bioly87 Napisano 21 Maja 2016 Napisano 21 Maja 2016 (edytowane) Rower to Kross Level a4 14r. Moja waga to 85kg. Na długich zjazdach ciężko jest mocno zahamować, tak by zablokować koło chyba nie ma szans, czy wymiana tarcz na 180mm w tych hamulcach ma sens, jak tak to jakie polecacie? Edytowane 21 Maja 2016 przez bioly87 Cytuj
Grzeslaw Napisano 21 Maja 2016 Napisano 21 Maja 2016 Jakie masz klocki? Jeśli żywiczne spróbuj metalicznych. Cytuj
bioly87 Napisano 21 Maja 2016 Autor Napisano 21 Maja 2016 (edytowane) W załączniku dodałem jak wyglądają moje klocki, to mechaniczne? Edytowane 21 Maja 2016 przez bioly87 Cytuj
grande1970 Napisano 21 Maja 2016 Napisano 21 Maja 2016 klocki metaliczne nie mechaniczne np. pierwsze z brzegu https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/klocki-okladziny/p,klocki-hamulcowe-vrx811-pro-metaliczne-shimano-deore-mechaniczne-br-m515-tektro-auriga-clark-s,24641.html?skad=googlepla&gclid=Cj0KEQjwjoC6BRDXuvnw4Ym2y8MBEiQACA-jWb9oacL1YFhPNDnpK0puzNsAej2eGgKnzn1h_hIVSvMaAmW68P8HAQ Cytuj
Marjanek Napisano 21 Maja 2016 Napisano 21 Maja 2016 na pewno większa tarcza poprawi hamowanie, jeśli tarcza będzie co najmniej taka jakościowo jak ta co masz obecnie, a jesli będzie jeszcze lepsza no to jeszcze lepiej Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj
siimon Napisano 21 Maja 2016 Napisano 21 Maja 2016 Zdecydowanie problem słabych hamulców to nie średnica tarczy. Możliwe opcje to zatłuszczenie tarcz i klocków, słabe lub zużyte klocki, zapowietrzony układ, nieszczelne zaciski, zardzewiałe tłoczki, słaby jakościowo hamulec, itd... Cytuj
bioly87 Napisano 21 Maja 2016 Autor Napisano 21 Maja 2016 Ogólnie da się zahamować ostro blokując koło, ale na kilku kilometrowym zjeździe po rozgrzaniu już tak mocno nie hamują Cytuj
phoe Napisano 21 Maja 2016 Napisano 21 Maja 2016 (edytowane) Wyczyść tarcze(odtłuść), wymień klocki. Organiki przy dłuższym hamowaniu bardzo szybko tracą siłę hamowania(tz fading), klocki metaliczne sporo tutaj pomogą, większa tarcza też. Tylko że... tarcza 180mm przy kiepskim widelcu jakim jest XCR będzie dzwonić na zakrętach i nie tylko. Edytowane 21 Maja 2016 przez phoe Cytuj
bioly87 Napisano 22 Maja 2016 Autor Napisano 22 Maja 2016 (edytowane) XCR wymieniłem na Raidona z 2016r. przy tym tarcza 180mm też będzie dzwonić? Te klocki co z załączonej grafiki w 3 posicie są metaliczne? Poza tym często piszczą, więc pewnie tak Edytowane 22 Maja 2016 przez bioly87 Cytuj
Marcin9 Napisano 22 Maja 2016 Napisano 22 Maja 2016 (edytowane) Te klocki co z załączonej grafiki w 3 posicie są metaliczne? Poza tym często piszczą, więc pewnie tak Prawdopodobnie są to klocki organiczne. Jeśli piszczą to znaczy że są zatłuszczone więc do wymiany Edytowane 22 Maja 2016 przez Marcin9 Cytuj
phoe Napisano 23 Maja 2016 Napisano 23 Maja 2016 XCR wymieniłem na Raidona z 2016r. przy tym tarcza 180mm też będzie dzwonić? Te klocki co z załączonej grafiki w 3 posicie są metaliczne? Poza tym często piszczą, więc pewnie tak Wymień póki co klocki + odtłuść tarcze. Cytuj
podobnoja Napisano 25 Maja 2016 Napisano 25 Maja 2016 Polecam klocki do tych hebli: Jagware lub koolstopy Obecnie posiadam teraz czerwone Jagware na przodzie i na tyle wersje czarna Jagware (Pro). Po wymianie poczułem lepsze hamowanie (ważę 81kg) zarówno na przodzie i tyle. Tył potrzebował więcej kilometrów na dotarcie ale juz tak po 1000km hamują bardzo dobrze. Cytuj
phoe Napisano 25 Maja 2016 Napisano 25 Maja 2016 Kilka mocniejszych hamowań i się metaliki już w miarę ułożą, można jeszcze się jakieś 30 sec przejechać na częściowo wciśniętym hamulcu raz przednim, raz tylnym i tyle. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.