Skocz do zawartości

[Amortyzator]SR Suntour NVX


wajdar_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Posiadam rower KANDS Maestro od ok. miesiąca. Rower był na po miesięcznym przeglądzie, jednak tam otrzymałem informację, że z moim amortyzatorem wszystko w porządku, chciałbym też zapytać Was o zdanie. Mianowicie, na amortyzatorze, widać spore ślady oleju, tak jakby gdzieś bokiem, z obu amortyzatorów uciekał. Poniżej zdjęcia i prośba o opinie, czy po przejechaniu ok. 250-300 km, powinno tak być i jest to normalne, czy też raczej to reklamować?

 

IMG201605_saeswhh.jpg

IMG201605_saeswhs.jpg

IMG201605_saeswrp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za odpowiedzi.

 

Marcin9 piszesz, że co jakiś czas warto zrobić taki przegląd. Czyli co ile? Tak jak mówię, póki co mam przejechane ok. 300km.

 

Shiryu Dokładnie taką czynność wykonywałem wczoraj xD Amortyzator nie reagował, tzn. nie uginał się.

Edytowane przez wajdar_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli co ile? Tak jak mówię, póki co mam przejechane ok. 300km.
Tego nie da się określić bo to zależy od warunków w jakich jeździsz. Ale raczej często warto zaglądać do środka :whistling: 

 

 

Dokładnie taką czynność wykonywałem wczoraj xD Amortyzator nie reagował, tzn. nie uginał się.
To nie chodzi o uginanie tylko ruch goleni dolnych względem dolnych. Nie powinno być między nimi luzu 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy nie masz jakiejś rdzy na rurach goleniowych

Rura goleniowa? Sory, ale jestem mega amatorem w tych kwestiach..:/ Ogólnie, od razu po zakupie, zauważyłem rdzę w otworach np. na montaż bidonu, czy bagażnika, więc całkiem możliwe, że przy amorach, też gdzieś będzie. Jak mogę to sprawdzić i która to rura?

 

 

 

To nie chodzi o uginanie tylko ruch goleni dolnych względem dolnych. Nie powinno być między nimi luzu
Tak jak wyżej nie do końca rozumiem.. Jeżeli opiszecie jak to sprawdzić przez typowego laika to chętnie to sprawdzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hydrauliczna blokada skoku działa za pomocą kartridża w systemie zamkniętym w którym jest olej


OK, w takim razie dzięki wszystkim za odpowiedź, póki co działa bez zarzutu, więc nie będę go rozkręcał. Jak zacznie bardziej wyciekać, wtedy się tym zajmę.

 

Lepiej zrób sobie mały serwis, bo jak będziesz jeżdził z namiarem wody w środku to bardzo szybko nabawisz się rdzy na tych rurach bliżniaczych tzw goleniowych co potem amorek będziesz miał do wyrzucenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Lepiej zrób sobie mały serwis, bo jak będziesz jeżdził z namiarem wody w środku to bardzo szybko nabawisz się rdzy na tych rurach bliżniaczych tzw goleniowych co potem amorek będziesz miał do wyrzucenia

 

Skoro rower jest nowy (miesiąc), czy obejmie taką "usterkę" gwarancja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wajdar_pl: to nie jest żadna usterka tylko ten typ tak ma. Jak już ogarniesz wnętrze tego uginacza to zastosuj się do kilku wskazówek: nie jeździć w czasie deszczu, nie myć amora wodą, nie używać brunoxa.

Przegląd zerowy o którym pisze Activia na dobrą sprawę powinien przejść każdy amortyzator niezależnie od producenta czy ceny. Producenci skąpiąc na smarowidłach i jakości uszczelek osiągają co najmniej dwie korzyści: wymierne oszczędności oraz szybsze zużycie pociągające konieczność wymiany. Jestem prawie pewien, że 95% użytkowników budżetowych suntorów sięgnie po kolejny amor tegoż producenta (być może półkę lub pół wyżej) bo właściwie nie bardzo jest w czym przebierać do 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam problem z takim amortyzatorem. Rower również mam od miesiąca, wszystko działało bajecznie. Dzisiaj zjeżdżałem z krawężnika (z prędkością piechura), strzał, amortyzator się zapadł i chodzi luźno góra-dół -> najprawdopodobniej strzeliła sprężyna.

 

Kupiłem rower w sklepie wysyłkowym dtbikes, reklamacja w sumie chyba nie ma sensu, nie będę czekać w środku sezonu miesiąc na naprawę/wymianę amorka.

 

Orientujecie się może, czy można gdzieś dostać samą sprężynę do takiego amortyzatora?

 

http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded%20views/2015/SF15-NVX/SF15-NVX-DS-HLO-700C-63,75-(1).PDF

 

Szmelc jakich mało, jakby osobiście mi się to nie przytrafiło to bym nie uwierzył, że można tak łatwo rozwalić jakikolwiek amor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby pękła sprężyna to by się nie zapadł. Zapewne trzasnęła prowadnica/miska sprężyny przez co popychacz który jest przykręcony do lagi wpada do środka sprężyny zamiast zapierać się na jej końcu. Wykręć korek z regulacją napięcia i wyciągnij sprężynę, zrób zdjęcia i skontaktuj się z Piotrem aka Activia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...