sz_on Napisano 19 Maja 2016 Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Bar Ends: (Rogi) brakBar Plugs: (Korki do kierownicy) brakBottle Cage: (Koszyk na bidon) no nameBrake (Front): (Hamulec przedni) v-brake MERIDA ALLOYBrake (Rear): (Hamulec tylny) -brake MERIDA ALLOYBrake Levers: (Klamki Hamulcowe) SHIMANO ALTUS EF29Cables: (Pancerze i linki) no nameCassette: (Kaseta) SRAM PG-850 11-32 8b Chain: (łanńuch) SRAM PC 830Crankset: (Korby) SR SUNTOUR XR, 42 / 34 / 24Derlr (Front): (Przerzutka przednia) SR SUNTOUR 42TDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) SHIMANO ACERA-XFork: (Widelec) SR SUNTOUR M2000, 500 mmRear Shock: (Damper) brakFrame: (Rama) MERIDA MATTS KALAHARI 6061 ALLOY długość rury podsiodłowej: 46cmGrips: (Gripy) MeridaHandlebar: (Kierownica) Merida ALOY RISEHandlebar Tape: (Owijka) brakHeadset: (Stery) cane creekPedals: (Pedały) XC steelSeat: (Siodło) Merida MTBSeatpost: (Sztyca) Merida ALLOYSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) -Shifters: (Manetki) SHIMANO ALTUS EF29 lewa, Manetka Shimano Acera Radpifire SL-M310 8 rzędowa prawa Skewers: (Zaciski koł) no nameSpacers: (Podkładki pod mostek) no nameStarnut: (Gwiazdka) no nameStem: (Mostek) Merida a-headTire (Front): (Opona przednia) CST C-1348, 26"x2.10 będzie schwalbe smart sam performance 26x2.25Tire (Rear): (Opona tylna) CST C-1348, 26"x2.10 będzie schwalbe smart sam performance 26x2.25Top Cap: (Top cap)Tubes: (Dętki) kendaWheel Front: (Koło przednie)-Hub: (Piasta) JOY TECH ALLOY QR-Rim: (Obręcz) ALEX Z-1000-Spokes: (Szprychy) --Nipples: (Nyple) --Rim tape: (Opaska) -Wheel Rear: (Koło tylne) MTB aluminiowe czarne Swift Arriv -Hub: (Piasta)-Rim: (Obręcz)-Spokes: (Szprychy)-Nipples: (Nyple)-Rim tape: (Opaska)Misc : (Inne) Jakiś czas temu z powodu zmiany wolnobiegu 7rzędów na kasete wymieniłem tylne koło razem z kołem doszła kaseta 8 rzędów i klamkomanetka zmieniona na manetkę na 8 i hamulec osobno. Jako że lubię bawić się w rózne przeróbki w głowie pojawił się taki oto plan. Chciałbym zmienić ramę na 27,5 jednak nie jestem w stanie wydać od razu kasy na nowy rower, a chciałbym cały czas jeździć głównie las, błoto, szuter, podjazdy, zjazdy itp trochę asfaltu coś ala maraton/cross country jednak amatorsko bez zawodów. Do rzeczy... chce stopniowo przechodzić do 27.5, a mianowicie do zmiany jest prawie wszystko, nie wiem tylko w jakiej kolejności to zrobić rzeczy do zrobienia (kolejność losowa) (wszystko raczej budżetowe)-zmiana amortyzatora na jakiś o skoku 1000mm -jak amor to i na przód tarczówki hydrauliczne-korba na jedną zębatkę naarow wide 32T OWALNĄ (obecna jest na kwadrat) -pedały spd -tylnia kaseta na 10 rzędową 11-42T -przerzutka na 10 jakaś shimano deore shadow plus-manetka na 10-łańcuch na 10-mostek na coś bardziej płaskiego/krótszego -kierownica na prostą lub delikatnie giętą i szerszą -siodło -rama na 27.5 a wtedy hamulce na tył na tarcze i tylnie koło na 27,5Chciałbym zmiany wykonywać stopniowo, tak żeby móc ciągle jeździć, pomożecie dobrać kolejność zmian? Ewentualnie czy jest sens jeździć na tym co jest i zbierać na nowy 27.5 który i tak będę pewnie modyfikował?Wiem że przez wyższy amor zmieni się geometria rany ale przy obecnym mocno pompuje na podjazdach i dobija do końca przy małych nierównościach.Dodatkowo jak już będzie cała zmiana stary będzie robił za "zimówkę" Co myślicie?W załączniku foto Meridy z katalogu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 -zmiana amortyzatora na jakiś o skoku 1000mm Ciężko będzie taki amorek zdobyć. Ewentualnie czy jest sens jeździć na tym co jest i zbierać na nowy 27.5 który i tak będę pewnie modyfikował? To najlepsze wyjście choćby ze względu na fakt,że obecna rama nie jest przystosowana pod nowe amorki z rurą sterową tappered,a amorków pod 27.5 z prostą rurą raczej nie znajdziesz. IMO zacznij od zakupu ramy i do niej dokupuj resztę gratów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartezz Napisano 19 Maja 2016 Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Tak jak kolega powyżej napisał zbieraj na 27,5 a ujeżdżaj Meridę. Jak już kupisz nowy rower to z czasem możesz to modyfikować a Merida zostanie Twoją "zimówką". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.