa i często powinno się brać ramę mniejszą niż innych marek. Ostatni raz z rowerami miałem styczność 8 lat temu więc wiedza marna, po zdjęciach tego nie wywnioskowałem a sam również się nie domyśliłem, choć wydaje się to logiczne. Sportowa to a pozycja za bardzo nie jest, ramy są co prawda długie, ale kąt podsiodłowy płaski, pedałowanie wybitnie siłowe . Czyli raczej nie zdadzą się zbytnio, dzięki za odpowiedź. Według mnie jak las, korzenie, kamienie, które wolisz od asfaltu a też jeździsz => 29" na szybkiej oponie MTB. Do tego w miarę rekreacyjna geometria. Droga którą wymyśliłeś czyli kupuje Crossa i robię z tego rower w teren, moim zdaniem nie ma sensu skoro można kupić rower dedykowany do tego. Wąskie opony w lesie, to sposób jak nie na glebę, to na pewno zaprzyjaźnienie się z łatkami i pompką. Okej, zostałem wyleczony z wszelkiego kombinowania. Nie miałem pojęcia że istnieją 29", widziałem jedynie 28" ale wszystkie były typowymi cross'ami. Znalazłem Lazaro Core V2 BIG 29", myślę że byłby ok, prawdopodobnie udało by się kupić v3 na alivio. Niestety istnieje tylko męska wersja, a boję się że 18" będzie za duża (168cm/75cm). Jedyne co znalazłem z damskich to Lazaro Elitary na kołach 28", ale kąt podsiodłowy też jest dość mały, już lepiej wypada męski Lazaro Core 27,5"? Czy dla takiej niskiej osoby ewentualne 29" nie będzie za duże? Przeglądam teraz inne marki, ale może znacie coś, co było by dobre w tym wypadku? Nie musi to być rower typowo damski - ,,radzi sobie z rurką". Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Koła 29" i rama 18" może być faktycznie na Ciebie za duża. Trzeba by sie przymierzyć do roweru o takich parametrach, gdzieś na miejscu czy to w ogole przejdzie i czy Tobie to odpowiada. Sam rower można do siebie dopasować, zmieniając mostek, kierownice i offset sztycy. Budżet na rower to około 1600zł? To koniecznie musi być lazaro ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 To może Romet Jolene 1.0 http://allegro.pl/rower-gorski-romet-jolene-27-5-1-0-wyprzedaz-i6208143588.html , koła 27,5 , geometria dość przyzwoita i obniżony przekrok . Ewentualnie Kross Lea B3 http://allegro.pl/damski-kross-lea-b3-29-s-v-brakee-okazja-i6200734946.html ale na V-brake. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siezo Napisano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Koła 29" i rama 18" może być faktycznie na Ciebie za duża. Trzeba by sie przymierzyć do roweru o takich parametrach, gdzieś na miejscu czy to w ogole przejdzie i czy Tobie to odpowiada. Sam rower można do siebie dopasować, zmieniając mostek, kierownice i offset sztycy. Budżet na rower to około 1600zł? To koniecznie musi być lazaro ? Dla mnie byłby ok (182cm/81cm) ale potrzebuję też znaleźć coś dla dziołchy Do tego najlepiej ten sam model coby potem nie było... Budżet, ehh no najlepiej jakby zmieściło się w 1600zł, ale powiedzmy że jeżeli nic się nie da wymyślić to z grymasem 2000zł. Nie musi to być lazaro. Znalazłem jeszcze Kands COMP-eR ale problem taki sam - tylko męski (choć przekrok wydaje się być nisko). Z damskich KROSS LEA B2/B3 ale porównanie osprzętu z poprzednimi wypada naprawdę blado Nie potrafię też rozgryźć oznaczeń rowerów z tego sezonu... KROSS MTB WOMAN Wyżej podane Romet Jolene 27,5" 2.0 i równo z nim wypada Romet Rambler 29" 2.0 też słabo pod tym względem i ponad budżet (2200) ale może udało by się je gdzieś znaleźć w granicy tego co chcę wydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Nie potrafię też rozgryźć oznaczeń rowerów z tego sezonu... KROSS MTB WOMAN LEA to określenie damskiej ramy w Krosie , litery oznaczają rozmiar kola : F 26 , R 27,5 , B 29 , cyfra po literze im wyższa tym lepszy osprzęt. Napisz jaki masz dokładnie budżet na jeden i drugi rower i czy zakupu chcesz dokonać gdzieś w swojej okolicy czy dopuszczasz wysyłkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siezo Napisano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 W sumie 4000zł, bez jakiegoś konkretnego podziału. Wolałbym podjechać i przymierzyć, ale w ostateczności może być wysyłka. Zastanawiam się czy nie kupić tego LAZARO 29" a jej JOLENE 27,5" 3.0 albo KROSS LEA R6, aktualnie chyba nie mają już 29" kolory mnie trochę przerażają ale cóż... Boję się że ta LEA B3 będzie za duża, choć byłaby idealna (nawet kolor...) rama 17" jak sądzicie? Ktoś pisał że można go trochę pozmieniać, różnica nieduża więc może warto? Znalazłem też KROSS B3 z 2015 dla siebie, ale rama 17" albo 19" - z rozmiarówki wychodzi mi idealnie 18" jest jakikolwiek sens się przystawiać do niego? 19" odpada na start, za wysoka. 17" będzie za mała, ale może da się ją jakoś dostosować? Choć jak trzeba kombinować to już lepiej chyba to lazaro... chyba sam sobie odpowiedziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Mam taką uwagę odnośnie roweru dla dziewczyny, amortyzatory poniżej XCR przy wadzę <60kg nie działają, sam sprawdziłem. Będzie wozić nie potrzebnie 2,5kg z przodu. Także jak nastawiamy się na teren i kupujemy np XCT albo XCM to trzeba mieć gdzieś z tylu głowy, że to będzie do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Dla niej Jolene 2.0 27,5 (koniecznie z rocznika 2015 , jest dużo lepiej wyposażony niż tegoroczne : hydraulika ,amor XCR , napęd 3x9) http://allegro.pl/rower-gorski-romet-jolene-27-5-2-0-mtb-15-17-19-2k-i6029744894.html , sobie bierz wspomnianego Lazaro i w budżecie zostanie jeszcze parę groszy na jakieś akcesoria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siezo Napisano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Chyba już wszystko jasne, ostatecznie padło jednak na LEA B3 - zdaje się że kolor przebił wszystkie inne argumenty, jak patrzyłem na osprzęt w jolene to chyba jest lepiej rozłożony, no ale cóż począć... Ja zostaje przy lazaro i chyba wszyscy zadowoleni Co do amorków to pisałem w pierwszym poście że planuję wymieniać, choć chyba odwlecze się to troszkę w czasie... Dzięki wszystkim za rady i zainteresowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacko90 Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Sorry, do usunięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.