Skocz do zawartości

[Imbus] Zakup wytrzymałego klucza 8mm


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Szukam mocnego klucza imbusowego 8mm.

Potrzebny do odkręcenia pedała w ramieniu korby.

 

Zwykłe klucze się poddają, wykręcają, pękają itp. (zajechałem już 3 klucze),

Szukam czegoś godnego uwagi, tak żeby stalowa rura o długości 1 m nie była wstania zniszczyć go przy odkręcaniu.

 

Może być do nasady lub tradycyjny.

Napisano

A nie lepiej płaskim 15 mm jak człowiek? Imbus nigdy nie przeniesie jakiegoś wielkiego momentu, bo jak nie podda się klucz to gniazdo. Na pewno odkręcasz w dobrą stronę?

Napisano

@seraph

kiedyś jak byłem w pewnym sklepie spożywczym i chciałem kupić mleko

to sprzedawca powiedział mi tak: mleka nie ma ale jest śmietana

i ta twoja odpowiedź też jest podobna

 

płaskim tego nie odkręcę no bo jak

są to pedały spd m540

Napisano

Witam

 

Szukam mocnego klucza imbusowego 8mm.

Potrzebny do odkręcenia pedała w ramieniu korby.

 

Zwykłe klucze się poddają, wykręcają, pękają itp. (zajechałem już 3 klucze),

Szukam czegoś godnego uwagi, tak żeby stalowa rura o długości 1 m nie była wstania zniszczyć go przy odkręcaniu.

 

Może być do nasady lub tradycyjny.

Polecam klucze imbusowe renomowanych firm np. Facom , Hazet, Stalhwile 

Napisano

 

 

i ta twoja odpowiedź też jest podobna

 

Ale za to post sobie zaliczył.

 

Skąd jesteś bo może nie trzeba kupować, a nóż znajdzie się ktoś z okolicy i pożyczy pożądany klucz.

 

Od siebie polecam takie jak na tym obrazku.

 

24v6rno.jpg

 

jka

 

Napisano

Witam

 

Szukam mocnego klucza imbusowego 8mm.

Potrzebny do odkręcenia pedała w ramieniu korby.

 

Zwykłe klucze się poddają, wykręcają, pękają itp. (zajechałem już 3 klucze),

Szukam czegoś godnego uwagi, tak żeby stalowa rura o długości 1 m nie była wstania zniszczyć go przy odkręcaniu.

 

Może być do nasady lub tradycyjny.

Nie ma klucza 8mm czy 10mm, ktorego nie jestem w stanie ukrecic nawet pol metrowo rura, wiec takie zalozenie jest bledne.

Moze bardziej pomysl  co zrobic, aby ten pedal nie byl tak zapieczony -srodki penetrujace.

Napisano

 

 

Skąd jesteś bo może nie trzeba kupować, a nóż znajdzie się ktoś z okolicy i pożyczy pożądany klucz.
 Na pewno ktoś pożyczy porządny klucz, żeby zakładać na niego metrową rurkę. 
Napisano

 

 

Nie ma klucza 8mm czy 10mm, ktorego nie jestem w stanie ukrecic nawet pol metrowo rura, wiec takie zalozenie jest bledne

Nie, założenie jest prawidłowe. Przy wysokiej jakości kluczu długość rury jest dowolna. Po prostu zanim zbliżysz się do granicy plastyczności klucza to najpierw ukręcasz śrubę. I właśnie dlatego dobre firmy jak Snap-on czy nawet amatorski Crafstman potrafią dać dożywotnią gwarancję na narzędzia.

Napisano

Widocznie za malo nimi pracujesz...i tym moge zakonczyc temat.

Jak mniemam marki typu Beta, Bahco,Stahlwille, Wiha, Bondhaus, itp to amatorszczyna?

Napisano

1. Zakładam, że przedłużasz ramię klucza. Spróbuj zamiast tego uderzyć w klucz np. młotkiem, może po prostu ruszysz gwint i pójdzie
2. Dospawać do klucza imbusowego takie coś, by móc go podpiąć pod klucz udarowy i udać się do jakiegoś warsztatu. Powinno się udać.

Napisano

tak pewny jestem ,że kręcę dobrze

 

to warsztatu się obawiam iść, mało starannie do tego podejdą i powyginają zębatki lub porysują lakier (korba XT)

młotkiem pukałem, ale nie dało rady

Napisano

Leżę ze śmiechu, przekopując się przez ten temat...

 

No dobra: "do nasady albo nie" - zdecydowanie NIE. Zwykłe klucze z pręta nie będą miały tej sztywności przy przedłużaniu, a to też wpływa na problemy z odkręcaniem. 

Kup inbusa w postaci bita wciśniętego w gniazdo 1/2" a do tego NIE grzechotkę (bo tych się nie przedłuża) a zwykłą sztywną pokrętkę z zawiasem (możesz kupić nawet półmetrową, odejdzie potrzeba przedłużania, nie wierzę w potrzebę metra do tego zastosowania). Mniejsza o wybór firmy, nawet zwykłe yato powinno dać radę.

Przy kręceniu pamiętaj o czuciu w ręce - co się poddaje, w którym momencie. Przy takim ramieniu to raczej korba w imadło, duże, bo nawet dwóch kolegów będzie miało problemy z utrzymaniem.

 

No i sprawdź te kierunki jednak ;) , inbusem do pedałów podchodzisz z drugiej strony więc kręcisz odwrotnie niż płaskim, pomyłki się zdarzają.

 

 

A docelowo to nie dokręcaj tak wszystkiego, wyrób sobie czucie w łapie i pomyśl o jakimś prostym kluczu dynamometrycznym do nauki.

Napisano

Prawidłowo jest inbusem. "Imbus" to ojszczyznapolszczyzna. ;)

 

Odnośnie odkręcania rurką aka  "Ręką Boga" to kiedyś atakowałem ten sam temat "marketowym" ampolem z Leroya - od Bondhusa - L-kształtnym, który polecam.

 

Korba musi być zdjęta i "Rękę Boga" zakładamy albo na zabezpieczoną korbę (lepiej), albo na ampola (gorzej). Oczywiście po moczeniu całonocnym w różnych penetratorach zapieczonych gwintów.

 

Ładowałem potem w "Rękę Boga" z wyczuciem drewnianym młotkiem i puściło.

 

Temat zapisuje jako kolejny do pokazywania gimbazie jak będzie gdzieś polecała w czambuł pedały M540.

Napisano

Imbusem Hetmanie, imbusem.

 

 

Innensechskantschraube, gwoli wyjaśnienia :) , tak powstał inbus. Cała reszta to lokalne zniekształcenia majstrów.

Kurble trzeba roztrajbować i bez holajzy ani rusz ;) . Ten trudny techniczny język, trzeba uważać kogo się poprawia...

Napisano

Prawidłowo to ani imbus, ani inbus. Znajdźcie mi coś takiego w normach :P  Mówiąc jednak poważnie, słownik PWN przyjmuje obie formy, więc kończmy OT.

Napisano

Jesli chodzi o imbusy bo torxy to mam komplety takich kluczy Stanley i nigdy mnie nie zawiodły .

ps. pedały gdyby były wkrecone na smarze na pewno dużo łatwiej by się odkrecaly:)

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Kazdy musi cos dziubnac w temat....

Nie wnikam w normy, wnikam w katalogi Stahlwille, Preschmann gdzie jest po kilka, kilkanascie tysi pozycji i opis jest -  imbusowe i takim nazewnictwem operuja a zakladach automotive wszedzie gdzie sie poruszam.

"Reka Boga" - dalem przyklad skrajnosci z urywaniem, w skrajnosci wspomniana nasadke od Bety roznioslem po jednym szarpnieciu a bylo to nie 8 a 10mm ze standardowa przedluzka Bety-30cm, potem wzialem drugi komplet znow poleciala - ok, moze taka partia /wszystkie wozy byly z jednej dostawy/, potem Stahlwille, skrecilem w i pekla, potem jeszcze 3 inne ale to juz rurka okolo 50-60cm, nie pomagalo podgrzewaniem palnikiem, schladzanie zamrazaczem, pobijanie mlotkiem i wszystkie patenty, korek, bo byl to korek wlewu oleju zostal fizycznie zmieciony..., to oczywiscie skrajnosc, ale da sie.

Napisano

tak się zastanawiam czy wkrętak udarowy dał by rade

 

czyli wkrętak udarowy + odpowiedni bit + zdrowe puknięcie młotkiem

 

o coś takiego mi chodzi jak na tym filmiki:

Napisano

ekhm... To się nazywa klucz trzpieniowy sześciokątny (hex jak kto woli). ŻADEN dystrybutor nie daje ŻADNEJ (a na pewno dożywotniej) gwarancji na używanie narzędzia niezgodnie z instrukcją/przeznaczeniem. A tym właśnie jest używanie przedłużek typu rurki etc (dlatego też bity nie podlegają gwarancji bo nie można udowodnić na jakim ramieniu pracowały). Wielkości łbów i gniazd są w śrubach tak policzone i dobrane aby osiągnąć wymagany moment potrzebny do wkręcenia/rozkręcenia konkretnego gwintu osiągając przy tym normatywne parametry połączenia. Tak samo dobierane są długości rękojeści w kluczach danego rozmiaru - tak aby ich nie przedłużać a jednocześnie pozwalały osiągnąć wymagane momenty przeciętnemu użytkownikowi.

Młotem też można spróbować ale nie tak jak się odkręca, a poosiowo w śrubę. 

Polecam markę SATA.

Napisano

 

 

ŻADEN dystrybutor nie daje ŻADNEJ (a na pewno dożywotniej) gwarancji na używanie narzędzia niezgodnie z instrukcją/przeznaczeniem

Np. Craftsman na narzędzia ręczne daje:

http://www.craftsman.com/en_us/customer-care/warranty-information.html#point1

a konkretnie zobacz ten zapis: If this Craftsman hand tool ever fails to provide complete satisfaction, it will be repaired or replaced free of charge

Głupota producenta? Nie, zasada jest prosta: robimy klucz z tak dobrej stali, że zanim się złamie to pierwsza urwała się śruba. Długość przedłużki nie ma tu znaczenia. Dla śrub imbusowych rozmiar klucza jest porównywalny ze średnicą rdzenia śruby. Czyli jeśli materiał klucza będzie zdecydowanie lepszy niż materiał śruby np 12.9 to  nie ma szansy złamać klucz. Jasne, jak ktoś kluczem imbusowym 10mm odkręcać będzie zapieczony korek o średnicy gwintu ponad 20 milimetrów, to żaden klucz tego nie wytrzyma. Ale to nie wina klucza, tylko braku wyobraźni (lub zwykłej złośliwości) projektanta, który wymyślił taki korek. Tam powinien być łeb sześciokątny ew jak imbus to o rozmiarze powyżej 16mm. Ale nawet wtedy Crafstman (i inni producenci podobnie) wymieni ten klucz. Bo koszt wymiany tego procenta zniszczonych narzędzi jest niższy niż zyski ze zwiększonej sprzedaży spowodowanej "lifetime warranty".

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...