Skocz do zawartości

[opona przód] 11 kandydatów :)


Xsystoff

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialem kupic sobie Mythosa XC II ale niestety jedyna aukcja na allegro okazala sie pomylka (sklep omylkowo wystawil ta opone). Zaproponowali zwrot kasy albo wybor innej opony. Cos kupic musze, bylem poczatkowo nastawiony na Mythosa, ale skoro go nie ma to mozna zawsze przetestowac cos innego :) Sklep to centrumrowerowe.pl wiec znalazlem u nich takie oponki:

 

Explorer Pro 2,1´´

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 515 g.

Kolor: czarny

- uniwersalna opona do maratonów, XC i lekkiego enduro

- bieżnik Endless Edge zapewnia precyzję kierowania, małe opory toczenia oraz świetne parametry hamowania

- świetnie sprawdza się zarówno na przednim jak i tylnym kole

Producent: CONTINENTAL

Cena z VAT: 79.00 zł

 

 

Vapor Protection 26 x 2,1´´

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 545 g.

Kolor: czarny

- stworzona do maratonów

- bieżnik zaprojektowany dla doskonałej przyczepności na leśnych duktach i szutrach

Producent: CONTINENTAL

Cena z VAT: 79.00 zł

 

 

Vapor Pro 26 x 2,1´´

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 530 g.

Kolor: czarny

- stworzona do maratonów

- bieżnik zaprojektowany dla doskonałej przyczepności na leśnych duktach i szutrach

Producent: CONTINENTAL

Cena z VAT: 83.00 zł

 

 

Smart Sam 26 x 2,10

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 520 g.

Kolor: czarny

- bardzo uniwersalna opona

- bieżnik poradzi sobie niemal w każdym terenie oraz dość lekko toczy się po asfalcie

- mieszanka ORC skomponowana specjalnie do jazdy w terenie

Producent: SCHWALBE

Cena z VAT: 89.00 zł

 

 

Black Jack Light 2,1´

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 520 g.

Kolor: czarny

- bardzo dobra opona posadająca niskie opory toczenia przy jednoczesnie dobrej przyczepności

Light - wersja o obniżonej wadze, kiedy liczy się każdy gram

ORC (Offroad-Racing-Compound) - mieszanka gumowa o doskonałych warunkach trakcyjnych w trudnym terenie

Producent: SCHWALBE

Cena z VAT: 95.00 zł

 

 

Fast Fred Light 2,0

Rozmiar: 26 x 2,0

Waga: 370 g.

Kolor: czarny

- bardzo lekka opona dla wszechstronnych miłośników MTB

- szeroka i komfortowa

- nowy profil bieżnika Off-Camber-Grip zapewnia doskonałe trzymanie na zakrętach i trawersach

- RaceGuard

- ORC (Offroad-Racing-Compound) - mieszanka gumowa o doskonałych warunkach trakcyjnych w trudnym terenie

Producent: SCHWALBE

Cena z VAT: 95.00 zł

 

 

Little Albert przód 2,1´´

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 535 g.

Kolor: czarny

- mniejszy brat opony fat albert

- zmiejszony rozmiar z tym samym świetnym bieżnikiem

- bardzo dobra opona na wszystkie warunki

- zwijana

- przeznaczona na przednie koło !

Producent: SCHWALBE

Cena z VAT: 99.00 zł

 

 

Explorer Pro Tection 2,1´´

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 512 g.

Kolor: czarny

- uniwersalna opona do maratonów, XC i lekkiego enduro

- bieżnik Endless Edge zapewnia precyzję kierowania, małe opory toczenia oraz świetne parametry hamowania

- świetnie sprawdza się zarówno na przednim jak i tylnym kole

Producent: CONTINENTAL

Cena z VAT: 99.00 zł

 

 

Explorer Supersonic 2,1´´

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 440 g.

Kolor: czarny

- uniwersalna opona do maratonów, XC i lekkiego enduro

- bieżnik Endless Edge zapewnia precyzję kierowania, małe opory toczenia oraz świetne parametry hamowania

- świetnie sprawdza się zarówno na przednim jak i tylnym kole

- superlekka

Producent: CONTINENTAL

Cena z VAT: 99.00 zł

 

Nobby Nic 26 x 2,10

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 495 g.

Kolor: czarny

Producent: SCHWALBE

Cena z VAT: 109.00 zł

 

 

 

Racing Ralph 26 x 2,10

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 470 g.

Kolor: czarny

- bardzo zaawansowana opona xc

- udana próba zbliżenia się do ideału

- nowatorski projekt bieżnika, struktury wewnętrznej i doboru mieszanek gumy

- wyrafinowany ksztłt klocków w połączeniu z kompletnie przeprojektowanym oplotem daje minimalne opory toczenia

różne mieszanki gumy użyte na środku, bokach i bazie opony maksymalizują trakcję

- technologia "evolution"- przy projektowaniu i produkcji opony zastosowano najwyższe standarty jakości i innowacyjności

Producent: SCHWALBE

Cena z VAT: 109.00 zł

 

 

Ale tego jest ;)

Moje wymagania:

- najwazniejsza przyczepnosc, ma sie trzymac na zakretach jak szatan, bedzie zalozona na przod

- normalna odpornosc na przebicia

- masa

- cena do max 110 zł

- odpornosc na scieranie (ma zrobic wiecej minimum 5 tys km)

 

Oponka bedzie jezdzic w glownie w terenie (raczej lekkim, bez masakrycznego blota itp) i maratonach. Rzadko wyskakuje na szose, wiec opory na asfalcie graja niewielka role. I teraz najwazniejsze pytanie... co wybrac ? :) Szukajka wykazala, ze Racing Ralph nadaje sie na tyl, a Noby Nic na przod. Najbardziej intyguje mnie roznica miedzy Vaporem Protection, a Pro. Czym sie roznia te opony ? Explorer tez jest w wersji protection i pro. Dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwalbe znikają w oczach, zwłaszcza wersje light, tak więc o 5 tyś. km w przypadku wyboru zwijanej (wyścigowej) opony tej firmy nie masz nawet co marzyć.

 

Conti Explorer trzymają dość dobrze, na przód bardzo atrakcyjna jest wersja Supersonic - w połączeniu z amortyzatorem bynajmniej nie podlega zwiększonej wrażliwości na przebicie, ma za to imponującą masę (do tego jest to masa rotowana o największym promieniu w rowerze, więc naprawdę czuć, że rower lepiej przyspiesza). Ich trwałość jest dużo większa, tak więc na przodzie bez nadmiernej jazdy po asfalcie lub typowo górkich szlakach powinny spokojnie 5 tyś. km wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Explorery Pro. Sam takie posiadam na przodzie i tyle i po 3 600km oponke z tylu wsadzilem na przod poniewaz jest bardziej zuzyta ,a ta z przodu na tyl ,zeby lepiej mozna bylo wjezdzac. Na tej ,ktora teraz znajduje sie z tylu (wczesniej na przodzie) jest jeszcze ponad 75% bieznika tak na moje oko :) ,a ta z przodu (ktora wczesniej byle na tyle) ma najbardziej zuzyte zabki umieszczone na srdoku opony ,a te krore sa z boku jeszcze do niedawna mialy nawet te gumowe wloski :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebalem ladne 3h w necie i.....

 

Fast Fred opada gdyz:

- jest semislickiem

- notoryczne przebicia

- kiepska przyczepnosc

 

Black Jack Light opada gdyż:

- bardzo slaby na luznych nawierzchniach (powtarzajaca sie opinia)

- niezbyt rewelacyjna waga jak na wersje light

 

Smart Sam opada gdyz:

- nadaje sie bardziej na tyl

- jest ciezki (waga 590 g)

 

Vapor Pro / Protection odpada gdyz:

- za duza waga (odpowiednio 580 i 610 g)

 

Racing Ralph odpada gdyż:

- powtarzajace sie wielokrotnie opinie o przeznaczeniu tej opony na tył

 

Na placu boju zostają:

 

Little Albert przód 2,1´

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 535 g.

 

(dla mnie kompletna niewiadoma)

znalazlem w necie tylko opinie "polecam" i nic wiecej

 

 

Explorer Pro / Pro Tection 2,1´

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 515 / 525 g

 

Powtarzajace sie wielokrotnie pozytywne opinie. Warto poswiecic 10 g dla tej warstwy chroniacej bok opony ?

 

 

 

Explorer Supersonic 2,1´

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 440 g.

Rowniez bardzo pozytywne opinie. Ma tez warstwe chroniaca bok opony, niesamowicie lekka...

 

 

 

Nobby Nic 26 x 2,10

Rozmiar: 26 x 2,10

Waga: 495 g.

 

No wlasnie, co z nią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conti Explorer będzie się ślizgał - zwłaszcza na przodzie; lepszy był Escape, ale go nie produkują. Little Alberta polecałbym, ale na tył. Sztuka mi się rozpadła (oderwane klocki po ok. 300km), ale może to leżakowany model - dostałem w ramach gwarancji nową i jeżdżę.

Black Jack na przodzie jest niezły, ale jak ktoś więcej podróżuje asfaltem (b. małe opory), lecz w zakrętach uślizguje się - polecam, ale do drugiego kompletu kół.

Na przód poleciłbym Michelin-a XL S (jeżdżę), albo następcę - chyba XCR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Conti. Explorer pro i nie slizga sie jestem z niej zadowolony. A tak w ogole "slizga sie" co przez to rozumiesz? W jakich warunkach?

 

Oczywiście Explorer to generalnie dobry wybór - może nawet optymalny dla niektórych. Jednak w porównaniu do Escape-a czy Verticala (na których jeździłem) ma tendencję do uślizgiwania się w zakrętach czy koleinach wcześniej niż np. wymienione modele. Warunki nie muszą być aż błotniste. Explorer jest też na pewno mniej podatny na ten uślizg niż Black Jack.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Explorer to generalnie dobry wybór - może nawet optymalny dla niektórych. Jednak w porównaniu do Escape-a czy Verticala (na których jeździłem) ma tendencję do uślizgiwania się w zakrętach czy koleinach wcześniej niż np. wymienione modele. Warunki nie muszą być aż błotniste. Explorer jest też na pewno mniej podatny na ten uślizg niż Black Jack.

 

Klocic sie nie bede ,bo nie jezdzilem na Espape'ach ,ani na Vertical'ach :) Jak dla mnie Explorery to dobre oponki z ,ktorych jestem w pelni zadowolony :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tez potrzebuje jakies 2 oponki. na tył zamrzylem o Schwalbe RR,bo co do przodu to nie chce ryzykowac, duzo ludzi narzeka na ujazdy przedniego koła na RR.

na prżód mysle se dać EXPLORER'a SS albo cos z Misków - Wildgripper Comp S/Light , XCR Dry, Dry^2 ?

 

Cel - komplet nie może byc cięższy niż: 954g (tyle ważą moje aktualne oponki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Explorer SS to realne 460 g. W porowaniu z Mythosem to trzyma slabo, nawet bardzo. Poczytaj recenzje na mojej stronie, bo szkoda wklepywac to samo. Krotko to na plus waga, hamowanie i wyczuwalnosc granicy bezpieczenstwa, a na minus to trzymanie na zakretach, za szybko lapie poslizg, nawet jak jest on w pelni kontrolowalny to i tak troche wkurza, bo zaciesnic winkla nie da rady, co mozna przyplacic wyjechaniem w pole jak cos pojawi sie na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem. Explorer nie jest zly... ja mam dobre wspomnienia pod Mythosie, ktory sypal po oczach piachem na zakretach i trzymal jak szatan. Moze wyproboj wersje II z kevlarem ? Powinna wazyc w okolicach 520 g... Mam tylnia (540g) i jest swietna. Ech ciezko powiedziec :D Musisz wyprobowac sam ;) W koncu gumy starczaja i tak na jeden sezon (a dla niektorych to nawet na pol).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam fast fredy tylko 2.35, ale nie Light. rozłożenie bieżnika jest narawde super. na ubitym małe opory toczenia, a w błocie do akcji wchodzą duże klocki z poprzecznym bieżnikiem. w 2.00 jest ten sam bieżnik więc powinno też być dobrze

 

EDIT: ale na jesień/trudne warunki to bym brał mythos II na kevlarze :028:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: ale na jesień/trudne warunki to bym brał mythos II na kevlarze :028:

Oj ja chyba tez, bo cos czuje ze z Explorerem bedzie "ciekawie". Mythos trzyma fajna nawet na sniegu.

 

dayus Ty masz IRC-a z drutem ? Jezeli tak to faktycznie masa nie grzesza. Dwojka z kevlarem jest juz duzo lzejsza. Jest tez Serac chwalony za trzymanie, ale on jest ciezszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam kilka kompletów opon. Obecnie jeżdżę na Escape Pro (przód) i Explorer Pro (tył). Spisują się dość dobrze. Moje wcześniejsze Escape (drut), które miałem na obu kołach strasznie podcinały na zakrętach... O dziwo obecna przednia Escape w wersji Pro prawie nie podcina, choć czasami to się też zdarzy... Tylny Explorer Pro spisuje się ok jako napędówka.

 

Osobiście sam wybrałbym teraz na pewno Michelin Comp S Light albo Schwalbe RR.

Miśki Comp S Light to obecnie jedna z najlepszych opon na rynku. Ma najlepszą relację jakości/ceny i masy/ceny.

Opinie o "znikaniu" Schwalbe pochodzą od ludzi używających tych gum na asfalcie. Tacy ludzie nie rozumieją za bardzo, że nie istnieje coś takiego jak opona "uniwersalna" i wydaje im się, że skoro wydali na oponę stówę to musi ona sprawdzać się w każdym terenie. Niestety prawda jest brutalna. Asfalt zniszczy każdą oponę terenową. W terenie, zgodnie z jej przeznaczeniem, będziecie na pewno bardzo zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj właściwie zgadzam się ze "Żbikiem" mam Te Micheliny Comp S-light i są naprawdę bardzo dobre - może NobbyNic minimalnie lepiej trzymają ale wolę Micheliny.

J jeszcze jedno - nowa wersja Michelina XCR Dry - mimo tripple-compound (też je mam) - jest wg. mnie gorzsza niż Comp S-light.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Explorer Pro od ProTection różni się wzmocnionymi dodatkowym oplotem bokami. Taka fajna czerwona siateczka z boku :) Ogólnie sprawdza się bdb - kilka razy bok opony przywalał w ostre kamienie i żadnego uszczerbku opona nie doznała.

Szczególnie, że teraz w Bikestacji (przedtem na pewno nie wiem jak teraz) była ta oponka za 84 zł a potem bodajże 60 albo 70. Jak jest jeszcze to polecam bo oponki naprawdę bardzo fajne. Tanie, dobrze trzymają, lekkie i wolno się zużywają (jeżdze duuuzo po asfalcie i przednia po 2500 km jest mało żuzyta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...