Slayer666 Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 Witam, Po mostku czas na sztycę. Szukam jakiejś sztycy 31,6 350mm. Obecnie ważę 97 kg ale doliczyć plecak to wychodzi 100-101kg. Czy jest jakaś cięższa karbonowa sztyca która to wytrzyma? Jeśli nie karbonowa to jaką byście polecali? Moja obecna zwykła Ritchey waży 287g z jarzemkiem więc chciałbym żeby nowa była jednak lżejsza i miała jarzemko które się nada do prętów karbonowych. Z góry dzięki!
topol Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 Posiadałem,dobry stary carbon easton. Waga z plecakiem około setki. http://allegro.pl/sztyca-easton-ec70-carbon-31-6x350mm-oryginal-i6215230043.html
Mod Team durnykot Napisano 24 Maja 2016 Mod Team Napisano 24 Maja 2016 Thomson Elite lub Masterpiece. Masterpiece sprawdzone pod rowerzystą z wagą w okolicach 95 kg z gratami mimo ograniczenia do 90 kg. Elite nie ma żadnego ograniczenia wagowego. Elite waży cirkaebałt 230 gramów,Masterpiece- 190 gramów. Ewentualnie Syntace P6 Hiflex.
dran2 Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 Nie obraź się, ale przy 100kg masy własnej chcesz zbijać kilkadziesiąt gram na sztycy?
Lumperator Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 dran2, wybór sztycy karbonowej nie musi mieć związku ze zbijaniem gramów.
ishi Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 Thomson Elite - najzaistsza sztyca jaką miałem ever. Żadnych węglów po dupo. Do niedawna moja masa startowa była w okolicy 110kg.
Slayer666 Napisano 24 Maja 2016 Autor Napisano 24 Maja 2016 Nie obraź się, ale przy 100kg masy własnej chcesz zbijać kilkadziesiąt gram na sztycy? Nie obrażam się ;] Ale chodzi ci o to że ciężsi zawodnicy nie powinni odchudać rowerów czy o to że założyłeś że mam nadwagę lub nawet że jestem otyły? Otóż przy wzroście 193 cm i po prawie 10 latach siłowni ważę ile ważę. Jednocześnie odchudzam rower i stopniowo siebie. Już teraz mam widoczne mięśnie brzucha więc nie jest chyba ze mną aż tak źle.... Na koniec sezonu mam zamiar ważyć 93-94 kg bo nie chcę za dużo mięśni spalić. Natomiast głównym powodem wymiany sztycy jest po części zbicie wagi tej sztycy i możliwość zamontowania lżejszego siodełka z prętami karbonowymi. Razem da to ze 200 g mniej. To juz coś. Dziekuję wszystkim za propozycje. Czyli wszystkie te wymienione sztyce obsłużą pręty CarboKeramic 7mm x 9mm z siodełek Selle Italia? Sztyca Eastona mnie kusi bo już mam widelec carbonowy Eastona i by pasowały ;]
dran2 Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 Ale chodzi ci o to że ciężsi zawodnicy nie powinni odchudać rowerów Osobiście uważam że ogólnie u nie-prosów odchudzanie roweru to sztuka dla sztuki (ew. zabawne hobby). Te 200g to mniej niż dwa promile masy zestawu rower + ty. Jeżeli jeszcze wymaga to ślizgania się po granicy deklarowanej przez producenta wytrzymałości sprzętu (pal licho sztycę, ale jaki jest deklarowany limit twojego węglowego siodła?) to zbliżamy się do proszenia się o wypadek, a w najlepszym wypadku wracania do domu stojąc w pedałach. W "Manii lekkości" by mnie zjedli, ale to nie ten dział, mogę mówić co myślę
Slayer666 Napisano 24 Maja 2016 Autor Napisano 24 Maja 2016 Może i zabawne hobby ale zawsze hobby ;] Ale popatrz że wracając do domu na stojąco można niezły trening zrobić ;] Limit dla siodła Flite Kit Carbonio Flow to ponoć 100 kg ale i ciut ciężsi jeździli, jak się zepsuje to trudno.... no risk no fun ;]
dran2 Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 Z kolei z odłamkami węglowej sztycy w tyłku będziesz z treningów wyłączony na jakiś czas ;]
tobo Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 Sztyca bontrager rxxxl jest ze średnica 31,6 i długością 400 mm. Nie widziałem jak do tej pory zadnej uszkodzonej a spektrum wzrostowe i wagowe użytkowników do ponad 2 metrów i grubo ponad 100 kilogramow. Tylko kup oryginał u autoryzowanego sprzedawcy, nawet jeśli kosztuje podroby tych sztyc sa jednymi z najpolularniejszych wiec zadne allegro czy ebaye.
Slayer666 Napisano 24 Maja 2016 Autor Napisano 24 Maja 2016 Chyba słabo dostępny ten bontrager bo coś nie mogę znaleźć. W tłumieniu drgań jest jakaś minimalna różnica między karbonową sztycą a aluminiową? Ponawiam też pytanie: Czy wszystkie te wymienione sztyce obsłużą pręty CarboKeramic 7mm x 9mm z siodełek Selle Italia?
tobo Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 Sztycę bontragera znajdziesz w sklepach sprzedających Treka. Cena obecnie to chyba 600 zł. By współpracowała z prętami karbonowymi trzeba dokupić dwa wymienne elementy jarzma.
Slayer666 Napisano 25 Maja 2016 Autor Napisano 25 Maja 2016 Dostałem wiadomość od treka że nie produkują już sztyc Rxxxl, teraz najwyższym modelem są sztyce XXX które trzeba specjalnie zamawiać, z offsetem 0 ma być w połowie czerwca w cenie 879 zł. Nie no tyle czekać nie będę i wolałbym tyle nie wydawać na sztycę. Chyba wezme jednak Thomson Elite....
phoe Napisano 25 Maja 2016 Napisano 25 Maja 2016 Nie wiem jaki masz rower i jakie koła. Ale tak na poważnie, to zamiast kupować sztycę za np 1000zł... wspominany Syntace P6 Hiflex pewnie jakoś tyle kosztuje... te głupie 50g, będzie łatwiej zaoszczędzić nawet na oponach/przejściu na bezdetke... czy szprycach cieniowanych 2g/szprycha, gdy mamy 56 szprych * 2g daje nam aź 112g a taka szprycha to koszt 3-4zł.
ishi Napisano 25 Maja 2016 Napisano 25 Maja 2016 Kilka podsiodłówek pękło już pod moim tyłkiem (przy masie 100+), dlatego nauczyłem się jednego - karbon jak już to tylko w miejscach na K: kiera, korba, koła.
Slayer666 Napisano 26 Maja 2016 Autor Napisano 26 Maja 2016 Nie wiem jaki masz rower i jakie koła. Ale tak na poważnie, to zamiast kupować sztycę za np 1000zł... wspominany Syntace P6 Hiflex pewnie jakoś tyle kosztuje... te głupie 50g, będzie łatwiej zaoszczędzić nawet na oponach/przejściu na bezdetke... czy szprycach cieniowanych 2g/szprycha, gdy mamy 56 szprych * 2g daje nam aź 112g a taka szprycha to koszt 3-4zł. Opony już mam lekkie a szprychy cieniowane - sapim race. Na przyszły miesiąc jednak zmieniam przednie koło na 24 przód i szprychy SAPIM CX-Ray tylko mam dziwną kolejnośc wymiany ;] Chciałem wygodniejsze siodło zakupić a moja sztyca ma lipne jarzemko i wygląda jakby przeżyła wojne więc też musze wymienić a skoro tak to już wymienić na jakąs fajną i dosyć lekką ;] Niestety w sklepie w którym chciałem zamówić siodło SELLE ITALIA Flite Kit Carbonio Flow okazało się że go faktycznie nie mają więc zamówię na razie Selle Italia Flite Friction Free Flow z tytanowymi prętami i przetestuję. Ciekawe czy faktycznie takie dobre to siodło i nie będzie żadnych otarć. Do tego sztyca Thomson Elite i będzie bezpiecznie ;]
1415chris Napisano 26 Maja 2016 Napisano 26 Maja 2016 Po modyfikacji mocowania siodla, Masterpiece 149g
Slayer666 Napisano 26 Maja 2016 Autor Napisano 26 Maja 2016 1415chris twoja obecna waga? Jak ze sztywnością?
Mod Team durnykot Napisano 28 Maja 2016 Mod Team Napisano 28 Maja 2016 Masterpiece i problemy ze sztywnością to coś co nie występuje w przyrodzie.
Slayer666 Napisano 29 Maja 2016 Autor Napisano 29 Maja 2016 W sumie ten limit 91 kg na Masterpiece jest pewnie podany na maksymalnym wysuwie. U mnie sztyca aż tak nie wystaje z ramy więc powinno wytrzymać ;] Trzeba zaryzykować ;] Poleci ktoś przy okazji zacisk sztycy który to utrzyma? Taki wytrzyma? http://allegro.pl/kcnc-zacisk-sztycy-road-pro-sc9-34-9mm-12gr-24h-bs-i5953193228.html
Mod Team durnykot Napisano 29 Maja 2016 Mod Team Napisano 29 Maja 2016 Poleci ktoś przy okazji zacisk sztycy który to utrzyma? Oczywiście. Taki na przykład: http://allegro.pl/thomson-obejma-zacisk-sztycy-czarny-34-9-mm-i6221019615.html Jak się bawić, to porządnie. Ten KCcośtamcośtam, to jakaś popierdólka jest.
Slayer666 Napisano 29 Maja 2016 Autor Napisano 29 Maja 2016 Ten zacisk Thomson może i ładny ale waży 26 g czyli tyle ile mój obecny, czyli nic nie zyskam a strace 150 zł. Trochę kiepski deal ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.